Версія для людей з порушеннями зору
Версія для людей з порушеннями зору

Прес-брифінг Віталія Кличка щодо ситуації в Києві в умовах запроваджених протиепідемічних заходів та обмежень (+повний текст, відео)

19 травня 2020 року, 11:02

Онлайн прес-брифінг Київського міського голови Віталія Кличка щодо ситуації в Києві в умовах запроваджених протиепідемічних заходів та обмежень, спрямованих на запобігання поширенню коронавірусної інфекції (COVID-19).

Друзі! Я продовжую інформувати вас про ситуацію в столиці та дії міської влади.

Кількість мешканців Києва, в яких за минулу добу підтвердили захворювання на коронавірус, збільшилася на 38 людей. Серед них – 8 медиків.  За минулу добу в столиці від коронавірусу померло троє людей.

На сьогодні в Києві вже 2359 підтверджених випадків захворювання на COVID-19. Серед тих, що захворіли: 23 жінки віком від 29-ти до 87-ми років. Та 2 дiвчинки – двох та трьох років. 12 чоловікiв від 24-ох до 58-ми років. І хлопчик, якому 9 рокiв. До лікарень столиці госпіталізували 8 пацієнтів. Інші – лікуються на самоізоляції, під контролем лікарів. Одужала за минулу добу 61 людина. Усього вірус подолали 285 мешканців Києва.

Хочу зазначити, що в стаціонарах столичних лікарень від COVID -19 померло загалом 52 особи. Найстаршому з пацієнтів було 87 років. Наймолодшій, що не змогла подолати коронавірус, – 25 років. Жінка мала тяжкі супутні патології.

За віком серед тих, кого забрав вірус: 58% – люди старші за 65-70 років,
25% людей померли у віці 50-64 роки, 15 % – тих, кому було до 49 років, 2 % – людей віком 18-29 років. Більшість з них мали хронічні захворювання. Найчастіше це – цукровий діабет, гіпертонія та ожиріння. Тому лікарі й закликають бути обережними всіх. Але особливо берегтися рекомендують людям із хронічними захворюваннями.

Наступне. Нагадаю, що місто готується до відновлення роботи наземного комунального громадського транспорту у звичайному режимі. І ми поступово збільшуємо кількість маршрутів та транспорту на них.

Сьогодні почали працювати ще три маршрути: від станції метро «Святошин» на житловий масив Західний (с. Чайки), з вулиці Митрополита Шептицького на вулицю Чавдар та з Бортничів – до метро «Харківська». І в наступні дні ми будемо нарощувати кількість маршрутів.

Усі розуміють, що нам вкрай необхідно відновлювати і роботу метрополітену. Бо без цього ми не уникнемо транспортної проблеми у місті.

Київ готується до відкриття метро. На станціях там зараз наносять спеціальну розмітку: біля кас, турнікетів, на платформах. Щоб нагадувати пасажирам про необхідність дотримуватися дистанції та елементарних правил безпеки.

Нагадаю, що громадський транспорт столиці перейшов на систему електронного квитка. І після відновлення роботи підземки пасажири зможуть користуватися виключно електронним квитком.

Сплачувати за проїзд на турнікетах  можна буде: KyivSmartCard, карткою метро, безконтактною банківською карткою будь-якої платіжної системи на жовтих турнікетах, мобільними додатками Google Pay та Apple Pay, мобільним додатком KyivSmartCity і разовим квитком з QR-кодом (паперовим або електронним). Протягом місяця з дати відновлення роботи пасажири також зможуть використати раніше придбані жетони зеленого кольору. 

Що стосується наземного громадського транспорту. В ньому пасажири, крім електронних способів оплати, до 1 липня зможуть купувати квиток на проїзд і в кондуктора. 

До вiдновлення роботи метро та наземного транспорту електронний квиток можна купити у Т-кiосках. Їх у столиці понад 300. І розташованi вони переважно на зупинках громадського транспорту.

А тепер я відповім на запитання від ЗМІ. Дуже багато питань, знову ж таки, щодо роботи транспорту. Бо дуже болюча проблема для міста.

Питання від кількох ЗМІ. В якому режимі буде працювати наземний громадський транспорт після 22 травня? Хто буде контролювати дотримання санітарних норм?

І комунальний наземний громадський транспорт, і приватний громадський транспорт, що відновить роботу, зможе перевозити одночасно не більше половини від кількості пасажирів, на яку він розрахований.

Контролювати дотримання цих правил має поліція. Допомагатиме правоохоронцям муніципальна охорона. 

Водії та кондуктори зобов’язані носити маску або респіратор, рукавички. В масках повинні бути і пасажири.

 Усі співробітники компанії-перевізника перед початком роботи зобов’язані пройти термометрію. Особи з температурою вищою за 37,2 і з симптомами ГРВІ не допускаються до роботи.

Перед кожним рейсом транспорт повинні дезінфікувати. «КП «Київпастранс», наприклад, робить це тричі на добу.

 І я в черговий раз закликаю всіх киян. Після відновлення роботи громадського транспорту, користуватися ним тільки за нагальної потреби. Інакше нам не уникнути загострення ситуації з розповсюдженням вірусу.

Питання від кількох ЗМІ. У ЗМІ і соцмережах шириться інформація, що приватні перевізники, коли їм дозволять відновити роботу, підвищать вартість проїзду вдвічі. Бо, за правилами, вони перевозитимуть вдвічі менше людей. Чи відповідає дійсності така інформація? І як буде реагувати на це столична влада?

Зазначу, що постановою уряду ще в 2015 році скасоване державне регулювання тарифів на перевезення пасажирів на автотранспорті загального користування. І тарифи маршрутних таксі належать до сфери вільних цін. Їх  кожен перевізник формує самостійно. Зважаючи на попит та пропозиції на ринку послуг, вартість пального та інші витрати. 

На жаль, міська влада не має повноважень погоджувати тарифи автобусних маршрутів, що працюють у режимі маршрутного таксі. Але перед тим, як підвищити вартість проїзду, перевізники повинні мінімум за 7 робочих днів попередити про свої наміри. А також – надати всі документи, що обґрунтовують будь-яке підвищення.

Обов’язково підвищення вартості мають перевірити контролюючі органи. Зокрема – Антимонопольний комітет. Наскільки мені відомо, таких звернень від приватних перевізників до контролюючих органів не було.

Я вже заявляв і підкреслю, що в комунальному громадському транспорті підвищувати вартість проїзду місто НЕ ПЛАНУЄ.

А якщо приватні перевізники спробують необгрунтовано і зі стелі сформувати нові тарифи, ми будемо звертатися до Антимонопольного комітету.

Ми робимо все, щоб поступово витіснити маршрутки сучасним та комфортним комунальним транспортом.

І постійно оновлюємо парк громадського транспорту столиці. За кілька останніх років закупили майже 300 одиниць громадського транспорту. Це – сучасні автобуси, трамваї та тролейбуси. Наприклад, цього року місто планує закупити велику партію нових сучасних автобусів.

Дякую вам за увагу! Бережіть себе! 

 

 

 

 

Якщо у Вас виникли технічні питання або побажання з приводу доопрацювання Єдиного веб-порталу м. Києва, то зверніться, будь ласка, до служби технічної підтримки за номером: (044) 366-80-13 або напишіть на електронну пошту [email protected]