Версія для людей з порушеннями зору
Версія для людей з порушеннями зору

Проблема теплопостачання в житлових комплексах із власними котельнями може бути вирішена лише шляхом самоорганізації мешканців – місто всіляко допомагатиме в цьому процесі

13 листопада 2023 року, 10:50

Окремі житлові комплекси столиці, що підключені до автономних котельних, на сьогодні не отримують теплопостачання. Причина – відсутність договорів на постачання природного газу на ці котельні. Будинки обслуговують приватні компанії, посадові особи яких – власники котельних або їх оператори – досі не провели роботу та не уклали необхідні угоди з НАК «Нафтогаз», попри неодноразові заклики міської влади та представників районів.

Окрім того, за цими адресами існує заборгованість. Також особливо гострим залишається врегулювання питання боргу при передачі котельні від одного управителя до іншого або до ОСББ. Вказані дії не потребують багато часу, проте відповідальні особи, які мали б виконати цю роботу задовго до початку опалювального сезону, не виконали її досі. Це призвело до того, що десятки родин, зокрема з маленькими дітьми, змушені проживати в оселях без тепла. Також породжує ризик підвищеного навантаження на електромережі, адже люди обігрівають кімнати електроприладами. З урахуванням можливого дефіциту електроенергії така ситуація загрожує підвищеною аварійністю електромереж.

Свідоме халатне ставлення власників котельних або компаній, що здійснюють управління теплоджерелами, також призводить до накопичення заборгованості за спожитий у попередні періоди природний газ. Враховуючи ці фактори, найбільш ефективним та дієвим вирішенням цієї критичної ситуації є самоорганізація будинкової громади, яку міська влада готова підтримувати та супроводжувати в межах повноважень.

Успішних прикладів такої взаємодії вже достатньо. Без цього фундаментального кроку та створення належного контролю з боку мешканців, тобто власників квартир у будинку, ситуація буде лише погіршуватись і в подальшому матиме катастрофічні наслідки, оскільки в перспективі котельні можуть вийти з ладу.

Єдиним легітимним та ефективним шляхом є самоорганізація, створення ОСББ та прийняття рішення щодо котельні: або самостійне управління, або, при відсутності боргу за газ, передача в комунальну власність і в управління «Київтеплоенерго». Лише за таких умов питання вдасться вирішити не лише в частині відновлення теплопостачання та стабільного проходження поточного опалювального сезону, але й більш глобально – недопущення псування, належної роботи і обслуговування обладнання в подальші періоди.

Житлові комплекси, де існує зазначена проблема

  1. Вул. Жилянська, 59, ЖК «Дипломат Холл». ОСББ досі не уклало договір на постачання газу (Голосіївській район).
  2. Пров. Лабораторний, 7. Комерційна компанія відмовилась обслуговувати котельню. Обслуговуючи одразу чотири будинки, не розділила борг між ними та не уклала договір на постачання газу (Печерський район).
  3. Вул. Сергія Данченка, 28, 28-А, 28-Б, 30, 32, 32-А, 32-Б, 34, 34-А – ЖК «Крістер град» (Подільський район); Кадетський Гай, 8, 10, 12 – ЖК «Медовий» (Солом’янський район); вул. Андрія Аболмасова, 4, 4-А – ЖК «Friendly House» (Дніпровський район). Комерційна компанія, що обслуговувала котельні, в попередній опалювальний сезон почала споживати газ без заключення договору з НАК «Нафтогаз». Отримала газ за цінами постачальника останньої надії (що майже у 10 разів більше, ніж для населення) та закінчила опалювальний сезон із великим боргом. Сім котелень, що постачали тепло на всі ці будинки – не обслуговувались належним чином та знаходяться в жахливому стані. У однієї котельні пошкоджені майже всі димові труби.
  4. Вул. Миколи Вінграновського, 2, вул. Бориса Антоненка-Давидовича, 1 – ЖК «Вудсторія». Комерційна компанія, що обслуговувала котельні, в попередній опалювальний сезон почала споживати газ без заключення договору з «Київгазом» та НАК «Нафтогаз». Відкрито кримінальне провадження.
  5. Вул. Алматинська, 109. ОСББ переймає на себе право управління котельнею, і досі не укладено договір на постачання газу.

Якщо у Вас виникли технічні питання або побажання з приводу доопрацювання Єдиного веб-порталу м. Києва, то зверніться, будь ласка, до служби технічної підтримки за номером: (044) 366-80-13 або напишіть на електронну пошту [email protected]