Версія для людей із вадами зору
Версія для людей із вадами зору

Що таке ОСН? Як створити ОСН?

Органи самоорганізації населення – представницькі органи мешканців міста або їх частин, які створюються для вирішення окремих питань місцевого значення, це будинкові, вуличні, квартальні комітети, комітети мікрорайонів, районів у містах. ОСН співпрацюють з багатьма установами та організаціями задля вирішення місцевих питань та дають змогу всім бажаючим брати участь в громадському житті міста.

Органи самоорганізації – це, як правило, юридичні особи, що мають достатньо інструментів, щоб забезпечувати реалізацію інтересів жителів, вирішувати спільні проблеми жителів за місцем проживання – на відміну від ОСББ органи самоорганізації складаються не з власників, а з мешканців будинків, які на законних підставах проживають на відповідній території.

Порядок створення органу самоорганізації населення

згідно Закону України "Про органи самоорганізації населення"

  • Створення ініціативної групи

В першу чергу відбувається об’єднання громадян, що мають спільну громадянську позицію та бажають активно займатись питаннями забезпечення комфортного проживання в своїх будинках, на вулиці, у кварталі чи мікрорайоні та брати участь в житті міста. Таким чином, першочергова задача – пошук однодумців для розробки плану дій щодо подальшої організації та діяльності органу самоорганізації.

  • Проведення засідання ініціативної групи та складання плану дій

Коли однодумців знайдено, потрібно провести засідання ініціативної групи, на якому запропонувати ініціювати створення ОСН та визначити його орієнтовну територію в межах одного або кількох будинків, вулиці, кварталу, мікрорайону та обговорити завдання та напрямки діяльності органу самоорганізації населення, прийняти рішення про ініціювання його створення. Головні завдання на цьому етапі – визначення кількості мешканців з правом голосу (інформацію про кількість мешканців отримати у обслуговуючої організації), визначення назви ОСН та організація проведення зборів (конференції) мешканців відповідної території.

  • Проведення зборів (конференції) мешканців за місцем проживання щодо створення ОСН

Щоб провести збори (конференцію) мешканців за місцем проживання потрібно в першу чергу підготувати проект протоколу з порядком денним. На зборах (конференції) повинні бути ухвалені рішення про  необхідність ініціювати створення ОСН, визначена його територія та назва, а також основні напрями діяльності.

  • Подача заяви до Київради про надання дозволу на створення ОСН

Для отримання дозволу на створення ОСН необхідно скласти та подати до Київської міської ради заяву. До зави додаються протоколи зборів (конференції) мешканців за місцем проживання про ініціювання створення органу самоорганізації населення із зазначенням основних напрямів діяльності створюваного органу та список учасників зборів (конференції) мешканців за місцем проживання (зазначається прізвище, ім’я, по батькові, дата народження, серія і номер паспорта, домашня адреса кожного учасника).

  • Проведення зборів (конференції) мешканців та обрання складу ОСН

Отримавши дозвіл Київради, мешканці проводять збори (конференцію), на яких обирають керівника, заступника (заступників), секретаря та членів ОСН.

  • Подача заяви про легалізацію ОСН до КМДА

Для подальшої легалізації ОСН необхідно скласти та подати до виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) заяву про легалізацію ОСН, а також копію рішення про надання дозволу на створення ОСН, протокол зборів (конференції) мешканців за місцем проживання з рішеннями про обрання членів ОСН та його персональний склад, про затвердження Положення, про обрання уповноважених представників для проведення легалізації ОСН. Легалізація ОСН відбувається двома шляхами: створення юридичної особи із державною реєстрацією відповідно до вимог чинного законодавства, або шляхом повідомлення про заснування.

  • Зареєструвати новостворений ОСН як юридичну особу

Державна реєстрація  створення юридичної особи здійснюється відділами з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців  через Центри надання адміністративних послуг районних в місті Києві державних адміністрацій.

Інформацію щодо порядку отримання зазначеної адміністративної послуги розміщено на  Офіційному веб-порталі адміністративних послуг Києва, де можна також ознайомитись з інформаційними картками залежно від району.

Для отримання консультацій звертайтесь до Центру надання адміністративних послуг м.Києва за номером (044)202-60-39,  kyivcnap.gov.ua,  unap@kievcity.gov.ua  або сторінку у соціальній мережі Фейсбук fb.com/MDCKyiv.

Якщо у Вас виникли технічні питання або побажання з приводу доопрацювання Єдиного веб-порталу м. Києва, то зверніться, будь ласка, до служби технічної підтримки за номером: (044) 366-80-13 або напишіть на електронну пошту support.web@kyivcity.gov.ua