Версія для людей з порушеннями зору
Версія для людей з порушеннями зору

За І півріччя 2020 року

Управління туризму та промоцій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)  на виконання Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” надає інформацію щодо проведеної роботи зі зверненнями громадян за період з 01.01.2020 по 30.06.2020 року.

Графік проведення особистого прийому громадян та прямих (гарячих) телефонних ліній начальником розміщено на офіційному порталі Києва за посиланням: kyivcity.gov.ua/kyiv_ta_miska_vlada/struktura_150/vikonavchiy_organ_kivsko_misko_radi_kivska_miska_derzhavna_administratsiya/departamenti_ta_upravlinnya/upravlinnya_turizmu_ta_promotsiy

Начальник Управління туризму та промоцій регулярно проводить наради з питання дотримання вимог чинного законодавства при роботі із зверненнями громадян.

Відповідно до вимог Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» від 02 липня 2015 року № 577 - VIII щодо електронного звернення та електронної петиції, на web - сторінці Управління туризму та промоцій розміщена електрона адреса [email protected]  для надсилання електронних звернень громадян. Налагоджено роботу в частині організації роботи з електронними зверненнями громадян.

В основу організації роботи зі зверненнями громадян в Управлінні покладено завдання, визначені Законом України «Про звернення громадян», Указом Президента України від 07.02.2008 №109, Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, установах та організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 № 348 (зі змінами) (далі – Інструкція), та іншими нормативно - правовими документами.

В Управлінні реєстрація звернень громадян здійснюється в інформаційно-телекомунікаційній системі «Єдиний інформаційний простір територіальної громади міста Києва» (далі – система електронного документообігу АСКОД). Відповідно до системи електронного документообігу АСКОД за період з 01.01.2020 по 30.06.2020 до Управління надійшло 11 звернень громадян від Київської міської державної адміністрації, безпосередньо до Управління звернень не надходило.

У разі надходження звернень до Управління на виконання з Київської міської державної адміністрації, повторно не реєструються, працівники Управління опрацьовують та здійснюють контроль за їх розглядом у системі електронного документообігу АСКОД.

У випадку надходжень звернень безпосередньо до Управління,  відповідно до Порядку розгляду звернень громадян у виконавчому органі Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації), затвердженого розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 23.06.2011 № 1044 (в редакції розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 28.10.2013 № 1930, із змінами, внесеними розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 30.10.2015 № 1066 (далі – Порядок), наносяться реєстраційний штамп з датою отримання та номером звернення.

Перевіркою встановлено, що термін розгляду та виконання звернень визначається від дня їх реєстрації у Київській міській державній адміністрації або від дня надходження, якщо звернення надійшло безпосередньо до Управління.

В Управлінні існує система попередніх нагадувань виконавцям по зверненням громадян, яка включає усні та письмові попередження по своєчасному та якісному розгляду звернень. Щомісяця проводяться апаратні наради, на яких серед інших поточних питань розглядаються питання по зверненням громадян.  Працівником, відповідальним за роботу зі зверненнями громадян, готується інформація про надходження термінів розгляду звернень громадян, відбуваються щоденні усні нагадування.

Пропозиції, заяви та скарги громадян після їх вирішення з усіма документами формуються у справи, які зберігаються у особи, відповідальної за роботу зі зверненнями громадян. На титульній сторінці справи вказується повна інформація про заявника, а саме: прізвище, ім'я, по батькові, адреса,  соціальний стан, індекс справи, короткий перелік порушених питань, що відповідає вимогам Інструкції.

Відповідно до Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» від 02.07.2015 № 577 - VIII щодо електронного звернення та електронної петиції, на web - сторінці Управління розміщена електрона адреса [email protected] для надсилання електронних звернень громадян.

Наголошено на особливій увазі під час розгляду звернень  на осіб, які мають статус Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв України, інвалідів війни, жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня». За період з 01.01.2020 до 30.06.2020 до Управління звернень зазначених пільгових категорій не надходило.

Особистий прийом громадян в Управлінні проводиться відповідно до статті 22 Закону України «Про звернення громадян» та графіка проведення особистого прийому громадян, який затверджено начальником Управління Радовою М.С. Здійснюється особистий прийом громадян в приміщенні Управління туризму та промоцій - 3 поверх (вул. Лабораторна, 1).

За період з 01.01.2020 по 30.06.2020 громадяни з проханням про особистий прийом до керівництва Управління не звертались та дзвінків на пряму («гарячу») телефонну лінію до керівництва  Управління не надходило.

Форма журналів особистого прийому громадян та проведення прямих («гарячих») телефонних ліній відповідає вимогам Інструкції з діловодства за зверненнями громадян.

На сайті Київської міської державної адміністрації на офіційній сторінці Управління розміщено графік проведення особистого прийому громадян керівництвом Управління та інша інформація, яка стосується специфіки роботи.

В Управлінні відпрацьовуються заходи на виконання Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права громадян на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».

В Управлінні в доступному для відвідувачів місці розташовано стенд, на якому розміщено витяги із Закону України «Про звернення громадян», графік особистого прийому громадян начальником Управління, зразок оформлення звернення та інша інформація відповідно до специфіки роботи Управління, як того вимагає Методика оцінювання рівня організації роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 24.06.2009 № 630.

Всього до Управління туризму та промоцій з початку року надійшло 11 звернень громадян.

Питання, зазначені у зверненнях громадян стосувалися:

  • надання роз’яснень щодо розміщення та роботи хостелів у м. Києві;
  • питання розвитку туристичної галузі;
  • питань туристичного збору.

На усі звернення вчасно надані ґрунтовні відповіді.

На звернення щодо дотримання норм протипожежної безпеки, санітарно – гігієнічних норм  в хостелі  за адресою: м.Київ Нагірна 8/32 Управління надало наступну відповідь.

Відносини, пов'язані з організацією і здійсненням туризму на території

України, у тому числі і щодо надання туристичних послуг, урегульовано Законом України «Про туризм», статтею 11 якого чітко визначено повноваження місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевого самоврядування, до яких не належить здійснення перевірок санітарно-гігієнічного та пожежного стану закладів розміщення (хостелів).

Одночасно, звертаємо Вашу увагу, що питання державного контролю за

додержанням законодавства про захист прав споживачів в Україні віднесено до компетенції Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (далі - Держпродспоживслужба). Зокрема, Держпродспоживслужба перевіряє додержання суб’єктами господарювання санітарно-гігієнічних правил.

Перевірка дотримання правил пожежної безпеки відноситься до компетенції Державної служби України з надзвичайних ситуацій.

Також, відповідно до статті 22 Закону України «Про захист прав споживачів»,передбачено судовий захист прав споживачів.

Враховуючи вищезазначене, з метою вирішення питання, викладеного у зверненні,пропонуємо Вам звернутись до зазначених служб або до суду, що відноситься до їх компетенції.

На колективне звернення ОП/К-2547 від 18.02.2020 року щодо   прискорення відселення мешканців з аварійного будинку , правомірність розміщення хостелу в будинку та прохання про його закриття за адресою: м. Київ, вул Дмитрівська 52 кв. 2  Управління повідомляє наступне.

На виконання доручень Київського міського голови Віталія КЛИЧКА та заступника  голови  Київської  міської  державної  адміністрації  Володимира СЛОНЧАКА від 19.02.2020No  ОП/КО –1328/1 (007)Управлінням туризму та промоцій  виконавчого  органу  Київської  міської  ради  (Київської  міської державної адміністрації) (далі -Управління) уважно розглянуло колективне звернення мешканців будинку No 52 на вулиці Дмитрівська щодо правомірності функціонування так званих «хостелів» у будинку, де вони мешкають.

В межах наявної компетенції, Управління повідомляє, що в Україні діяльність закладів розміщення регулюється наступними нормами:

- Закон України «Про туризм»;

- Постанова  Кабінету  Міністрів  України  від  29.07.2009  No803  «Про затвердження Порядку встановлення категорій готелям та іншим об’єктам, що призначаються для надання послуг з тимчасового розміщення (проживання)»;

- Постанова  Кабінету  Міністрів  України  від  15.03.2006  No297  «Про затвердження  Порядку надання  послуг  з  тимчасового    розміщення (проживання)»;

- ДБН В.2.2-20:2008 «Будинки і споруди. Готелі»;

- ДБН В.2.2-15:2019 «Житлові будинки. Основні положення».

- ДСТУ  4527:2006  «Послуги  туристичні.  Засоби  розміщення.  Терміни  та визначення»;-ДСТУ 4268:2003 «Послуги туристичні. Засоби розміщення. Загальні вимоги»;

- ДСТУ  4269:2003  «Послуги  туристичні.  Засоби  розміщення.  Класифікація готелів».

Слід зазначити, що на сьогодні в нормативних актах України відсутні вимоги щодо приміщень, в яких можливе влаштування хостелів, вимоги до їх оснащення  тощо,  а  згідно  зі  статтею  19  Закону  України  «Про  туризм» забороняється  надавати  послуги  з  розміщення  без  наявності  свідоцтва  про встановлення відповідної категорії. Крім того, пунктом 5.40 ДБН В.2.2-15:2019 «Житлові будинки. Основні положення» визначено, що не допускається розміщення готелів та хостелів у житлових будинках.

Одночасно  інформуємо,  що  здійснювати  перевірки  діяльності  хостелів можуть  правоохоронні  органи,  органи  Державної  служби  з  надзвичайних ситуацій, Державної податкової служби, Державної інспекції України з питань захисту  прав  споживачів  (Держпродспоживслужби) на  підставі  звернень  та скарг від громадян.

Управлінням уважно розглянуто колективне звернення №  ОП/КО-1662О від 04.02.2020 №М-12628/35 щодо правомірності функціонування так званого «хостелу» в квартирі № 71 по вул. Окіпної Раїси  8 .

На виконання доручень Київського міського голови Віталія КЛИЧКА та заступника голови Київської міської державної адміністрації Марини ХОНДИ від 04.02.2020No  001 –ОП/КО -1662 Управлінням туризму та промоцій виконавчого  органу  Київської  міської  ради  (Київської  міської  державної адміністрації) (далі -Управління) уважно розглянуто колективне звернення мешканців будинку №  8  на  вулиці  Раїси  Окіпної щодо  правомірності функціонування так званого «хостелу» в квартирі № 71.  В  межах  наявної  компетенції, Управління повідомляє, що  в  Україні діяльність закладів розміщення регулюється наступними нормами:

- Закон України «Про туризм»;

- Постанова Кабінету Міністрів України від 29.07.2009 No803 «Про затвердження Порядку встановлення категорій готелям та іншим об’єктам, що призначаються для надання послуг з тимчасового розміщення (проживання)»;

- Постанова Кабінету Міністрів  України від 15.03.2006 No297 «Про затвердження Порядку надання послуг з тимчасового розміщення (проживання)»;

- ДБН В.2.2-20:2008 «Будинки і споруди. Готелі»;

- ДБН В.2.2-15:2019 «Житлові будинки. Основні положення».

- ДСТУ  4527:2006 «Послуги  туристичні.  Засоби  розміщення.  Терміни  та визначення»;

- ДСТУ 4268:2003 «Послуги туристичні. Засоби розміщення. Загальні вимоги»;

- ДСТУ  4269:2003  «Послуги  туристичні.  Засоби  розміщення.  Класифікація готелів».Слід зазначити, що на сьогодні в нормативних актах України відсутні вимоги щодо приміщень, в яких можливе влаштування хостелів, вимоги до їх оснащення  тощо,  а  згідно  зі  статтею  19  Закону  України  «Про  туризм» .

Забороняється  надавати  послуги  з  розміщення  без  наявності  свідоцтва  про встановлення відповідної категорії.Крім того, пунктом 5.40 ДБН В.2.2-15:2019 «Житлові будинки. Основні положення» визначено, що не допускається розміщення готелів та хостелів у житлових будинках.Одночасно  інформую,  що  здійснювати  перевірки  діяльності  хостелів можуть  правоохоронні  органи,  органи  Державної  служби  з  надзвичайних ситуацій, Державної податкової служби, Державної інспекції України з питань захисту  прав  споживачів  (Держпродспоживслужби) на  підставі  звернень та скарг громадян.

Створено та забезпечено функціонування гарячої телефонної лінії та юридичної підтримки туристів «61-16». Служба юридичної та інформаційної допомоги туристам у м. Києві здійснює консультації з  правового аналізу документів туристів, що оформляють відносини, які підпадають під чинне законодавство України щодо туристичних послуг з метою виявлення причин порушення законодавства.

Всі запити, що надходили до Управління туризму та промоцій вчасно розглянуті та заявникам надані ґрунтовні відповіді.

Станом на 30.06.2020 в Управлінні туризму та промоцій розроблено та затверджено наступні документи:

  • графік проведення особистого прийому громадян та прямих («гарячих») телефонних ліній начальником Управління на І та II півріччя 2020 року;
  • план проведення нарад з працівниками, відповідальними за роботу із зверненнями громадян в структурних підрозділах Управління туризму та промоцій на 2020 рік;
  • графік перевірки роботи зі зверненнями громадян структурних підрозділів Управління туризму та промоцій на 2020 рік.

Наразі Управлінням вживаються всі необхідні заходи для зручного та швидкого вирішення питань громадян,  здійснюється постійний моніторинг за організацією роботи зі зверненнями громадян. З метою недопущення повторних звернень з порушеного питання, проводиться аналіз опрацювання зазначеного питання.  Всі звернення розглядаються у встановлені терміни.

Якщо у Вас виникли технічні питання або побажання з приводу доопрацювання Єдиного веб-порталу м. Києва, то зверніться, будь ласка, до служби технічної підтримки за номером: (044) 366-80-13 або напишіть на електронну пошту [email protected]