Олексій Резніков прозвітував про реалізацію успішних петицій стосовно зовнішньої реклами в Києві

13 грудня 2017 року, 21:10

Сьогодні у рамках засідання Постійної комісії Київради з питань транспорту, зв’язку та реклами заступник голови КМДА Олексій Резніков прозвітував про реалізацію двох електронних петицій щодо скорочення зовнішньої реклами в місті Києві, що набрали понад 10000 голосів.

Відтак, мова йде про петицію «Зменшити кількість зовнішньої реклами на 50%» та петицію «Прибрати всю зовнішню рекламу в центральній та історичній частині».

Під час свого виступу Олексій Резніков наголосив, що всього петицій, які у той чи інший спосіб стосуються скорочення та врегулювання розміщення рекламних засобів в Києві, зареєстровано близько 11, а загальна кількість голосів підтримки їх сягає 70000.

Дві успішні петиції передбачають кілька пунктів, які стосуються розширення нульової форматної зони та заборона в цій зоні розміщення всіх видів рекламо носіїв; демонтаж незаконної реклами в місті Києві; спрощення процедури демонтажу; заборона такого типу реклами, як «транспарант-перетяжка над вулицею» та заборона реклами на стінах станцій метрополітену тощо.

Олексій Резніков повідомив, що згідно з новими Правилами розміщення рекламних засобів в м. Києві межі форматних зон 0 (нульової) та 1 (першої) значно розширені: відтепер форматна зона 0 (нульова) включає межі охоронної зони архітектурно-історичного заповідника – об'єкта Всесвітньої Спадщини UNESCO Києво-Печерська лавра та територію навколо об'єкта Всесвітньої Спадщини UNESCO «Софія Київська».

Правилами розміщення рекламних засобів у місті Києві визначений поділ для наземних рекламних засобів відповідно до площі однієї рекламної поверхні рекламних засобів, що буде розміщуватись відповідно до Зонування розміщення РЗ у місті Києві:

  • малий формат – до 2,16 кв. м включно;
  • середній формат – понад 2,16 кв. м і до 8,0 кв. м включно;
  • великий формат – понад 8,0 кв. м і до 32,0 кв. м включно;
  • надвеликий формат – понад 32,0 кв. м і до 75,0 кв. м включно.

З метою забезпечення відстаней між конструкціями встановлені мінімально допустимі зони розташування РЗ. Зоною розташування наземного рекламного засобу є простір навколо центру опорних стійок (опірної стійки, основи) рекламного засобу встановленого радіусу:

  • малий формат – радіусом 20 м;
  • середній формат – радіусом 35 м;
  • великий формат – радіусом 50 м;
  • надвеликий формат – радіусом 75 м.

Зони розташування наземних РЗ не можуть накладатись одна на одну.

Також значно підвищені інші вимоги до розміщення РЗ згідно з їхніми типами, що враховують архітектурні, функціонально-планувальні, історико-культурні чинники, типологію елементів місцевого середовища та додержанням правил благоустрою територій, безпекові фактори щодо учасників дорожнього руху та пасажирів громадського транспорту. 

У нульовій форматній зоні допускається розміщення лише художньо-просторових композицій – це зелені насадження, фітокомпозиції тощо, яка використовується як рекламоносій, та афішна (інформаційна) тумба.

«Що стосується демонтажу рекламних засобів. Озвучу трошки сухої статистики: протягом 2016 року було демонтовано 5034 засоби зовнішньої реклами, з яких силами КП «Київреклама» – 3365 одиниць. Проте, вже за поточний період 2017 року демонтовано 8182 конструкцій, з яких силами КП «Київреклама» – 4077 одиниці. Динаміку бачите самі. Що стосується збільшення потужностей демонтажних бригад – на сьогодні на завершальному етапі всі процедури і ми чекаємо на поставки нової техніки. Таким чином, кількість техніки становитиме 12 одиниць (наразі 4), а працівників – 28 (наразі 14), які працюватимуть вдень і вночі двома бригадами по 7 осіб кожна. Збільшення потужностей призведе й до більш ефективної роботи в частині демонтажів. Якщо наразі за добу бригада спроможна демонтувати 6 щитів (або 28 лайтпостерів чи 40 кронштейнів), то після завершення процедури закупівель за добу реально буде демонтувати або 12 щитів, або 56 лайтпостерів, або ж 80 кронштейнів», – проінформував Олексій Резніков.

Також він нагадав, що нові Правила розміщення РЗ в м. Києві передбачають заборону такого типу рекламного засобу, як транспарант-перетяжка над вулицею.

Також, в частині спрощення процедури демонтажу, із 08.11.2017 оприлюднений проект рішення Київради «Про внесення змін до Правил благоустрою міста Києва, затверджених рішенням Київської міської ради від 25 грудня 2008 року № 1051/1051», схвалення якого певною мірою спростить процедуру демонтажів рекламоносіїв, встановлених із порушенням чинних нормативно-правових актів.

Реалізація зазначеної вище електронної петицій також здійснюється в рамках виконання рішення Київської міської ради № 223/2445 від 20.04.2017 «Про затвердження Правил розміщення рекламних засобів у місті Києві».

Щодо заборони розміщення реклами на стінах станцій Київського метрополітену, то згідно з Законом України «Про рекламу» розміщення реклами на транспорті погоджується лише з власниками об'єктів транспорту або уповноваженими ними органами (особами). Розміщення реклами на транспорті повинно відповідати вимогам безпеки та правил дорожнього руху. 

«Проте вже ініційовано створення робочої групи щодо розробки Концепції розвитку реклами на транспорті комунальної власності столиці. В рамках цієї ініціативи з урахуванням позиції комунальних підприємств транспорту та Департаменту транспортної інфраструктури можливо буде напрацювання позиції міста щодо розміщення рекламних матеріалів на станціях Київського метрополітену», –  зауважив заступник голови КМДА.

Також Олексій Резніков повідомив, що вже днями буде презентована Схема розміщення наземних рекламних засобів. «На виконання рішення Київради про затвердження Правил розміщення РЗ одним із головних пунктів є розробка Схеми розміщення наземних РЗ. На сьогодні робоча група практично завершила свою роботу, і на останньому засіданні були проголосовані і підтримані матеріли, які розробили, і рекомендовано їх до затвердження КМДА. Щоб ви розуміли, мова йде про 922 сторінки графічно-текстових матеріалів у PDF-форматі, які будуть додатком до розпорядження до їх затвердження», – додав він. Олексій Резніков також сказав, що за попередніми оцінками тільки реалізація Схеми розміщення наземних рекламних засобів дозволить зменшити кількість законно встановлених рекламних засобів великого формату до 4500 одиниць на всю територію міста Києва.

Портал працює в тестовому режимі. Якщо ви маєте зауваження або пропозиції, будь ласка, напишіть нам: support.web@kyivcity.gov.ua або зателефонуйте за номером:(044) 366-80-13