Головна  →  Новини  →  29 квітня 2013, 15:45

«Київводоканал» презентував концепцію проекту реконструкції Бортницької станції аерації

«Київводоканал» презентував концепцію проекту реконструкції Бортницької станції аерації

ПАТ «АК «Київводоканал» презентував концепцію проекту реконструкції Бортницької станції аерації. Так, на думку фахівців товариства, проект реконструкції повинен передбачати будівництво на всіх блоках станції нової лінії очистки стоків з використанням технології денітрифікації та дефосфотації. Адже за технологією 60-х років, яка кардинально з того часу не змінилася, споруди біологічної очистки були розраховані на досягнення лише трьох показників в очищеній воді. Інші показники якості очищення при розробці проекту взагалі не визначалися – тоді у цьому не було необхідності. На сьогодні ж якість очищених стоків необхідно контролювати за 14-ма основними показниками. Більше того, за останні роки вміст у нечистотах азоту амонійного зріс майже в два рази, а фосфатів – більше ніж у 2-2,5 рази.

Наступна проблема БСА, яку майбутній проект має вирішити, – це надмірне енергоспоживання. Сьогодні за рік станція споживає 142 мільйони 600 тисяч кіловат-годин. Майже 60% усієї енергії, необхідної для роботи БСА, витрачається лише на функціонування повітродувних агрегатів, що здійснюють подачу повітря в аеротенки. Енергоспоживання каналізаційних насосних станцій становить 35-40%.

Через виділення в атмосферу сполук сірководню і аміаку, від неприємного запаху страждають мешканці житлових масивів Позняки, Осокорки та Харківського масиву – це близько 500 тисяч киян. Тому проект повинен передбачати встановлення лінії деодорації на усіх трьох блоках станції. Накриттю, тобто герметизації, підлягають камери підвідних колекторів, грабельні відділення, пісколовки, підвідні канали та первинні відстійники БСА. Таким чином буде подолано забруднення повітря.

Ще одне питання, яке потребує нагального вирішення, – це обробка мулу на станції. Нинішня схема на сьогодні є не тільки неефективною, а й взагалі неприйнятною для застосування. Щодоби на станції після очистки стоків утворюється близько 12 тисяч метрів кубічних осаду, який з 1985 року накопичується та транспортується на мулові майданчики. Наразі на полях, площею 272 гектари, знаходиться понад 9 млн. м3 мулу, цей обсяг перевищує проектні норми у три рази.

Після реконструкції станції аерації діятиме лінія обробки осаду. Механічне зневоднення дозволить скоротити об’єми в 10-12 разів. Такий мул буде придатний для подальшої утилізації. Подібна технологія застосовується у багатьох країнах світу.

Крім власне станції, капітального ремонту потребують сім дюкерних переходів БСА, призначені для транспортування стічних вод з правобережної частини Києва на очисні споруди.

У «Київводоканалі» зазначають, що реконструкція станції гарантуватиме мешканцям столиціякісне та ефективне очищення стічної води у відповідності до Європейських та національних стандартів; безпечну екосистему; здорове життя без неприємних запахів і проблем із постачанням та відведенням води.

На сьогодні фахівці ПАТ «Київводоканал» (яке визначено замовником проектування та реконструкції БСА) здійснили значний обсяг підготовчих робіт. Зокрема, ретельно проаналізовано всі існуючі проекти та розробки з реконструкції за попередні роки.

На підставі техніко-економічного обґрунтування, затвердженого розпорядженням КМДА у 2008 році, товариство «Київводоканал» розробило Завдання на проектування реконструкції споруд очищення стічних каналізаційних вод і будівництва технологічної лінії з обробки та утилізації осадів Бортницької станції аерації, яке погоджено Мінрегіонбудом та затверджено КМДА.

У листопаді-грудні 2012 року товариство як замовник провело відкриті конкурсні торги для визначення проектної організації. За результатом торгів переможцем стало Дочірнє підприємство «Інститут «Київінжпроект» ПАТ «Київпроект». Між «Київводоканалом» та Інститутом «Київінжпроект» укладено на виконання робіт із розробки проектно-кошторисної документації (уточнення стадії ТЕО та стадія «Проект»), які будуть завершені у першому півріччі 2013 року.

«Ми прийняли остаточне рішення – взятися за цю довгоочікувану серйозну роботу та провести повну реконструкцію станції із застосуванням комплексного підходу та ефективним залученням коштів», – зазначив голова правління товариства Валерій Ченчевий.

Перейти до спискуВерсiя для друку