Версія для людей з порушеннями зору
Версія для людей з порушеннями зору

За 2017 рік

В Управлінні (інспекції) самоврядного контролю робота із зверненнями громадян проводиться у порядку, визначеному Конституцією України, Законом України «Про звернення громадян», Указом Президента України від 07.02.2008 
№ 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі – Указ), постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, розпорядженнями керівництва Київської міської державної адміністрації та іншими нормативно-правовими актами, що регламентують роботу із зверненнями громадян.

До Управління (інспекції) самоврядного контролю за 2017 рік надійшло 491 звернення громадян, з них – 253 – на особистому прийомі, письмових – 238.

В зв’язку з тим, що заявнику надавались аргументовані відповіді на його звернення та згідно ст. 8 Закону України «Про звернення громадян» в подальшому всі звернення по зазначених питання будуть прийматись до відома. Особистий прийом громадян керівником Управління проводиться відповідно до ст. 22 Закону України «Про звернення громадян» та графіку проведення особистого прийому та виїзних прийомів громадян.

Графіки особистого прийому громадян та проведення прямих («гарячих») телефонних ліній для інформування громадян розміщено на офіційній сторінці Управління.

Оприлюднення інформації про роботу із зверненнями громадян відбувається регулярно через сторінку Fаcebook, ЗМІ та до прес-служби заступника голови П.Пантелеєва. Громадяни звертались, передусім, з питаннями неналежного утримання будинків.

Відпрацьована система попередніх нагадувань керівнику та співробітникам Управління про наближення встановлених строків виконання контрольних доручень.

Управлінням і надалі продовжується робота по посиленню персональної відповідальності працівників за вирішення питань, що порушуються у зверненнях громадян; по забезпеченню безперешкодного прийому громадян; фактичного поновлення порушених прав та інтересів громадян.

За дорученням заступника голови Київської міської державної адміністрації П. Пантелеєва Управлінням спільно з Департаментом внутрішнього контролю та аудиту завершено перевірку використання КП «Керуючі компанії з обслуговування житлового фонду районів міста Києва» коштів міського бюджету в сумі 123 212,62 тис. грн на відшкодування додаткових витрат, пов’язаних з підвищенням тарифу на електричну енергію та розмір мінімальної заробітної плати. За результатами перевірки підготовлено доповідну записку Київському міському голові В. Кличку.

За січень-травень 2017 року керуючими компаніями з обслуговування житлового фонду м. Києва проведено перерахунки за ненадані послуги з утримання житлових будинків та прибудинкових територій на користь споживачів в розмірі 2 420 639 грн. 53 коп. Основними підставами для проведення перерахунків стали не надання послуг з технічного обслуговування ліфтів, обслуговування та поточні ремонти систем протипожежної автоматики та димовидалення, інші послуги.

Під час виїзних перевірок до роботи Управління залучаються преса та помічники народних депутатів України. За висновками обстеження здійснюється перевірка фактичних площ та даних техпаспортів будинків, які є в житлово-експлуатаційних організаціях.

При обстеженні теплових пунктів (рамок управління) житлових будинків виявлено відсутність лімітних звужуючих пристроїв (дросельних шайб) на системі центрального опалення. Також виявлені невідрегульовані та непрацездатні регулятори перепаду тиску, що в свою чергу призводить до неадекватного реальній потребі споживання будинком теплової енергії – перевитрати теплоносія та відповідно збільшеного нарахування плати споживачам за послугу. Проектом улаштування вузла обліку теплової енергії передбачається улаштування пристроїв, що обмежують постачання теплоносія та розрахунок добової витрати теплоносія. При обстеженні 19 будинків виявлено перевитрати теплоносія шляхом співставлення проектної та фактичної миттєвої витрати теплоносія в м3/годину та візуального огляду вузла обліку(відсутність шайб). При цьому з’ясовано, що лічильник працює коректно але теплоспоживання перевищує договірну (проектну) витрату на будинки від 20 до 300%. ПАТ «Київенерго» запропоновано виконати перерахунок плати споживачам по середньозваженому тарифу.

Яскравою ілюстрацією є виявлені порушення за адресою: 
вул. Тимошенка 29А де в будинку встановлено лічильник, який враховує показники споживання сусіднього також обладнаного тепловим лічильником будинку, данні якого не враховувалися при нарахуванні плати споживачам будинку на вул. Тимошенка, 29-А. Сума порушень склала 208 тис. грн. Тільки по Оболонському району було виявлено 4 подібних ситуацій: вул. Північна, 54Г, 
вул. Тимошенка, 29В, просп. Оболонський, 28А. Наприклад, за адресою: 
вул. Златопільська, 4 за відсутності теплового лічильника проводилися нарахування згідно даних невідомого вузла обліку, причому нарахування склали вдвічі більше ніж нарахування б здійснювалися по середньозваженому тарифу. (Проведено перерахунок який відображено в квитанціях за січень 2016 року на суму близько 160 тис грн.).

Неправомірні донарахування (у варіанті ПАТ «Київенерго» коригування розрахунків) в будинках, які обладнані лічильниками теплової енергії. Управлінням встановлено, що показники лічильників або не знімались або несвоєчасно були зняті показники та не внесені до бази даних ПАТ «Київенерго» за листопад місяць 2016 року. В результаті, в листопаді була виставлена оплата по середньозваженому тарифу, а в платіжках за грудень відбулось донарахування за листопад та додавання фактичного споживання теплової енергії, згідно даних лічильника. В наслідок цього вартість послуги за опалення збільшилась в декілька раз в грудні 2016, значно перевищила нарахування порівняно з листопадом місяцем. Яскравий приклад будинок за адресою вул. Північна, 6 (термомодернізований, збудований в 2003 році) в грудні місяці оплата по середньозваженому тарифу, яка на 20% більша ніж фактично споживає будинок згідно будинкового лічильника. В січні місяці 2017 року на 76 м2 споживачу нараховано 1,8 Гкал, реальне споживання 0,8-1,0 Гкал. При перевірці виявлено, що враховані показники попереднього місяця та ще й перевищено нормативне теплове споживання через розбалансування регулятора тиску.

В грудні місяці по будинкам, облаштованим приладами обліку теплової енергії, нарахування здійснювалося без врахування їх показників по середньозваженому споживанню з посиланням на постанову КМУ від 31.10.2016 № 865. Було виявлено 8 таких будинків. При цьому в платіжки вказується кількість спожитої Гкал, тариф 1416,96 грн., що є порушенням постанови КМУ № 630 пункт 14 де сказано, що представник виконавця в присутності представника споживача знімає показники лічильника. На адресу ПАТ «Київенерго» направлено пропозиція про усунення порушення щодо незалучення переважної більшості споживачів, що зареєструвались в системі «Городок» на спільне зняття даних ВОТЕ. Управлінням виявлено, що з боку ПАТ «Київенерго» запрошення на спільне зняття даних ВОТЕ отримали не більше 25% споживачів. За усною інформацією представників РТМів зазначена робота із споживачами вже розпочато.

В інвестиційних будинках, де створені ОСББ або послуги від приватної ЖЕО із 100%-вим обладнанням квартирними лічильниками тепла, працюючими приладами опалення в МЗК (приладу обліку на МЗК немає) інформацію про споживання теплової енергії до ПАТ «Київенерго» надано від 70% споживачів, а решту спожиту теплову енергію з 30% споживачів, що не надали данні квартирних лічильників перерозподіляють на місця загального користування та включають в оплату споживачами, що надали данні квартирних лічильників. Також, до цієї категорії відносяться скарги про подвійне нарахування за МЗК або некоректний розподіл спожитої теплової енергії в будинку на МЗК. Звертаємо увагу, що є обов’язковий додаток до договору «методика розрахунку кількості теплоти, спожитої місцями загального користування багатоквартирних будинків, яка є складовою проекту будинку, де для кожної квартири розрахований коефіцієнт, який відображає частку загального платежу на дане помешкання. Найчастіше цей коефіцієнт складає від 0,01 до 0,6 Гкал. Ми бачимо на прикладі просп. Героїв Сталінграда, 6 споживання на МЗК від 1,5 до 4,5 Гкал, що не відповідає проектному.

Данні споживання нежитлових приміщень (іноді добудованих самовільно) та підвальних опалювальних приміщень включають в нарахування споживачам, не співпадіння реальної опалювальної площі з виставленою в квитанціях. Для прикладу: вул. Лютеранська, 3 де під час перевірки виявлено, що не враховані опалювальні площі приватних структур близько 700 м2, наразі ПАТ «Київенерго» проводить інвентаризацію даних споживачів - власників нежитлових приміщень.

Порушення прав споживача передбачених типовим договором на постачання послуг з центрального опалення, неналежне надання послуг, а саме незадовільний температурний режим в квартирах до +18оС в будинках, обладнаних тепловими лічильниками, встановлено, що ПАТ «Київенерго» відмовляє у зменшенні оплати за неякісно надані послуги користуючись пунктом 5 постанови Кабінету міністрів України від 17.02.2010 № 151. Для вирішення зазначеного питання на користь споживачів необхідні внесення змін до вищезазначеної постанови, а на даний час ми пропонуємо споживачам складати акти претензії за ненадані послуги та відповідно до договору реєструвати їх в ЦОК ПАТ «Київенерго». Також із ЖЕО проводили поквартирний обхід, перевірку параметрів на будинок та виявлялось, що в одних випадках причиною відхилення було реконструкція систем теплопостачання в квартирах, нагадую контроль за недопущенням таких переобладнань закріплено за ЖЕО (приклад вул. Декабристів, 8), а наприклад причиною недогрівів квартир розташованих в будинках мікрорайону Теремки було довготривало за часом недотримання температурного графіка на вводі в будинки виконавцем послуги.

Виявлено нетипові технічні проблеми такі як некоректна робота лічильника – 3 випадки (наприклад : просп. Лісовий, 17, Велика Васильківська, 53), помилки при виготовленні проектної документації на встановлення будинкового лічильника (вул. Набережно – Хрещатицька, 7, 7В).

В ході перевірок також спостерігається неналежна підготовка будинків до опалювального сезону (вул. Турчина, 15), наявність переобладнання системи ЦО в рамках управлінь та незаконні врізки в елеваторні вузли (вул.Верховинна,16), також виявлено неналежно проведені капітальні ремонти внутрішньобудинкових тепломереж (замовники робіт райдержадміністрації на приклад просп. Науки, 35, корп. 3). Низька енергоефективність будинків, відсутність ізоляції на внутрішньобудинкових теплових мережах також призводить до необґрунтованих втрат теплової енергії та збільшення споживання тепла та відповідно плати за опалення, визначалось за допомогою тепловізора ПАТ «Київенерго».

За результатами перевірки Управлінням підготовлено пропозиції про усунення порушень, направлено запити щодо перевірки фактичних показників споживання по квартирним приладам обліку тепла в кількості 48 тис. од. Направлено запит ПАТ «Київенерго» щодо переліку адрес будинків по місту Києву, де за наявності працюючого приладу обліку не знімались показники лічильника в грудні 2016 (Управлінням таких виявлено 10 будинків), очікується інформація щодо будинків де відсутній доступ до рамок управління з різних причин та лічильники не працюють більше одного місяця, не проводиться ремонт або його заміна – з боку Управлінням таких виявлено 9 будинків. Підготовлено пропозиції про усунення порушень та проведення перерахунку, надано письмових 31 повідомлень на адресу ПАТ «Київенерго» щодо вжиття заходів по перерахункам по конкретним адресам.

За результатами перевірок Управління припинено Виконавцями послуг технологічні порушення, що призводили до надмірних нарахувань споживачам плати за послугу з централізованого опалення: встановлено (замінено) звужувальних лімітних пристроїв в 28 будинках; відновлено роботу непрацюючих лічильників в 15 будинках; усунені помилки у прив’язках будинкових лічильників до поштових адрес в 9 будинках, та інші порушення в 32 будинках. Всього обстежено 285 будинків. Розроблено заходи щодо продовження перевірок та отримання інформації від ПАТ «Київенерго» в міжопалювальний сезон 2017 року.

За неналежну підготовку житлового будинку до осінньо-зимового періоду 2016/2017 років звільнено начальника дільниці №1 КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району міста Києва».

За неналежну поведінку у спілкуванні із споживачами попереджено про дисциплінарну відповідальність майстра техдільниці та начальника ЖЕД№6 КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Святошинського району міста Києва».

Проводилися наради з Держенергонагляд міста Києва щодо спільних дій з виявлення порушень з боку виконавців послуги з централізованого опалення та усунення технологічних порушень за результатами яких напрацьовано механізм взаємодії.

Проводилась перевірка раціонального використання електричної енергії на освітлення місць загального користування в житлових будинках Дніпровського, Оболонського, Печерського та Шевченківського районах. Через відсутність контролю за споживанням електричної енергії оголошено догани начальнику, головному інженеру та начальнику інженерно-технічного відділу ЖЕД-402 КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Дніпровського району м. Києва».

Управлінням спільно з ТРК Україна проведено інспектування санітарного стану житлових будинків Солом’янського району. За результатами перевірки ініційовано проведення службового розслідування та притягнення до відповідальності працівників апарату управління ЖЕД-906.

За неналежне виконання посадових обов’язків в частині виконавської дисципліни винесено догани працівникам КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Печерського району міста Києва»: заступникові директора КП з нагляду за станом та утриманням будинків, споруд та прибудинкових територій; головному інженерові КП; т. в. о. головного бухгалтера КП; начальникові відділу з нагляду за станом та утриманням будинків, споруд та прибудинкових територій; начальникові відділу управління нежитловим фондом КП; в.о. начальника ЦОС; начальникові ЖЕД «Печерськжитло»; начальникові ЖЕД «Печерська Брама»; начальникові ЖЕД «Липкижитлосервіс».

За неналежне надання населенню послуг з утримання будинку та прибудинкової території попереджено про персональну відповідальність начальника ЖЕД №202 КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Дарницького району міста Києва» та винесено догану майстру з експлуатації ЖЕД №202.

За неналежне виконання посадових обов’язків винесено догани: головному інженеру ЖЕД № 301; майстру ремгрупи ЖЕД № 301; начальникам ЖЕД № 301-320 посилити контроль за виконанням вимог у сфері житлово-комунальних послуг працівниками структурних підрозділів.

За спільним наказом Управління (Інспекції) самоврядного контролю та Департаменту житлово-комунальної інфраструктури створено міжвідомчу робочу групу по вивченню ситуації що склалася в мікрорайоні Нивки, проведено засідання групи та напрацьовано протокол доручень. На виконання протоколу Управлінням проведено обстеження 24 житлових будинків мікрорайонів «Нивки» щодо стану утримання житлових будинків та прибудинкових територій. За результатами обстежень Управлінням ініційовано проведення службового розслідування та притягнення до відповідальності директора КП «Керуючій компанії з обслуговування житлового фонду Шевченківського район міста Києва» та управителя-«менеджера» мікрорайону «Нивки» за неналежне виконання своїх службових обов’язків.

За несвоєчасну та не в повному обсязі проведену дезінсекцію та дератизацію в підвальних приміщеннях було винесено догану інженеру з питань експлуатації та благоустрою ЖЕД № 3 Святошинського району.

Винесено догану начальнику та головному інженеру ЖЕД № 1 Святошинського району за неналежне надання інформації щодо причини вологості в підвалі.

В Святошинському районі за неналежне виконання своїх посадових обов’язків в частині організації та контролю за санітарно-технічним станом прибудинкових територій винесено догану: провідному інженеру з питань експлуатації та благоустрою та двом майстрам ЖЕД № 2.

За неналежне виконання своїх посадових обов’язків в частині організації та контролю за санітарно-технічним станом електрощитових було оголошено догану головному інженеру ЖЕД № 3 Святошинського району.

Оголошено догану начальнику ЖЕД № 8 Святошинського району частині організації та контролю за санітарно-технічним станом прибудинкових територій.

Оголошено догани управителям (менеджерам) з питань житлово-комунального господарства догани за недбале виконання доручення заступника голови П.Пантелеєва щодо розміщення на дошках оголошень житлових будинків об’яв про формування програм поточного ремонту.

За неналежне виконання свої посадових обов’язків в частині організації та контролю за санітарно-технічним станом прибудинкових територій оголосили догану: майстру ЖЕД № 3; ЖЕД № 4; ЖЕД № 5; ЖЕД № 6 Святошинського району. За неналежне виконання своїх посадових обов’язків в частині підготовки житлового фонду до опалювального сезону оголошено догану головному інженеру ЖЕД № 5 Святошинського району.

Майстру технічної дільниці ЖЕД № 905 Солом’янського району за неналежний щоденний контролю за роботою двірників та прибиральників службових приміщень, зайнятих прибиранням сходових кліток у житлових будинках оголошено догану.

За неналежне виконання посадових обов’язків оголошено догану майстру технічної дільниці ЖЕД «Печерськжитло» Печерського району.

За результатами, комунальними підприємствами «Керуючими компаніями з обслуговування житлового фонду районів міста Києва» у жовтні 2017 року здійснено перерахунок споживачам плати за ненадану послугу або надану не в повному обсязі з утримання будинків та прибудинкових територій на загальну суму 4,844 млн. грн.

За результатами виїзної перевірки звільнено начальника ЖЕД «Печерська брама» КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Печерського району міста Києва» за неналежний контроль з утримання будинків та прибудинкових територій.

За неналежне виконання своїх посадових обов’язків, що спричинило надання споживачам неякісної послуги з утримання будинку, притягнуто до дисциплінарної відповідальності у вигляді догани майстра техдільниці Дільниці №4 КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району міста Києва».

За неналежне виконання своїх посадових обов’язків в частині організації періодичних обстежень житлового фонду для визначення технічного стану інженерного обладнання будинку та несвоєчасне вжиття заходів по ліквідації виявлених недоліків притягнуто до дисциплінарної відповідальності у вигляді догани головного інженера ЖЕД №8 КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Святошинського району міста Києва».

За відсутність контролю за належним наданням житлово-комунальних послуг оголошено догани управителям (менеджерам) з питань житлово-комунального господарства КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Шевченківського району міста Києва», мікрорайонів «Нивки», «Златоустівська», «Покровська», «Шулявка».

Спільно з Держпродспоживслужбою м. Києва проведено перевірку ПАТ «Київенерго» щодо порушення прав споживачів послуг з ЦО за адресою вул. В.Василькивська, буд. 43. За результатами перевірки, виконавцем послуг здійснено перерахунки на користь споживачів в розмірі близько 100 тис. грн. Проводились перевірки теплопостачальних організацій (ПАТ «Київенерго», ТОВ «Євро реконструкція») щодо своєчасності підключення опалення. За результатами перевірок виявлені типові ситуації технічного характеру, через які не було вчасно подано теплоносій до будинків. В підсумку проведених перевірок оперативно відновлено опалення в 14 будинках представниками ПАТ «Київенерго».

Проведено роботу спільної комісії протягом 4-х днів Управління (інспекції) самоврядного контролю та Держпродспоживслужби України та м. Києва з питання перевірки ПАТ «Київенерго» щодо нарахування споживачам будинку № 43/16 на вул. Велика Васильківська плати за послуги з централізованого опалення в м. Києві, підготовлено висновки щодо дотримання вимог порядків, норм, правил у сфері житлово-комунального господарства під час проведення розрахунків за житлово-комунальні послуги з населенням. За результатами перевірки здійснено перерахунки споживачам будинку за послугу з опалення на загальну суму більше 100 тис. грн.

За зверненнями Народного депутата України проводились контрольні заходи щодо здійснення контрольних функцій з боку Управління житлово-комунального господарства Оболонської РДА та вирішення питання по усуненню технологічних порушень в житлових будинках за адресою: вул. Маршала Тимошенка, 18 та 19, проведення звірки опалювальних площ житлових та нежитлових приміщень в будинках. За результатами заходів напрацьовано ряд доручень на адресу ПАТ «Київенерго» та КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Оболонського району м. Києва».

Управлінням (інспекцією) самоврядного контролю проведено 101 контрольний захід на предмет забезпечення мешканців міста Києва послугою з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій. За результатами перевірок Управлінням було виявлено порушення з утримання будинків та прибудинкових територій, ненадання своєчасних послуг киянам, а саме: невчасне вивезення великогабаритного сміття, обслуговування систем димовентканалів, відсутність прибирання сходових клітин, відсутність послуги з диспетчеризації тощо.

За результатами попередніх заходів Управління, проведених в листопаді-грудні 2017, комунальними підприємствами «Керуючими компаніями з обслуговування житлового фонду районів міста Києва» у грудні 2017 року очікується перерахунок споживачам плати за ненадані послуги або надані не в повному обсязі з утримання будинків та прибудинкових територій на загальну суму близько 2 млн. грн.

Якщо у Вас виникли технічні питання або побажання з приводу доопрацювання Єдиного веб-порталу м. Києва, то зверніться, будь ласка, до служби технічної підтримки за номером: (044) 366-80-13 або напишіть на електронну пошту [email protected]