Версія для людей з порушеннями зору
Версія для людей з порушеннями зору

Проєкт рішення Київської міської ради «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 27 жовтня 2011 року № 384/6600 «Про затвердження Порядку видалення зелених насаджень на території міста Києва»

Проєкти регуляторних актів
Дата оприлюднення
30 листопада 2021 року

Повідомлення про оприлюднення

Відповідно до статті 9 та статті 13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та з метою отримання пропозицій та зауважень від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань Управління екології та природних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) повідомляє про оприлюднення проєкту регуляторного акту – рішення Київської міської ради «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 27 жовтня 2011 року № 384/6600 «Про затвердження Порядку видалення зелених насаджень на території міста Києва».

Проєкт рішення Київської міської ради «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 27 жовтня 2011 року № 384/6600 «Про затвердження Порядку видалення зелених насаджень на території міста Києва» розміщено в мережі Інтернет за адресою: www.kyivcity.gov.ua (розділ «Київ та міська влада», підрозділ «Регуляторна діяльність», вкладка «Оприлюднення проєктів регуляторних актів»).

Головним розробником проєкту є Управління екології та природних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Проєктом передбачається внести зміни до рішення Київської міської ради від 27 жовтня 2011 року № 384/6600 «Про затвердження Порядку видалення зелених насаджень на території міста Києва».

Пропозиції та зауваження приймаються протягом 1 (одного) місяця з дати опублікування, в письмовому або електронному вигляді за адресою: Управління екології та природних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), вул. Турівська, 28, м. Київ, 04080, приймальня (044) 366-64-10, (044) 366-64-11, e-mail: [email protected]

Проєкт рішення

Відповідно до законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про столицю України - місто-герой Київ», «Про благоустрій населених пунктів», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про регулювання містобудівної діяльності», Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2006 року № 1045, з метою збереження і відновлення зелених насаджень міста Києва Київська міська рада

ВИРІШИЛА:

1. Внести до рішення Київської міської ради від 27 жовтня 2011 року № 384/6600 «Про затвердження Порядку видалення зелених насаджень на території міста Києва» такі зміни:

1.1. Підпункт 1.2 пункту 1 викласти у такій редакції:

«1.2. Економічно обґрунтовані суми вартості створення та утримання зелених насаджень у місті Києві згідно з додатком 2.».

1.2. Пункт 4 рішення доповнити новим підпунктом 4.1 такого змісту:

«4.1. Вартість створення дерев, кущів, газонів, квітників та вартість утримання дерев і кущів, визначена у додатку 2 до цього рішення, починаючи з 1 січня 2023 року, коригується на індекс споживчих цін попереднього місяця до грудня 2022 року.».

У зв’язку з цим підпункти 4.1 – 4.4 пункту 4 вважати підпунктами 4.2 – 4.5 пункту 4.

1.3. У пункті 7 рішення слова «Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)» замінити словами «Департаментом міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Управлінням екології та природних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)».

2. Затвердити зміни до Порядку видалення зелених насаджень на території міста Києва, затвердженого рішенням Київської міської ради від 27 жовтня 2011 року № 384/6600, згідно з додатком  до цього рішення.

3. Додаток 2 до рішення Київської міської ради від 27 жовтня 2011 року № 384/6600 «Про затвердження Порядку видалення зелених насаджень на території міста Києва» (у редакції рішення Київської міської ради від 06 квітня 2017 року № 126/2348) викласти у новій редакції, що додається.

4. Установити, що складені та погоджені в установленому порядку, до набуття чинності цим рішенням, акти обстеження зелених насаджень, що підлягають видаленню, висновки обстеження зелених насаджень підлягають приведенню у відповідність до цього рішення.

5. Оприлюднити це рішення в порядку, установленому законодавством України.

6. Це рішення набирає чинності в порядку, визначеному законодавством України.

7. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київської міської ради з питань екологічної політики.


Київський міський голова                                                    Віталій КЛИЧКО

Додаток
до рішення Київської міської ради
_______________ № ______

Зміни до Порядку видалення зелених насаджень на території міста Києва, затвердженого рішенням Київської міської ради від 27 жовтня 2011 року № 384/6600

1. У тексті слова «Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)» в усіх відмінках замінити словами «Управління екології та природних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)» у відповідних відмінках.

2. Пункт 3 викласти у такій редакції:

«3. Видалення зелених насаджень здійснюється у разі:

- виконання підготовчих і будівельних робіт на об’єктах відповідно до статей 35-37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;

- знесення аварійних, сухостійних і фаутних дерев, а також самосійних і порослевих дерев з діаметром кореневої шийки не більш як 5 сантиметрів;

- ліквідації аварійної ситуації на інженерних мережах населеного пункту;

- відновлення світлового режиму в житловому приміщенні, що затіняється деревами;

- проведення ремонтних та експлуатаційних робіт в охоронній зоні повітряних ліній електропередачі, на трансформаторній підстанції і розподільному пункті системи енергопостачання, мережі водо-, теплопостачання та водовідведення, телекомунікаційній і кабельній електромережі;

- досягнення деревом вікової межі;

- провадження господарської діяльності на території розсадників з вирощування декоративних дерев та кущів;

- ліквідації наслідків стихійного лиха, аварійної та надзвичайної ситуації.».

3. Пункт 4 викласти у такій редакції:

«4. Видалення зелених насаджень на території міста Києва здійснюється згідно рішення (наказу) Управління екології та природних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на підставі ордера на видалення зелених насаджень (крім випадків, передбачених пунктом 15 цього Порядку).».

4. Пункт 6 викласти у такій редакції:

«6. Обстеження зелених насаджень, що підлягають видаленню здійснюється постійно діючою комісією з обстеження зелених насаджень м. Києва (далі - комісія) на підставі звернення, що подається заявником до Київського комунального об’єднання зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста «Київзеленбуд». Склад комісії затверджує Управління екології та природних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Робочий орган, який забезпечує діяльність комісії в частині надання послуг із обстеження зелених насаджень, нарахування відновної вартості, оформлення акта обстеження, визначається Київським комунальним об'єднанням зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста «Київзеленбуд».

До роботи в комісії в обов'язковому порядку залучаються представники заявника, власника земельної ділянки (користувача), компетентного органу, територіального органу Держекоінспекції (повноваження якого поширюються на територію міста Києва), а у разі потреби - балансоутримувача території та комунального підприємства, що здійснює утримання зелених насаджень.

Розмір тарифів (розцінок) на проведення обстежень та надання інших послуг Київським комунальним об'єднанням зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста «Київзеленбуд» встановлюється цим комунальним об'єднанням у встановленому порядку.

Кошти за надані послуги перераховуються заявником Київському комунальному об'єднанню зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста «Київзеленбуд».».

5. Пункт 8 рішення викласти у такій редакції:

«8. Кожному члену комісії надається один примірник акта обстежень зелених насаджень. У разі відсутності представника територіального органу Держекоінспекції (повноваження якого поширюються на територію міста Києва) у складі комісії один примірник акта у триденний строк надсилається до вказаного територіального органу Держекоінспекції.

Акт обстеження зелених насаджень, що підлягають видаленню, дійсний протягом двох років від зазначеної в цьому акті дати обстеження зелених насаджень.».

6. Пункт 10 викласти в такій редакції:

«10. Управління екології та природних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у місячний строк з моменту надходження документів з Департаменту (Центру) надання адміністративних послуг виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) приймає рішення (наказ) про видалення зелених насаджень, в якому зазначаються дані про кількість зелених насаджень, що підлягають видаленню, та сума відновної вартості зелених насаджень, що підлягають видаленню, або рішення (наказ) про відмову у видаленні зелених насаджень.».

7. Пункт 11 викласти у такій редакції:

«11. Копія рішення (наказу) Управління екології та природних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)  про видалення зелених насаджень разом з копією платіжного доручення для оплати відновної вартості зелених насаджень, що підлягають видаленню, або рішення (наказ) про відмову у видаленні зелених насаджень видається заявнику через Департамент (Центр) надання адміністративних послуг виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).».

8. Пункт 12 викласти в такій редакції:

«12. На підставі рішення (наказу) Управління екології та природних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про видалення зелених насаджень, заявником до бюджету міста Києва сплачується відновна вартість зелених насаджень, розмір якої розраховується згідно з Методикою визначення відновної вартості зелених насаджень, затвердженої наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 12.05.2009 № 127 (зі змінами та доповненнями), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.06.2009 за № 549/16565.».

9. Абзац третій пункту 14 викласти в такій редакції:

«копію рішення (наказу) Управління екології та природних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про видалення зелених насаджень;».

10. Абзац перший підпункту 15.1 пункту 15 викласти у такій редакції:

«15.1. Видалення зелених насаджень в межах земельної ділянки, відведеної у власність або користування суб'єктам господарювання для будівництва об'єктів містобудування, а також реконструкції та капітального ремонту будівель і споруд, об'єктів благоустрою, здійснюється на підставі документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, отриманих відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», після обстеження земельної ділянки комісією та складання акта обстеження зелених насаджень, що підлягають видаленню.».


Київський міський голова                                                          Віталій КЛИЧКО

Додаток 2
до рішення Київської міської ради
27.10.2011 № 384/6600
(у редакції рішення Київської міської ради
від ______________ № ________)

Економічно обґрунтовані суми вартості створення та утримання зелених насаджень у місті Києві (Згідно з Методикою визначення відновної вартості зелених насаджень, затвердженої наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 12.05.2009 № 127, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.06.2009 за № 549/16565)

1. Вартість створення (посадки) одного дерева (комплексу робіт зі створення і догляду за ним у період приживлення) становить:

дерева листяних порід – 8388,91 гривень;

дерева хвойних порід – 8499,51 гривень.

2. Вартість створення (посадки) одного куща (комплексу робіт зі створення і догляду за ним у період приживлення) становить:

куща листяних порід – 1283,42 гривень;

куща хвойних порід – 2133,90 гривень.

3. Вартість створення 1 м кв. газону становить 167,45 гривень.

4. Вартість створення 1 м кв. квітника становить:

квітника з однолітників 773,81 гривень;

квітника з багатолітників 689,70 гривень.

5. Вартість утримання одного дерева та куща протягом року становить:

дерева 318,61 гривень;

куща 219,18 гривень.


Київський міський голова                                                          Віталій КЛИЧКО

Аналіз регуляторного впливу

Даний аналіз регуляторного впливу розроблений на виконання та з дотриманням вимог статей 8, 9 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Методики проведення аналізу регуляторного впливу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 (зі змінами).

Цей документ містить обґрунтування необхідності державного регулювання шляхом прийняття регуляторного акта – рішення Київської міської ради «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 27.10.2011 № 384/6600 «Про затвердження Порядку видалення зелених насаджень на території міста Києва».

І. Визначення проблеми

Зазначений проєкт рішення підготовлено на виконання пункту 15 протоколу доручень № 20 (9977) від 22.03.2021, напрацьованого під час наради з обговорень питання організації виконання положень (норм) рішення Київської міської ради від 24.12.2020 № 24/24 «Про бюджет міста Києва на 2021 рік» та на підставі пропозицій, наданих листами Київського комунального об’єднання зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста «Київзеленбуд» від 29.03.2021 № 077/226-1147 та від 06.04.2021 № 077/226-1324.

Необхідність внесення змін наголошено Постійною комісією Київської міської ради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку (протокол від 25.02.2021 № 1 засідання робочої групи щодо зменшення надходжень від сплати відновлювальної вартості зелених насаджень та лист від 04.03.2021 № 08/280-255).

Головна проблема, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання, а саме прийняття зазначеного рішення - необхідність перерахунку вартості створення та утримання зелених насаджень у місті Києві, з метою її приведення до реальних економічних показників відповідно до Методики визначення відновної вартості зелених насаджень, затвердженої наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України № 127 від 12.05.2009, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19.06.2009 за № 549/16565, а також приведення рішення Київської міської ради від 27.10.2011 № 384/6600 «Про затвердження Порядку видалення зелених насаджень на території міста Києва» у відповідність до чинного законодавства України.

Зазначений проєкт рішення розроблений відповідно до законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про столицю України - місто-герой Київ», «Про благоустрій населених пунктів», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про регулювання містобудівної діяльності», а також Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2006 № 1045 (із змінами), з метою збереження і відновлення зелених насаджень міста Києва. 

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив: 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+

 

Держава

+

 

Суб’єкти господарювання

+

 

у тому числі суб’єкти малого підприємництва

+

 

Проблема, яку пропонується врегулювати в результаті прийняття регуляторного акта, є важливою для суспільства і не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів, оскільки потребує врегулювання на місцевому рівні і не може бути розв’язана за допомогою діючих регуляторних актів, оскільки діючий акт є неефективним.

II. Цілі державного регулювання 

Метою розробки  проєкту регуляторного акта є створення умов (нормативно-правових та організаційних) для врегулювання питання видалення зелених насаджень у місті Києві та сплати їх відновної вартості.

Прийняття проєкту регуляторного акта забезпечить:

- чітке визначення розміру відновної вартості видалених зелених насаджень у місті Києві:

- спрощення механізму ініціювання та прийняття рішення щодо видалення зелених насаджень у місті Києві;

- збільшення надходжень до міського бюджету коштів від сплати відновної вартості видалених зелених насаджень у місті Києві.

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

1. Визначення альтернативних способів 

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Залишити існуючу ситуацію без змін.

Альтернатива 2

Прийняти запропонований проєкт Рішення.

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутні

Орієнтовне недонадходження коштів до бюджету міста Києва від сплати відновної вартості становить 182 000,0 тис.грн.
Адміністративні витрати –  4 006,7 тис.грн.

Альтернатива 2

Збільшення надходження коштів до міського бюджету від сплати відновної вартості видалених зелених насаджень у місті Києві

Адміністративні витрати відповідно до М-тесту – 4 006,7 тис.грн.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутні

Відсутні

Альтернатива 2

Відновлення зелених зон у місті Києві та їх благоустрій;

спрощення механізму прийняття рішення щодо видалення зелених насаджень у місті Києві;

створення необхідних умов для повноцінного життя і відпочинку мешканців та гостей міста Києва

Відсутні

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання 

 Показник

Великі

Середні

 

Малі

 

Мікро

 

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, одиниць

(інформація за 2020 рік)

170

3969

1364

Х

5503

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

3,1

72,1

24,8

Х

100

Джерело отримання інформації: офіційний сайт Головного управління статистики м. Києва http://kyiv.ukrstat.gov.ua/p.php3?c=3507&lang=1 та реально отриманих заяв від представників малого підприємництва про проведення обстежень зелених насаджень.

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутні

Суб’єкти великого та середнього підприємництва – 24 363,2 тис. грн.;

Суб’єкти малого підприємництва – 1 636,8 тис. грн.

Альтернатива 2

- Встановлення чіткого механізму дій від ініціювання видалення зелених насаджень до прийняття відповідного рішення;

- Визначення чіткого та економічно обґрунтованого розміру відновленої вартості видалених зелених насаджень

Суб’єкти великого та середнього підприємництва – 194 905,5 тис. грн.;

Суб’єкти малого підприємництва – 13 143,7 тис. грн.

ВИТРАТИ на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта

Порядковий номер

Витрати

За перший рік

За п’ять років

1

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень

відсутні

відсутні

2

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень

відсутні

відсутні

3

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень

відсутні

відсутні

4

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), гривень

відсутні

відсутні

5

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень

відсутні

відсутні

6

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень

відсутні

відсутні

7

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, гривень

відсутні

відсутні

8

Інше (оплата відновної вартості), гривень

47 090,0

235 450,0

9

РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), гривень

47 090,0

235 450,0

10

Кількість суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць

4139

4139

11

Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень

194 905,5 тис.грн.

974 528,0 тис.грн.

Розрахунок відповідних витрат на одного суб’єкта господарювання

Вид витрат

У перший рік

Періодичні (за рік)

Витрати за п’ять років

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо

відсутні

відсутні

відсутні

Вид витрат

Витрати на сплату податків та зборів (змінених/нововведених) (за рік)

Витрати за п’ять років

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів)

відсутні

відсутні

 

Вид витрат

Витрати* на ведення обліку, підготовку та подання звітності (за рік)

Витрати на оплату штрафних санкцій за рік

Разом за рік

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам (витрати часу персоналу)

відсутні

відсутні

відсутні

відсутні

_________
* Вартість витрат, пов’язаних із підготовкою та поданням звітності державним органам, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації).

Вид витрат

Витрати* на адміністрування заходів державного нагляду (контролю) (за рік)

Витрати на оплату штрафних санкцій та усунення виявлених порушень (за рік)

Разом за рік

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо)

відсутні

відсутні

відсутні

відсутні

__________
* Вартість витрат, пов’язаних з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю), визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації.

Вид витрат

Витрати на проходження відповідних процедур (витрати часу, витрати на експертизи, тощо)

Витрати безпосередньо на дозволи, ліцензії, сертифікати, страхові поліси (за рік - стартовий)

Разом за рік (стартовий)

Витрати за п’ять років

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних / обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо)

відсутні

відсутні

відсутні

відсутні

Вид витрат

За рік (стартовий)

Періодичні
(за наступний рік)

Витрати за п’ять років

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо)

відсутні

відсутні

відсутні

 

Вид витрат

Витрати на оплату праці додатково найманого персоналу (за рік)

Витрати за
п’ять років

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу

відсутні

відсутні

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, гривень

Альтернатива 1

Обчислити неможливо.

Альтернатива 2

194 905,5 тис. грн.

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Здійснено вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.

Оцінка ступеня досягнення визначених цілей визначається за чотирибальною системою, де:

4 – цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті повною  мірою (проблеми більше не буде);

З – цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті майже повною мірою (усіх важливих аспектів проблеми не буде);

2 – цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі її важливі та критичні аспекти залишаться невирішеними);

1 – цілі ухвалення регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема залишається).

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного балу

Альтернатива 1

1

Містить положення, що не узгоджуються з чинним законодавством України.

Альтернатива 2

4

Забезпечує досягнення  цілей державного регулювання;

Повністю відповідає потребам у вирішенні проблеми; забезпечує спрощення механізму ініціювання та прийняття рішень.

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1

 Для держави - відсутні

Для держави – Орієнтовне недонадходження коштів до бюджету міста Києва від сплати відновної вартості становить 182 000,0 тис.грн.
Адміністративні витрати – 4 006,7 тис.грн.

Визначена проблема продовжує існувати і не може бути розв’язана оскільки збереження чинного регулювання не дає змоги досягнути цілі державного регулювання, визначеної у розділі ІІ цього аналізу регуляторного впливу.

Для громадян – відсутні

Для громадян - відсутні

Для суб’єктів господарювання - відсутні

Для суб’єктів господарювання - Суб’єкти великого та середнього підприємництва – 24 363,2 тис. грн.;
Суб’єкти малого підприємництва – 1 636,8 тис. грн.

Альтернатива 2

Для держави – збільшення надходження коштів до міського бюджету від сплати відновної вартості видалених зелених насаджень у місті Києві

Для держави – Адміністративні витрати відповідно до М-тесту – 4 006,7 тис.грн.

Затвердження регуляторного акта є найбільш прийнятним та ефективним способом, який і дозволить досягти повною мірою цілі державного регулювання, визначеної у розділі ІІ цього аналізу регуляторного впливу.

Оптимальний варіант збалансування інтересів держави, громадян та суб’єктів господарювання

Для громадян - відновлення зелених зон у місті Києві та їх благоустрій;

спрощення механізму прийняття рішення щодо видалення зелених насаджень у місті Києві;

створення необхідних умов для повноцінного життя і відпочинку мешканців та гостей міста Києва

Для громадян -витрати відсутні

Для суб’єктів господарювання - встановлення чіткого механізму дій від ініціювання видалення зелених насаджень до прийняття відповідного рішення;
визначення чіткого та економічно обґрунтованого розміру відновленої вартості видалених зелених насаджень

Для суб’єктів господарювання – Суб’єкти великого та середнього підприємництва – 194 905,5 тис. грн.;
Суб’єкти малого підприємництва – 13 094,4 тис. грн.

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

Містить положення, що не узгоджуються з чинним законодавством.

Відсутні

Альтернатива 2

Прийняття акта забезпечить чіткий механізм визначення економічно обґрунтованого розміру вартості видалених зелених насаджень в місті Києві.

Проєкт акта спрощує процедуру видалення зелених насаджень від ініціювання до прийняття відповідного рішення.

Зміна в чинному законодавстві України.

Можливість виконання акта з боку органу місцевого самоврядування, а також суб’єктів господарювання оцінюється як висока. Механізм повної або часткової компенсації можливої шкоди у разі настання очікуваних наслідків дії акта не розроблявся, оскільки настання будь-яких негативних наслідків, за результатами прийняття запропонованого механізму, не очікується.

Здійснення контролю за дотриманням вимог регуляторного акта забезпечують у межах своїх повноважень відповідні органи державної влади, місцевого самоврядування та створені ними (чи їх посадовими особами) у встановленому порядку колегіальні органи.

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Для досягнення мети, визначеної у другому розділі аналізу регуляторного впливу проєктом регуляторного акта пропонується затвердити рішення Київської міської ради «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 27.10.2011 № 384/6600 «Про затвердження Порядку видалення зелених насаджень на території міста Києва». Зазначений проєкт регуляторного акта містить норми, якими чітко визначається механізм визначення розміру відновної вартості видалених зелених насаджень, яка сплачується підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, фізичними особами-підприємцями та громадянами а також спрощується порядок прийняття відповідного рішення про таке знесення.

Індикатором вирішення проблеми є спрощення механізму прийняття відповідного рішення щодо видалення зелених насаджень, а також сплата економічно обґрунтованого розміру їх відновної вартості.

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні впроваджувати або виконувати ці вимоги

Розрахунок бюджетних витрат на адміністрування великого та середнього підприємництва не здійснюється, оскільки здійснено розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва згідно з додатком № 4 Постанови (М-тест).

ТЕСТ малого підприємництва (М-Тест) щодо оцінки проєкту рішення Київської міської ради  «Про Правила дотримання тиші в місті Києві та громадських місцях»

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з липня 2021 року по вересень 2021 року.

Поря дковий номер

Вид консультації

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1.

Консультації за телефонним зв’язком з керівництвом ТОВ

«АРТ Системс».

Консультації за телефонним зв’язком з керівництвом ТОВ «Юридична компанія Бліц-Партнерс».

2

 

 

2

Обговорено механізм, який надасть можливість врегулювати порушене питання. Уточнення інформації від суб’єктів господарювання щодо виконання вимог регулювання та інформування щодо змін, які запропоновано внести.

Уточнення інформації від суб’єктів господарювання щодо виконання вимог регулювання та інформування щодо змін, які запропоновано внести.

За результатами консультацій з’ясовано, що запропоновані зміни сприймаються та будуть мати позитивний вплив.

2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро та малі):

2.1. Кількість суб’єктів малого підприємництва 1364.

2.2. Питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив – 24,8 %.

Порядковий номер

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за
п’ять років

Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

Формула:

кількість необхідних одиниць обладнання Х вартість одиниці

Витрати

відсутні

Витрати

відсутні

 

 

Витрати

відсутні

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

Формула:

прямі витрати на процедури повірки (проведення первинного обстеження) в органі державної влади + витрати часу на процедуру обліку (на одиницю обладнання) Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість процедур обліку за рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

Витрати

відсутні

Витрати

відсутні

Витрати

відсутні

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали)

Формула:

оцінка витрат на експлуатацію обладнання (витратні матеріали та ресурси на одиницю обладнання на рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

Витрати

відсутні

Витрати

відсутні

Витрати

відсутні

4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

Формула:

оцінка вартості процедури обслуговування обладнання (на одиницю обладнання) Х  кількість процедур  технічного обслуговування на рік на одиницю обладнання Х  кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

Витрати

відсутні

Витрати

відсутні

Витрати

відсутні

5

Інші процедури (уточнити)

Витрати

відсутні

Витрати

відсутні

Витрати

відсутні

6

Разом, гривень

Формула:

(сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5

Витрати

відсутні

Витрати

відсутні

Витрати

відсутні

7

Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

          1364                        1364                       1364

8

Сумарно, гривень

Формула:

відповідний стовпчик “разом” Х  кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 6 Х рядок 7)

0,0

0,0

0,0

Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання

Формула:

витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм

36,11

(час, який витрачається суб’єктами на пошук акта в мережі Інтернет; за результатами консультацій) Х 36,11 грн. (вартість 1 години роботи виходячи з мінімальної заробітної плати станом на 25.11.2021)Х 1 акт (кількість нормативно-правових актів, з якими необхідно

ознайомитись) = 36,11 грн.

Витрати

Відсутні

36,11 (передбачається отримання первинної інформації в перший рік регулювання)

10

Процедури організації виконання вимог регулювання

Формула:

витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб’єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур

Витрати

відсутні

Витрати

відсутні

Витрати

відсутні

11

Процедури офіційного звітування

Формула:

витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформації з оцінкою кількості суб’єктів, що користуються формами засобів – окремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим зв’язком тощо) + оцінка витрат часу на корегування (оцінка природного рівня помилок)) Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість оригінальних звітів Х кількість періодів звітності за рік

Витрати

відсутні

Витрати

відсутні

Витрати

відсутні

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

Формула:

витрати часу на забезпечення процесу перевірок з боку контролюючих органів Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість перевірок за рік

Витрати

відсутні

Витрати

відсутні

Витрати

відсутні

13

Інші процедури (уточнити)

9600,0

9600,0

48000,0

14

Разом, гривень

Формула:

(сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13)

9636,1

9600,0

48036,1

15

Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

1364

1364

1364

16

Сумарно, гривень

Формула:

відповідний стовпчик “разом” Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 Х рядок 15)

13 143,7

тис.грн.

13 094,4

тис.грн.

65 521,2

тис.грн.

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

Розрахунок бюджетних витрат на адміністрування регулювання здійснюється окремо для кожного відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, що залучений до процесу регулювання.

Державний орган, для якого здійснюється розрахунок вартості адміністрування регулювання: Київська міська державна адміністрація, Управління екології та природних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Процедура регулювання суб’єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання малого підприємництва)

Планові витрати часу на процедуру

Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата)

Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта

Оцінка кількості  суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання

Витрати на адміністрування регулювання* (за рік), гривень

1. Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання

1 год.

104,91

(вартість погодинного часу співробітника органу державної влади складається з посадового окладу, ранг, вислуги років, інтенсивності, премії)

1

1364

143097,24

2. Поточний контроль за суб’єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі:

2 год.

104,91

2

1364

286194,5

камеральні

1 год.

104,91

1

1364

143097,24

виїзні

1 год.

104,91

1

1364

143097,24

3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання

8 год.

104,91

1

1364

1144777,92

4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання

1 год.

104,91

1

1364

143097,24

5. Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання

-

0,00

-

-

0,00

6. Підготовка звітності за результатами регулювання

8 год.

104,91

1

1364

1144777,92

7. Інші адміністративні процедури (уточнити):
ознайомлення з матеріалами, тощо

8 год.

104,91

1

1364

1144777,92

Разом за рік

28 год.

104,9

7

1364

4 006,7 тис.грн.

Сумарно за п’ять років

140 год.

104,9

35

1364

20 033,6 тис.грн.

Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

Порядковий номер

Показник

Перший рік регулювання (стартовий)

За п’ять років

1

Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

Витрати

відсутні

Витрати

відсутні

2

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

13 143,7 тис.грн.

65 521,2 тис.грн.

3

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого  регулювання

13 143,7 тис.грн.

65 521,2 тис.грн.

4

Бюджетні витрати  на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

4 006,7 тис.грн.

20 033,6 тис.грн.

5

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання

17 150,4 тис.грн.

85 752,0 тис.грн.

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта. 

Строк дії запропонованого регуляторного акта є необмеженим, оскільки необхідність виконання положень регуляторного акта є постійною. При внесені змін до чинного законодавства, що можуть впливати на дію регуляторного акта, до нього будуть внесені відповідні корективи в установленому порядку.

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта.

Після набрання чинності регуляторного акта, його результативність визначатиметься такими кількісними та якісними показниками:

1. Розмір надходжень до бюджету міста Києва і його цільових фондів, пов’язаних з дією акта;

2. Кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюється дія акта;

3. Кількість прийнятих рішень про видалення зелених насаджень.

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Стосовно регуляторного акта здійснюватиметься базове, повторне, періодичне відстеження його результативності в строки,  визначені статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Зокрема:

- базове відстеження результативності регуляторного акта буде проведено до набрання ним чинності;

- повторне відстеження результативності – через рік з дня набрання ним чинності, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом;

- періодичне відстеження результативності – один раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

Відстеження результативності регуляторного акта будуть здійснюватися Управлінням екології та природних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у взаємодії з іншими структурними підрозділами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) шляхом аналізу статистичних даних.

Начальник                                                                                                  Олександр ВОЗНИЙ

Якщо у Вас виникли технічні питання або побажання з приводу доопрацювання Єдиного веб-порталу м. Києва, то зверніться, будь ласка, до служби технічної підтримки за номером: (044) 366-80-13 або напишіть на електронну пошту [email protected]