Версія для людей з порушеннями зору
Версія для людей з порушеннями зору

Проєкт рішення Київської міської ради ««Про внесення змін до Порядку здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві на основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості, затвердженого рішенням Київської міської ради від 13 вересня 2018 року № 1369/5433»

Повідомлення про оприлюднення

Відповідно до статті 9 та статті 13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та з метою отримання пропозицій і зауважень від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань, Департамент освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) повідомляє про оприлюднення проєкту регуляторного акту - рішення Київської міської ради «Про внесення змін до Порядку здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві на основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості, затвердженого рішенням Київської міської ради від 13 вересня 2018 року № 1369/5433».

Проєкт рішення Київської міської ради розміщено в мережі Інтернет за адресою www.kievcity.gov.ua (розділ «Київ та міська влада», підрозділ «Регуляторна діяльність», вкладка «Оприлюднення проєктів регуляторних актів»).

Головним розробником проєкту є Департамент освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Метою прийняття даного рішення є внесення змін до Порядку здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві на основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості задля рівномірного та пропорційного розподілу видатків для забезпечення функціонування комунальних закладів дошкільної освіти різних типів, забезпечення доступності додаткових категорій громадян, у тому числі громадян, які мають Муніципальну картку «Картка киянина» у здобутті дошкільної освіти в комунальних закладах дошкільної освіти міста Києва та забезпечення раціонального використання бюджетних коштів по галузі «Освіта» міста Києва.

Пропозиції та зауваження до проєкту регуляторного акту приймаються від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань у письмовому або електронному вигляді протягом одного місяця з дня оприлюднення  за адресою: 01024, м.Київ, бульвар Тараса Шевченка, 3, Департамент освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), тел. 279-14-46, 279-73-24 або на електронну адресу [email protected]

Проєкт рішення

Відповідно до статті 89 Бюджетного кодексу України, статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статей 11, 66, 78, 79 Закону України «Про освіту», частини другої статті 19, статті 37 Закону України «Про дошкільну освіту», рішення Київської міської ради від 20 грудня 2018 року  №549/6600 «Про запровадження в місті Києві багатофункціональної електронної картки «Муніципальна картка «Картка киянина», з метою розвитку мережі закладів дошкільної освіти та задоволення потреб громадян в здобутті дошкільної освіти в комунальних закладах дошкільної освіти територіальної громади міста Києва та інших суб’єктах освітньої діяльності, що забезпечують здобуття дошкільної освіти, у тому числі приватних або корпоративних закладах дошкільної освіти міста Києва, захисту прав членів територіальної громади міста Києва у здобутті дошкільної освіти Київська міська рада

 ВИРІШИЛА:

1. Унести до Порядку здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві на основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості, затвердженого рішенням Київської міської ради від 13 вересня 2018 року №1369/5433 зміни, що додаються.

2. Оприлюднити це рішення в установленому порядку.

3. Це рішення набирає чинності з моменту його оприлюднення та вводиться в дію з 01 вересня 2020 року, крім підпункту 1.1. пункту 1 та підпункту 2.1. пункту 2 змін до Порядку здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві на основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості, затвердженого рішенням Київської міської ради від  13  вересня  2018 року № 1369/5433, які вводяться в дію з 01 січня 2021 року.

4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київської міської ради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку.


Київський міський голова                                                    Віталій КЛИЧКО

Додаток
до рішення Київської міської ради
від________ № _______________

Зміни
до Порядку здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві на основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості,
затвердженого рішенням Київської міської ради від 13 вересня 2018 року № 1369/5433

1.В розділі 2:

1.1. В абзаці п’ятому пункту 2.2. цифри «0,36» замінити цифрами «0,41».

1.2. Абзац дев’ятий пункту 2.2. викласти в такій редакції:

«Нп – показник середніх витрат на поточні видатки на одну дитину в місяць (витрати на медикаменти, господарчі та канцелярські товари, текстильні вироби, іграшки, меблі, кухонний інвентар, поточне обслуговування)».

2. В розділі 3:

2.1. Пункт 3.2. викласти в такій редакції:

«3.2. Розподіл видатків на дошкільну освіту комунальних закладів дошкільної освіти територіальної громади міста Києва (Вдо) здійснюється за такою формулою:

Вдо=[(Дпвзаг + Дпв сан х Ксан+ Дпв спец х Кспец + Дпв1-6 х Кгр1-6) + (Дрв заг +  Дрв сан х Ксан+ Дрв спец х Кспец + Дрв1-6 х Кгр1-6) х Крв ] х БФН х П+ Цфв

де, Дпвзаг – кількість дітей передшкільного віку у групах загального розвитку комунальних закладів дошкільної освіти територіальної громади міста Києва з кількістю груп більше 6;

Дрвзаг – кількість дітей раннього віку у групах загального розвитку комунальних закладів дошкільної освіти територіальної громади міста Києва з кількістю груп більше 6;

Дпв1-6 – кількість дітей передшкільного віку у групах загального розвитку комунальних закладів дошкільної освіти територіальної громади міста Києва з кількістю груп 1- 6;

Дрв1-6 – кількість дітей раннього віку у групах загального розвитку комунальних закладів дошкільної освіти територіальної громади міста Києва з кількістю груп 1- 6;

Дпвсан – кількість дітей передшкільного віку у санаторних групах комунальних закладів дошкільної освіти територіальної громади міста Києва;

Дрвсан– кількість дітей раннього віку у санаторних групах комунальних закладів дошкільної освіти територіальної громади міста Києва;

Дпвспец – кількість дітей передшкільного віку у спеціальних групах комунальних закладів дошкільної освіти територіальної громади міста Києва;

Дрвспец – кількість дітей раннього віку у спеціальних групах комунальних закладів дошкільної освіти територіальної громади міста Києва;

Крв – коефіцієнт приведення дітей раннього віку, що становить 1,2;

Кгр1-6 – коефіцієнт приведення дітей дошкільного віку у групах загального розвитку комунальних закладів дошкільної освіти територіальної громади міста Києва з кількістю груп 1- 6, що становить 1,3;

Ксан – коефіцієнт приведення дітей дошкільного віку у групах санаторного типу комунальних закладів дошкільної освіти територіальної громади міста Києва, що становить 1,3;

Кспец – коефіцієнт приведення дітей дошкільного віку у групах спеціального типу комунальних закладів дошкільної освіти територіальної громади міста Києва, що становить 2,9;

П – період надання освітньої послуги на здобуття дошкільної освіти (кількість місяців) у комунальному закладі дошкільної освіти територіальної громади міста Києва;

Цфв – цільовий фонд вирівнювання.

Цільовий фонд вирівнювання встановлюється щорічно рішенням про бюджет міста Києва на відповідний рік та забезпечує збереження обсягу видатків на дошкільну освіту на рівні не менше, ніж у попередньому бюджетному періоді.

Головним розпорядником коштів цільового фонду вирівнювання є Департамент освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)».

2.2. Пункт 3.7. викласти в такій редакції:

«3.7. Встановити, що у разі зарахування до комунального закладу дошкільної освіти територіальної громади міста Києва дитини, не зареєстрованої в місті Києві (окрім дітей внутрішньо переміщених осіб, дітей учасників АТО, дітей біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту, дітей без громадянства, дітей під опікою, дітей батьків (одного з батьків), що мають Муніципальну картку «Картка киянина»), укладається договір яким  встановлюється щомісячна плата за надання дошкільної освіти в комунальному закладі дошкільної освіти територіальної громади міста Києва в розмірі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості, затвердженого рішенням Київської міської ради про бюджет міста Києва на відповідний рік.

Щомісячна плата за надання дошкільної освіти в комунальному закладі дошкільної освіти територіальної громади міста Києва в розмірі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості, затвердженого рішенням Київської міської ради про бюджет міста Києва на відповідний рік, здійснюється за рахунок коштів батьків за їх згодою або за рахунок коштів відповідного місцевого бюджету, членом територіальної громади якої є дитина (батьки (один із батьків) дитини).

У випадку заборгованості за надання дошкільної освіти в комунальному закладі дошкільної освіти територіальної громади міста Києва в розмірі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості понад три місяці, керівник закладу виключає таку дитину із закладу дошкільної освіти».

2.3. Доповнити новими пунктами 3.8. - 3.10. такого змісту:

«3.8. У разі повторного курсу навчання дітей у старших групах комунальних закладів дошкільної освіти загального типу, яким станом на 01 вересня поточного року виповнилося шість років, встановлюється щомісячна плата за харчування дитини та за надану освітню послугу в комунальному закладі дошкільної освіти територіальної громади міста Києва в розмірі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості, затвердженого рішенням Київської міської ради про бюджет міста Києва на відповідний рік».

«3.9. У разі виявлення вихованців, які без поважних причин (окрім літнього оздоровчого періоду або за  наявності медичної довідки) не відвідували комунальні заклади дошкільної освіти територіальної громади міста Києва протягом двох місяців і більше, керівник закладу переводить таких дітей до груп короткотривалого перебування та здійснює додатковий набір вихованців на вивільнені місця діючих груп».

«3.10. Встановити пріоритет на зарахування до комунальних закладів дошкільної освіти територіальної громади міста Києва дітей, місце проживання яких зареєстровано в місті Києві».

3. В розділі 4:

3.1. Підпункт 7 пункту 4.2. виключити.

3.2. Пункт 4.7. викласти в такій редакції:

«4.7. Для підтвердження права дитини на отримання компенсації вартості надання освітньої послуги з урахуванням базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості батьки (опікуни), діти яких навчаються у суб’єкта освітньої діяльності, що забезпечує здобуття дошкільної освіти, у тому числі приватному або корпоративному закладі дошкільної освіти, повинні мати довідку про реєстрацію місця проживання особи (дитини) за формою згідно з додатком 13 до Правил реєстрації місця проживання, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 2 березня 2016 р. № 207, яка підтверджує реєстрацію місця проживання дитини в місті Києві».


Київський міський голова                                                    Віталій КЛИЧКО

Аналіз регуляторного впливу

Даний аналіз регуляторного впливу розроблений відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», що регулює окремі положення спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання, Методики проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 «Про затвердження методики проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» (із змінами від 16.12.2015 № 1151) та з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань впродовж одного місяця.

I. Визначення проблеми

Дошкільна освіта – первинна складова ланка системи безперервної освіти в Україні. Головним завданням її функціонування є забезпечення рівного доступу до здобуття дошкільної освіти усім дітям дошкільного віку.

13 вересня 2018 року Київська міська рада ухвалила рішення №1369/5433, яким затверджено Порядок здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві на основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості.

Департаментом освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) разом з управліннями освіти районних в місті Києві державних адміністрацій здійснено аналіз використання коштів на дошкільну освіту за 2019 рік. Згідно з отриманими результатами виявлено, що формула Порядку здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві на основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості, затвердженого рішенням Київської міської ради від 13.09.2018 № 1369/5433 потребує доопрацювання в частині уточнення окремих коефіцієнтів. Зміна формули забезпечить рівномірний розподіл видатків та врахує виявлені недоліки у розподілі коштів для забезпечення функціонування комунальних закладів дошкільної освіти різних типів.

Застосування нової формули надасть можливість при формуванні бюджету на наступний фінансовий рік рівномірно та пропорційно розподіляти видатки для забезпечення функціонування комунальних закладів дошкільної освіти різних типів.

Реалізовуючи  рішення  Київської   міської ради  від  13 вересня 2018 року № 1369/5433 «Про затвердження Порядку здійснення видатків на дошкільну освіту в місті Києві на основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості», з січня 2019 року в системі електронного запису дітей до комунальних закладів дошкільної освіти територіальної громади міста Києва відображається не лише загальна черга заявок до комунальних закладів дошкільної освіти, але й кількість дітей, не зареєстрованих в місті Києві, які перебувають в електронній черзі та потребують влаштування до закладів дошкільної освіти міста Києва.

Cтаном на 01.07.2020 року в системі електронного запису дітей до комунальних закладів дошкільної освіти територіальної громади міста Києва зареєстровано 44,7 тис. заявок (оригінальних записів), з яких понад 60,1 %, що становить 26,9 тис. дітей віком від 0 до 7 (8) років, які не зареєстровані в місті Києві.

Рішенням Київської міської ради від 20 грудня 2018 року № 549/6600 «Про запровадження в місті Києві багатофункціональної електронної картки «Муніципальна картка «Картка киянина» в місті Києві запроваджено багатофункціональну електронну  картку «Муніципальна картка «Картка киянина» та встановлено осіб, які можуть отримати дану картку.

Так, багатофункціональну електронну картку «Муніціпальна картка «Картка киянина» можуть отримати і в тому числі громадяни, які здійснюють трудову діяльність в місті Києві відповідно до законодавства України.

Враховуючи зазначене, необхідно розширити дію базового фінансового нормативу (повна компенсація перебування дитини у комунальних закладах дошкільної освіти), а саме встановити, що у разі зарахування до комунального закладу дошкільної освіти територіальної громади міста Києва дитини, не зареєстрованої в місті Києві (окрім дітей внутрішньо переміщених осіб, дітей учасників АТО, дітей біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту, дітей без громадянства, дітей під опікою, дітей батьків (одного з батьків), що мають Муніципальну картку «Картка киянина»), укладається договір, яким встановлюється щомісячна плата за надання дошкільної освіти в комунальному закладі дошкільної освіти територіальної громади міста Києва в розмірі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості, затвердженого рішенням Київської міської ради про бюджет міста Києва на відповідний рік.

Щомісячна плата за надання дошкільної освіти в комунальному закладі дошкільної освіти територіальної громади міста Києва в розмірі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості, затвердженого рішенням Київської міської ради про бюджет міста Києва на відповідний рік, здійснюється за рахунок коштів батьків за їх згодою або за рахунок коштів відповідного місцевого бюджету, членом територіальної громади якої є дитина (батьки (один із батьків) дитини).

Оскільки, відповідно до статті 93 Бюджетного кодексу України місцева рада може передати кошти на здійснення окремих видатків місцевих бюджетів іншій місцевій раді у вигляді міжбюджетного трансферту до відповідного місцевого бюджету, можливим є надання права керівнику закладу виключати із закладу дошкільної освіти дитину у випадку заборгованості за надання дошкільної освіти в комунальному закладі дошкільної освіти територіальної громади міста Києва у розмірі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості понад три місяці.

Статтею 3 Закону України «Про дошкільну освіту» визначено обов’язковість дошкільної освіти для дітей старшого дошкільного віку, відповідно до статті 12 Закону України «Про освіту» початкова освіта здобувається, як правило, з шести років. Натомість, щорічно на повторне навчання в старших групах комунальних закладів дошкільної освіти в місті Києві залишається без об’єктивних причин, за бажанням батьків від 3 до 4 тис. дітей, яким на 01 вересня навчального року вже виповнилося шість років.

За таких обставин неможливо забезпечити виконання рівного, гарантованого державою права на доступність та безоплатність дошкільної освіти у комунальних закладах дошкільної освіти і близько 3 тис. дітей молодшого віку (від 3 років) залишаються поза межами комунальних закладів дошкільної освіти та, в свою чергу, позбавлені права на отримання безоплатної дошкільної освіти.

З огляду на те, що видатки на дошкільну освіту належать до закріплених видатків місцевих бюджетів, реальним шляхом подолання підвищеного попиту на дошкільну освіту серед громади міста та резервом поліпшення фінансування дошкільної освіти є встановлення щомісячної плати за надання освітньої послуги в комунальному закладі дошкільної освіти територіальної громади міста Києва в розмірі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості у разі повторного курсу навчання у старших групах комунальних закладів дошкільної освіти загального типу дітей, яким станом на 01 вересня поточного року виповнилося шість років.

Водночас, діти з особливими освітніми потребами можуть перебувати до семи (восьми) років у спеціальних закладах дошкільної освіти (групах) та інклюзивних групах закладів дошкільної освіти, та діти, яким на 01 вересня поточного року виповнилося шість років, і вони не здобували дошкільну освіту, можуть перебувати у групах для дітей віком від 5 до 6 років закладів дошкільної освіти загального типу.

У листопаді 2019 року спеціалістами управлінь освіти Голосіївської, Дарницької та Святошинської районних в місті Києві державних адміністрацій проведено перевірку електронних табелів відвідування та виявлено, що комунальні заклади дошкільної освіти більше двох місяців не відвідували:

  • у Голосіївському районі 281 дитина;
  • у Дарницькому районі – 463 дитини,
  • у Святошинському районі - 636 дітей.

Всього у трьох районах м.Києва виявлено 1 380 дітей, які обліковуються у списках вихованців, але тривалий час не відвідують заклади дошкільної освіти.

Виявлені факти є підставою для прийняття рішення щодо надання права керівнику комунального закладу дошкільної освіти, після обов’язкового письмового інформування батьків, переводити до груп короткотривалого перебування вихованців, які без поважних причин (окрім літнього оздоровчого періоду або за наявності медичної довідки) не відвідували комунальні заклади дошкільної освіти територіальної громади міста Києва протягом двох місяців і більше, та відкривати місця для додаткового зарахування дітей до таких комунальних закладів.

Оскільки, станом на 01.07.2020 року в системі електронного запису дітей до комунальних закладів дошкільної освіти територіальної громади міста Києва зареєстровано значну кількість дітей дошкільного віку, які не зареєстровані в місті Києві, слід встановити пріоритет на зарахування до комунальних закладів дошкільної освіти територіальної громади міста Києва дітей, місце проживання яких зареєстровано в місті Києві.

Станом на 01.07.2020 року управліннями освіти районних в місті Києві державних адміністрацій для отримання компенсації за надання освітньої послуги з 32 приватними закладами дошкільної освіти укладено угоди для отримання компенсації за надання освітньої послуги 848 особам  (Голосіївський район – 247, Дарницький – 88, Деснянський- 73, Дніпровський– 20, Шевченківський – 81, Солом’янський – 44, Подільський – 40, Оболонський – 187, Святошинський - 68).

Документом, який має підтверджувати реєстрацію місця проживання дитини в місті Києві та за наявності якого дитина має право на отримання компенсації вартості надання освітньої послуги з урахуванням базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості у суб’єкта освітньої діяльності, що забезпечує здобуття дошкільної освіти, у тому числі приватному або корпоративному закладі дошкільної освіти, є довідка про реєстрацію місця проживання особи (дитини) за формою згідно з додатком 13 до Правил реєстрації місця проживання, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 2 березня 2016 р. № 207, яка підтверджує реєстрацію місця проживання дитини в місті Києві.

Основні групи (підгрупи), на які справляється вплив при підготовці проєкту рішення:

 Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+

 

Держава

+

 

Суб’єкти господарювання,

+

 

у тому числі суб’єкти малого підприємництва

+

 

II. Цілі державного регулювання 

Зазначений регуляторний акт забезпечить прозорий та об’єктивний підхід до процесу фінансування дошкільної освіти у місті Києві.

Розподіл видатків на дошкільну освіту закладів дошкільної освіти комунальної власності територіальної громади міста Києва здійснюватиметься відповідно до затвердженої формули з урахуванням внесення змін в частині коригуючих коефіцієнтів до формули базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості однієї дитини дошкільного віку на місяць (БФН) та

формули розподілу видатків на дошкільну освіту в комунальних закладах дошкільної освіти територіальної громади міста Києва (Вдо).

Базовий фінансовий норматив бюджетної забезпеченості однієї дитини дошкільного віку включатиме фінансування витрат на: заробітну плату працівників в закладах дошкільної освіти комунальної форми власності територіальної громади міста Києва з нарахуваннями на фонд оплати праці на плановий бюджетний період; на оплату комунальних послуг; на поточні видатки (витрати на медикаменти, господарчі та канцелярські товари, текстильні вироби, іграшки, меблі, кухонний інвентар, поточне обслуговування).

Витрати на функціонування закладів дошкільної освіти комунальної форми власності територіальної  громади міста Києва, які не передбачені при визначенні базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості, мають цільовий характер та враховують особливості діяльності закладів дошкільної освіти, фінансуватимуться за рахунок цільового фонду вирівнювання, що щорічно передбачатиметься бюджетом міста Києва на відповідний рік.

III. Визначення альтернативних способів досягнення зазначених цілей та аргументи щодо переваг обраного способу

1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Прийняття рішення Київської міської ради «Про внесення змін до Порядку здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві на  основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості, затвердженого рішенням Київської міської ради від 13 вересня 2018 року № 1369/5433»

Повністю відповідає потребам у вирішенні проблеми.

Залишити діюче рішення без змін

Не забезпечує вирішення проблеми

Відмінити діюче рішення

Не забезпечує вирішення проблеми

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Прийняття рішення Київської міської ради «Про внесення змін до Порядку здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві на  основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості, затвердженого рішенням Київської міської ради від 13 вересня 2018 року № 1369/5433»

Надасть можливість захистити державні інтереси в частині забезпечення доступності додаткових категорій громадян, у тому числі громадян, які мають Муніципальну картку «Картка киянина» в здобутті дошкільної освіти в комунальних закладах дошкільної освіти міста Києва та забезпечення раціонального використання бюджетних коштів по галузі «Освіта» міста Києва.

1. Фінансування внесення змін в частині коригуючих коефіцієнтів до формули базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості однієї дитини дошкільного віку на місяць (БФН) та формули розподілу видатків на дошкільну освіту в комунальних закладах дошкільної освіти територіальної громади міста Києва (Вдо) буде забезпечено за рахунок цільового фонду вирівнювання, а саме:

- коефіцієнт приведення ставок інших працівників у комунальних закладах дошкільної освіти територіальної громади міста Києва, що становить 0,41;

 - коефіцієнт приведення дітей дошкільного віку у групах загального розвитку комунальних закладів дошкільної освіти територіальної громади міста Києва з кількістю груп 1 – 6, що становить 1,3;

- коефіцієнт приведення дітей дошкільного віку у групах спеціального типу комунальних закладів дошкільної освіти територіальної громади міста Києва що становить 2,9.

2. На умовах укладених тристоронніх договорів управління освіти районних в місті Києві державних адміністрацій щомісячно здійснюють компенсацію  за надання освітньої послуги дитині, місце проживання якої зареєстровано у місті Києві через суб’єкта освітньої діяльності, що забезпечує здобуття дошкільної освіти, у тому числі приватного або корпоративного закладу дошкільної освіти, в розмірі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості, затвердженого рішенням Київської міської ради про бюджет міста Києва на відповідний рік для комунальних закладів дошкільної освіти територіальної громади міста Києва (2020 рік - 3050,0 грн).  

Залишити діюче рішення без змін

Відсутні

Відсутні

Відмінити діюче рішення

Відсутні

Альтернатива є неприйнятною, оскільки не забезпечує вирішення проблеми

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Прийняття рішення Київської міської ради «Про внесення змін до Порядку здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві на  основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості, затвердженого рішенням Київської міської ради від 13 вересня 2018 року № 1369/5433»

 

1. У разі зарахування до комунального закладу дошкільної освіти територіальної громади міста Києва дитини, не зареєстрованої в місті Києві (окрім дітей внутрішньо переміщених осіб, дітей учасників АТО, дітей біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту, дітей без громадянства, дітей під опікою, дітей батьків (одного з батьків), що мають Муніципальну картку «Картка киянина»), укладається договір яким  встановлюється щомісячна плата за надання дошкільної освіти в комунальному закладі дошкільної освіти територіальної громади міста Києва в розмірі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості, затвердженого рішенням Київської міської ради про бюджет міста Києва на відповідний рік (2020 рік – 3050,00 грн).

2. У разі повторного курсу навчання дітей у старших групах комунальних закладів дошкільної освіти загального типу, яким станом на 01 вересня поточного року виповнилося шість років, встановлюється щомісячна плата за харчування дитини та за надану освітню послугу в комунальному закладі дошкільної освіти територіальної громади міста Києва в розмірі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості, затвердженого рішенням Київської міської ради про бюджет міста Києва на відповідний рік.

Залишити діюче рішення без змін

Відсутні

Відсутні

Відмінити діюче рішення

Відсутні

Альтернатива є неприйнятною, оскільки не забезпечує вирішення проблеми

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Показник

Великі

Середні

Малі*

Мікро

Всього

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

0

0

32,0

0

341,0

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

0

0

9,4

0

100,0

* Згідно з статистичними даними в місті Києві налічується 341,0 суб’єкт господарювання приватної форми власності, які надають освітні послуги, з них для отримання з місцевого бюджету міста Києва компенсації вартості надання освітньої послуги з урахуванням базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості підпадають 32,0 суб’єкти малого підприємництва.

У вищевказаному переліку відсутні суб’єкти господарювання великого, середнього та мікро підприємництва, які підпадають під дію рішення «Про затвердження Порядку здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві на основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості».

Питома вага суб’єктів малого підприємництва (малих та мікропідприємств разом) у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється регулювання, не перевищує 10 відсотків.

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Прийняття рішення Київської міської ради «Про внесення змін до Порядку здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві на  основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості, затвердженого рішенням Київської міської ради від 13 вересня 2018 року № 1369/5433»

Розширення мережі приватних та корпоративних закладів дошкільної освіти, конкуренція між закладами дошкільної освіти щодо якості надання освітніх послуг

1.Витрати відповідно до додатку 2  «Методики проведення регуляторного акту відсутні».

2.Витрати для суб’єкта господарювання малого підприємництва складатимуть близько  99,11 грн.

Залишити діюче рішення без змін

Відсутні

Відсутні

Відмінити діюче рішення

Відсутні

Відсутні

 

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, грн.

Альтернатива 1

99,11

Альтернатива 2

Відсутні

Альтернатива 3

Відсутні

Враховуючи те, що питома вага суб’єктів малого підприємництва (малих та мікропідприємств разом) у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється регулювання, не перевищує 10 відсотків, тому розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва згідно з додатком 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (Тест малого підприємництва) не проводиться.

 IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Прийняття рішення Київської міської ради «Про внесення змін до Порядку здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві на  основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості, затвердженого рішенням Київської міської ради від 13 вересня 2018 року № 1369/5433»

4

Оптимальний варіант для забезпечення прозорого та об’єктивного підходу до процесу фінансування дошкільної освіти

Залишити діюче рішення без змін

1

Проблема продовжуватиме існувати, що не забезпечить досягнення поставленої мети

Відмінити діюче рішення

 

1

Проблема продовжуватиме існувати, що не забезпечить досягнення поставленої мети

 

Рейтинг результативності

 Вигоди

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Прийняття рішення Київської міської ради «Про внесення змін до Порядку здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві на  основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості, затвердженого рішенням Київської міської ради від 13 вересня 2018 року               № 1369/5433»

Чітка, прозора та об’єктивна система фінансування закладів дошкільної освіти

482,4 млн. грн.

Проблема буде вирішена повністю

Залишити діюче рішення без змін

Відсутні

Відсутні

Проблема не буде вирішена

Відмінити діюче рішення

Відсутні

Відсутні

Проблема не буде вирішена

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Прийняття рішення Київської міської ради «Про внесення змін до Порядку здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві на  основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості, затвердженого рішенням Київської міської ради від 13 вересня 2018 року № 1369/5433»

Причини для відмови відсутні. Обрана альтернатива є найбільш раціональним варіантом врахування інтересів всіх основних груп, на які проблема справляє вплив

 

 

 

x

Залишити діюче рішення без змін

Аргументи для переваги відсутні. Відмова від цієї альтернативи дозволить реалізувати поставлені цілі

x

Відмінити діюче рішення

Аргументи для переваги відсутні. Відмова від цієї альтернативи дозволить реалізувати поставлені цілі

x

 V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Досягнення цілей та розв’язання проблем, визначених в розділі 1 та 2 можливе шляхом прийняття рішення Київської міської ради «Про внесення змін до Порядку здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві на  основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості, затвердженого рішенням Київської міської ради від 13 вересня 2018 року № 1369/5433». Прийняття проєкту даного рішення дозволить забезпечити прозорий та об’єктивний підхід до процесу фінансування дошкільної освіти у місті Києві шляхом розподілу видатків на дошкільну освіту закладів дошкільної освіти комунальної власності територіальної громади міста Києва за затвердженою формулою на основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості однієї дитини дошкільного віку в місяць.

 VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, в т. числі виконавчий орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація), при введені в дію запропонованого проєкту регуляторного акта понесуть додаткові витрати коштів місцевого бюджету, зазначені в розділі III аналізу.

Питома вага суб’єктів малого підприємництва (малих та мікропідприємств разом) у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється регулювання, не перевищує 10 відсотків, тому розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва згідно з додатком 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (Тест малого підприємництва) не проводиться.

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Строк дії проєкту рішення необмежений у часі. При внесенні змін до чинного законодавства, які можуть впливати на дію регуляторного акту, до нього будуть вноситись відповідні корективи.

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акту

Показниками результативності є зменшення черги до комунальних закладів дошкільної освіти, прозорий та об’єктивний підхід до процесу фінансування дошкільної освіти у місті Києві.

IX. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватись відстеження результативності акта

Базове відстеження результативності вищезазначеного регуляторного акта буде здійснюватись до дня набрання чинності цим актом за соціологічним методом шляхом збору пропозицій і зауважень від фізичних та юридичних осіб та проведення  їх аналізу.

Повторне відстеження результативності акта буде здійснюватися через рік після набрання чинності цього акту шляхом аналізу якісних і кількісних показників.

Періодичні відстеження результативності цього регуляторного акта будуть здійснюватися раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

Якщо у Вас виникли технічні питання або побажання з приводу доопрацювання Єдиного веб-порталу м. Києва, то зверніться, будь ласка, до служби технічної підтримки за номером: (044) 366-80-13 або напишіть на електронну пошту [email protected]