Версія для людей з порушеннями зору
Версія для людей з порушеннями зору

Оплатити проїзд у всіх видах муніципального транспорту можна за допомогою єдиного електронного квитка

13 лютого 2019 року, 11:48

У столиці триває дослідна експлуатація єдиного електронного квитка. Так, вже сьогодні оплатити проїзд в будь-якому комунальному громадському транспорті можна за допомогою єдиного квитка, транспортної картки Kyiv Smart Card, Картки киянина, паперового квитка з QR кодом або QR кодом, згенерованим у кабінеті киянина. Для того, аби здійснити оплату у салоні наземного транспорту потрібно піднести картку або квиток до валідатора, а в метрополітені – до зчитувального пристрою на турнікеті. Про це повідомив директор Департаменту інформаційно-комунікаційних технологій КМДА Юрій Назаров відповідаючи на запитання журналістів.

За його словами, на сьогодні придбали та користуються транспортною карткою Kyiv Smart Card вже близько 2 тисяч киян.

«Станом на 13 лютого 2019 року весь наземний муніципальний транспорт уже обладнано бортовими комп’ютерами та валідаторами. Валідаторами обладнано 1326 одиниць наземного транспорту. У 68 вестибюлях київського метрополітену модернізовано 76 турнікетів – вони позначені надписом Kyiv Smart Card. Згодом до сплати проїзду ми плануємо під’єднати й розрахунок банківською карткою», – зазначив Юрій Назаров.

Він розповів, що придбати Kyiv Smart Card вже можна на станціях метро «Хрещатик», «Театральна», Майдан Незалежності», «Акедеммістечко», «Лісова», «Арсенальна», «Теремки», «Видубичі», «Сирець» та «Почайна». Продаж на інших станціях метро планують розпочати найближчим часом.

Наразі поповнити картку можна в Особистому кабінеті киянина (https://my.kyivcity.gov.ua/), в касах вказаних десяти станцій метрополітену та у  боксах самообслуговування Ibox. Згодом придбати та поповнити транспортну картку буде можливо в терміналах самообслуговування, розташованих у всіх вестибюлях КП «Київський метрополітен» та на станціях швидкісного трамваю, касах Т-кіосків, окремо поповнити – в мобільному додатку Kyiv Smart City, терміналах 2click, на сайтах iPay та Portmone.

«А от пільговики мають оформити «Муніципальну «Картку Киянина». Її можуть отримати ті, у кого є пільги на виплати з бюджету Києва, хто офіційно працевлаштований в столиці, переміщені особи, які стоять на обліку в Києві, учні шкіл та вузів, а також їхні батьки та опікуни. Для отримання карти потрібно подати заявку до банку учасника проекту – АТ «ОЩАДБАНК» і надати пакет документів: паспорт, ідентифікаційний код, документи, що підтверджують право на отримання картки, документ про надання пільг (за наявності). Наголошую, що під час валідації пільговиками у транспорті картки киянина – гроші за проїзд не стягуються», – пояснив Юрій Назаров.

Він додав, що валідація картки киянина необхідна для обліку кількості пільгових перевезень. Так, за словами директора Департаменту інформаційно-комунікаційних технологій КМДА, за лютий 2019 було провалідовано 1,7 млн. пільгових перевезень. За допомогою транспортної картки було здійснено понад 7 тис. платних перевезень.

Перевіряють факт оплати пасажиром транспортної послуги контролери за допомогою спеціального приладу інспекції. Так, при здійсненні контролю оплати проїзду контролер переводитиме систему та транспортні термінали в режим контролю і спеціальним приладом перевірятиме факт оплати пасажиром транспортної послуги перевізника.

«Коли ви підносите картку до валідатора, ви отримуєте повідомлення, що прохід дозволено і ви можете скористатися послугами транспорту після того, як ви «завалідувалися». Є група контролерів, у них є зчитувальні пристрої, вони заходять у транспортний засіб (у цей час блокується бортовий комп’ютер і, звичайно, валідатори), беруть вашу картку, підносять до зчитувального пристрою, і стає зрозуміло, чи ви оплатили поїздку чи ні», – пояснив Юрій Назаров.

Як підкреслив директор Департаменту, дослідну експлуатацію е-квитка планують закінчити восени цього року, до того ж часу пасажири можуть користуватися і жетонами, і талонами для проїзду у наземному транспорті.

Більше інформації про е-квиток можна отримати на сайті https://transport.kyivcity.gov.ua/, на сторінці Kyiv Smart Card у Facebook: https://www.facebook.com/kyiv.smart.card/ або за телефоном гарячої лінії 044 366 55 55.

Якщо у Вас виникли технічні питання або побажання з приводу доопрацювання Єдиного веб-порталу м. Києва, то зверніться, будь ласка, до служби технічної підтримки за номером: (044) 366-80-13 або напишіть на електронну пошту [email protected]