Головна  →  Новини  →  21 листопада 2017, 10:31

Департамент транспортної інфраструктури розглядає можливість реорганізації Бессарабської площі з одностороннім рухом

19 листопада відбувся фінал школи-воркшопу з реорганізації Бессарабської площі, яка закінчилась презентацією проектів команд-учасників із пропозиціями змін у схемі дорожнього руху.

Учасниками 4-денної школи стали близько 20 студентів транспортних та архітектурних ВНЗ України. Під керівництвом експертів, які успішно працюють у сфері організації міських просторів, молоді спеціалісти шукали рішення для створення безпечніших та зручніших умов для пересування людей і автотранспорту Бессарабською площею.

«Кожен із представлених сценаріїв цікавий та заслуговує на увагу. Проте ми як журі мали обрати кращий із найкращих. За підсумками презентації, найбільш раціональною та ефективною виявилась модель групи Олени Чернишової. Ця модель пропонує створити на Бессарабці комфортний та доступний громадський простір із безпечними, зручними умовами для руху пішоходів, велосипедистів, громадського транспорту та паркування – саме в такій пріоритетності. Далі ці ідеї будуть винесені на публічне обговорення. І після цього вже розпочнемо реалізовувати зміни на Бессарабці. «Давайте круто її трансформуємо!» – гасло школи-воркшопу, яке я однозначно підтримую», – сказав директор Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Сергій Симонов.

Команда Олени Чернишової єдина запропонувала не перекривати рух, а влаштувати велике кільце навколо об’єднаного кварталу Бессарабського ринку і ТРЦ «Арена-Сіті» – у двох варіантах: проти годинникової стрілки (схоже на те, як це є сьогодні) та за годинниковою стрілкою. При цьому на вулиці Великій Васильківській залишається двосторонній рух. Таким чином проїзд між Хрещатиком та ринком зберігається як магістральний, перетворивши проїзд біля PinchukArtCentre на пішохідну зону. Також ця реконструкція передбачає влаштування наземного переходу від Бессарабського ринку до бульвару Тараса Шевченка.

Спільна риса всіх трьох проектів полягає у тому, що приділяється увага не тільки руху автотранспорту. Є прагнення створити комфортний і доступний громадський простір площі, організувати безпечний та зручний рух пішоходів із обмеженими можливостями мобільності, а це не лише люди з інвалідністю, а й мами з дитячими візками, люди похилого віку, діти. Враховувалося також, що за Концепцією розвитку велосипедної інфраструктури тут має перетинатися 2 важливі магістральні веломаршрути. Також передбачалося збільшення маршрутів громадського транспорту, зокрема і продовження лінії швидкісного трамвая у центр міста.

Наступний етап школи – транспортне моделювання у компанії «A+S», яка пообіцяла протягом найближчих тижнів перевірити пропозиції студентів на транспортній моделі Києва та оприлюднити результати, аби було зрозуміло, яка ідея найкраще вирішує проблеми цього вузла в масштабах міста.

Уже сьогодні Департамент транспортної інфраструктури планує майбутній ремонту доріг, враховуючи зміни до реконструкції Бессарабської площі, запропоновані командою-переможцем.

Організаторами заходу виступили: німецький Фонд імені Гайнріха Бьолля, Київська міська державна адміністрація, Рада з урбаністики Києва, Асоціація велосипедистів Києва та Центр екологічних ініціатив «Екодія» за сприяння німецької фундації ДРА (Deutsches Rundfunkarchiv), БО «Хліб для миру» («Brot für die Welt») та Асоціації велосипедистів Києва. Для робочого процесу свої приміщення надав iHUB, а презентації результатів відбулась у «One Love Сoffee».

Члени журі: директор Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Сергій Симонов, президент благодійного фонду розвитку комп’ютерних та інформаційних технологій «АІК» Юлія Ресенчук, депутат Київради, голова постійної комісії Київської міської ради з питань транспорту, зв’язку та реклами Олексій Окопний, інженер-дорожник Центру транспортних стратегій Костянтин Щербаченко.

Перейти до спискуВерсiя для друку