Версія для людей з порушеннями зору
Версія для людей з порушеннями зору

Проект рішення Київської міської ради «Про затвердження Порядку здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві на основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості»

Повідомлення про оприлюднення

Відповідно до статей 9,13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», з метою одержання зауважень та пропозицій від юридичних та фізичних осіб, їх об’єднань, Департамент освіти і науки, молоді та спорту  виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) повідомляє про оприлюднення проекту рішення Київської міської ради «Про затвердження Порядку здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві на основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості»

Головним розробником проекту регуляторного акта є Департамент освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Проект рішення Київської міської ради «Про затвердження Порядку здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві на основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості» 18.05.2018 р. розміщено в мережі Інтернет за адресою www.kievcity.gov.ua для отримання зауважень та пропозицій.

Зауваження та пропозиції до проекту регуляторного акта приймаються від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань протягом одного місяця з дня оприлюднення (з 18.05.2018 року по 18.06.2018 року):

  • у письмовому вигляді за адресою: 01004, м. Київ, бульвар Т. Шевченка, 3, Департамент освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), тел. 279-14-46, 279-73-24 або на електронну адресу [email protected];
  • у письмовому вигляді за адресою: 01011, м. Київ-11, вул. Арсенальна, 9/11 Державна регуляторна служба України, тел. 285-05-55 або на електронну адресу [email protected].

Проект

Відповідно до статті 89 Бюджетного кодексу України, статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статей 11, 66, 78, 79 Закону України «Про освіту», частини другої статті 19, статті 37 Закону України «Про дошкільну освіту», з метою розвитку мережі закладів дошкільної освіти та задоволення потреб громадян в здобутті дошкільної освіти в закладах дошкільної освіти комунальної форми власності територіальної громади міста Києва та закладах дошкільної освіти приватної або корпоративної форми власності міста Києва, захисту прав членів територіальної громади міста Києва у здобуті дошкільної освіти Київська міська рада

ВИРІШИЛА: 

1. Затвердити Порядок здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві на основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості, що додається.

2. Виконавчому органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації):

2.1. Вжити організаційно-правові заходи щодо реалізації цього рішення;

2.2. Привести власні акти у відповідність до цього рішення.

3. Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації):

3.1. Надавати методичну та практичну допомогу з питань застосування Порядку, затвердженого пунктом 1 цього рішення;

3.2. Розробити та затвердити зразок договору про надання освітньої послуги закладом дошкільної освіти приватної або корпоративної форми власності;

3.3. Визначити перелік документів для отримання закладом дошкільної освіти приватної або корпоративної форми власності компенсації за надання освітньої послуги.

4. Офіційно оприлюднити це рішення в газеті Київської міської ради «Хрещатик».

5. Це рішення набирає чинності з дня опублікування та вводиться в дію з 01 січня 2019 року.

Розділ ІV Порядку, затвердженого пунктом 1 цього рішення, вводиться в дію з 01 вересня 2018 року у разі затвердження рішенням Київської міської ради про бюджет міста Києва на 2018 рік базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості.

6. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київської міської ради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку.

 

Київський міський голова                                                             В. Кличко

 

Аналіз регуляторного впливу

Даний аналіз регуляторного впливу розроблений відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», що регулює окремі  положення спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних
відносин між регуляторними органами або іншими органами  державної
влади   та  суб'єктами  господарювання,  Методики проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 «Про затвердження методики проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» (із змінами від 16.12.2015 № 1151) та з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань впродовж одного місяця.

I. Визначення проблеми

Місто Київ є мегаполісом, який за своєю природою суттєво відрізняється від інших міст України. Населення столиці поділяється на постійне (2,7 млн.), фактичне (3,1 млн.), денне (3,5 млн.).

Різниця між постійним та денним населенням становить 800 тис. осіб. За результатами проведеного аналізу контингенту вихованців дошкільних навчальних закладів виявлено, що 11,6% з них проживають на прилеглих до  Києва  територіях.

Крім того, протягом 2013 – 2018 років місто Київ прийняло велику кількість осіб, тимчасово переміщених із зони проведення антитерористичної операції. У дошкільних навчальних закладах столиці навчається і виховується понад 3,3 тисячі дітей із зазначеним статусом.

Усього у місті здобувають дошкільну освіту майже 113 тисяч дітей дошкільного віку.

У середньому дошкільні навчальні заклади столиці укомплектовані понад розрахункову потужність: на 100 місцях виховується 122 дітей.

З 2013 року в столиці працює система електронного запису дітей до дошкільних навчальних закладів комунальної форми власності територіальної громади міста Києва. Станом на 01.05.2018 року зареєстровано понад 127,5 тисяч заявок (оригінальних записів), з яких  більше 18,5 тисяч дошкільнят від двух до шести  (семи) років потребують влаштування у 2018 році до дитсадків міста Києва.

Поряд з цим, у Києві працюють  приватні заклади дошкільної освіти, які комплектують групи меншою кількістю дітей. За результатами проведеного аналізу у приватних дитячих садках є потенціал  близько  двух тисяч місць для дітей-дошкільнят.

Одним із варіантів вирішення проблеми створення додаткових місць у закладах дошкільної освіти є запровадження нового механізму фінансування дошкільної освіти у м. Києві із застосуванням базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості однієї дитини дошкільного віку в місяць, та відходу від традиційного фінансування закладів дошкільної освіти.

Зазначений механізм надає однакові права на здобуття дошкільної освіти для всіх дітей міста Києва шляхом самостійного вибору дошкільного навчального закладу (комунальної, приватної чи корпоративної форми власності)  в залежності від фінансової можливості кожної родити, а держава компенсуватиме вартість надання освітньої послуги в розмірі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості, затвердженої рішенням Київської міської ради про бюджет міста Києва на відповідний рік.

Для отримання компенсації вартості надання освітньої послуги заклад дошкільної освіти приватної або корпоративної форми власності повинен відповідати наступним вимогам:

1) бути зареєстрованим в місті Києві;

2) здійснювати освітню діяльність в місті Києві на підставі ліцензії на право провадження освітньої діяльності у сфері дошкільної освіти;

3) мати в наявності матеріально-технічну базу, що забезпечує виконання базового компонента дошкільної освіти та відповідає вимогам нормативно-правових актів у сфері дошкільної освіти щодо санітарно-гігієнічних вимог, безпеки життєдіяльності дітей та охорони праці;

4) мати в наявності педагогічні кадри з відповідною фахово-педагогічною освітою;

5) мати в наявності затверджену (схвалену) в установленому порядку програму розвитку дітей, що відповідає вимогам Базового компонента дошкільної освіти;

6) мати режим роботи закладу дошкільної освіти з тривалістю перебування в ньому дитини не менше десяти годин та триразовим харчуванням.

Компенсація за фактично надану освітню послугу здійснюватиметься закладу дошкільної освіти приватної або корпоративної форми власності на умовах укладеного тристороннього договору між закладом дошкільної освіти приватної або корпоративної форми власності, управлінням освіти районної в місті Києві державної адміністрації та батьками (опікунами), діти яких навчаються у закладі дошкільної освіти приватної або корпоративної форми власності в розмірі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості, затвердженого рішенням Київської міської ради про бюджет міста Києва на відповідний рік для закладів дошкільної освіти комунальної власності територіальної громади міста Києва.

У разі зарахування з 01 вересня 2018 року в дошкільний навчальний заклад комунальної власності територіальної громади міста Києва дитини не зареєстрованої в місті Києві (окрім дітей внутрішньо переміщених осіб та дітей учасників АТО), встановлюється щомісячна плата за надання дошкільної освіти в закладі дошкільної освіти комунальної власності територіальної громади міста Києва в розмірі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості, затвердженої рішенням Київської міської ради про бюджет міста Києва на відповідний рік.

Щомісячна плата за надання дошкільної освіти в закладі дошкільної освіти комунальної власності територіальної громади міста Києва в розмірі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості, затвердженої рішенням Київської міської ради про бюджет міста Києва на відповідний рік, здійснюватиметься за рахунок коштів відповідного місцевого бюджету, членом територіальної громади якої є дитина (батьки (один із батьків) (опікуни) дитини), або за рахунок коштів батьків (опікунів) за їх згодою.

                 Основні групи (підгрупи), на які справляється вплив при підготовці проекту рішення:

 Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+

 

Держава

+

 

Суб’єкти господарювання,

+

 

у тому числі суб’єкти малого підприємництва

+

 

II. Цілі державного регулювання

Зазначений регуляторний акт забезпечить прозорий та об’єктивний підхід до процесу фінансування дошкільної освіти у м. Києві.

Розподіл видатків на дошкільну освіту закладів дошкільної освіти комунальної власності територіальної громади міста Києва здійснюватиметься за затвердженою формулою, відповідно до Порядку здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві на основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості.

Базовий фінансовий норматив бюджетної забезпеченості однієї дитини дошкільного віку включатиме фінансування витрат на: заробітну плату працівників в закладах дошкільної освіти комунальної форми власності територіальної громади м. Києва з нарахуваннями на фонд оплати праці на плановий бюджетний період; на оплату комунальних послуг; на поточні видатки (витрати на медикаменти, господарчі та канцелярські товари, текстильні вироби, поточне обслуговування).

Витрати на функціонування закладів дошкільної освіти комунальної форми власності територіальної  громади м. Києва, які не передбачені при визначенні базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості, мають цільовий характер та враховують особливості діяльності закладів дошкільної освіти  та фінансуватимуться за рахунок цільового фонду вирівнювання, що щорічно передбачатиметься бюджетом міста Києва на відповідний рік.

III. Визначення альтернативних способів досягнення зазначених цілей та аргументи щодо переваг обраного способу

1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Прийняття рішення Київської міської ради «Про затвердження Порядку здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві на  основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості»

 

Повністю відповідає потребам у вирішенні проблеми.

Залишити діючий механізм фінансування без змін

Не забезпечує вирішення проблеми

Прийняття Порядку здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві на  основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості для дошкільних закладів освіти державної форми власності (відомчі ЗДО)

Не забезпечує вирішення проблеми

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей 

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Прийняття рішення Київської міської ради «Про затвердження Порядку здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві на  основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості»

 

Надасть можливість захистити державні інтереси в частині дотримання єдиного підходу до фінансування закладів дошкільної освіти, зменшити навантаження на бюджет м. Києва за рахунок відсутності потреби у будівництві нових комунальних закладів дошкільної освіти, зменшення черги у комунальних закладах дошкільної освіти.

1. При введені в дію у 2018 році запропонованого проекту регуляторного акту додаткові витрати коштів з  місцевого бюджету м. Києва у перший рік регулювання складуть близько 49,0 млн. грн. (5405 дітей(ліцензійний обсяг)* 2265,0 грн.(базовий фінансовий норматив бюджетної забезпеченості 1 дитини дошкільного віку в місяць)* 4 міс. =49,0 млн. грн.)

Поряд з цим кошторисна вартість будівництва дошкільного закладу на 200 дітей приблизно складає 120,0 млн. грн.

2. У разі зарахування з 01 вересня 2018 року в дошкільний навчальний заклад комунальної власності територіальної громади міста Києва дитини не зареєстрованої в місті Києві (окрім дітей внутрішньо переміщених осіб та дітей учасників АТО) додаткові витрати коштів відповідного місцевого бюджету, членом територіальної громади якої є дитина (батьки (один із батьків) (опікуни) дитини) у перший рік регулювання складуть близько 2265,0 грн. в місяць на одну дитину.

Залишити діючий механізм фінансування без змін

Відсутні

Відсутні

Прийняття рішення Київської міської ради «Про затвердження Порядку здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві для дошкільних закладів освіти державної форми власності (відомчі ЗДО) на  основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості»

 

Відсутні

Альтернатива є неприйнятною, оскільки не забезпечує вирішення проблеми

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Прийняття рішення Київської міської ради «Про затвердження Порядку здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві на  основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості»

 

 

1. Витрати, пов’язані із запровадженням наведеного рішення у громадян, діти яких зареєстровані у місті Києві, відсутні.

2.У разі зарахування з 01 вересня 2018 року в дошкільний навчальний заклад комунальної власності територіальної громади міста Києва дитини не зареєстрованої в місті Києві (окрім дітей внутрішньо переміщених осіб та дітей учасників АТО) щомісячна плата близько 2265,0 грн. в місяць за одну дитину здійснюватиметься за рахунок коштів батьків (опікунів) за їх згодою, або за рахунок коштів відповідного місцевого бюджету, членом територіальної громади якої є дитина (батьки (один із батьків) (опікуни) дитини).

Залишити діючий механізм фінансування без змін

Відсутні

Відсутні

Прийняття рішення Київської міської ради «Про затвердження Порядку здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві для дошкільних закладів освіти державної форми власності (відомчі ЗДО) на  основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості»

 

Відсутні

Альтернатива є неприйнятною, оскільки не забезпечує вирішення проблеми

 Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Показник

Великі

Середні

Малі*

Мікро

Всього

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

0

0

30

0

307

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

0

0

9,8

0

100

* Згідно з статистичними даними в місті Києві налічується 307 суб’єктів господарювання приватної форми власності, які надають освітянські послуги, з них для отримання з місцевого бюджету міста Києва компенсації вартості надання освітньої послуги  з урахуванням базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості підпадають 30 суб’єктів малого підприємництва.

 У вищевказаному переліку відсутні суб’єкти господарювання великого, середнього та мікро підприємництва, які підпадають під дію рішення  «Про затвердження Порядку здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві на  основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості».

Питома вага суб’єктів малого підприємництва (малих та мікропідприємств разом) у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється регулювання, не перевищує 10 відсотків.

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Прийняття рішення Київської міської ради «Про затвердження Порядку здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві на  основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості»

 

Розширення мережі приватних та корпоративних закладів дошкільної освіти, конкуренція між закладами дошкільної освіти щодо якості надання освітніх послуг

1.Витрати відповідно до додатку 2  «Методики проведення регуляторного акту відсутні».

2.Витрати для суб’єкта господарювання малого підприємництва складатимуть близько  92,91грн.

Залишити діючий механізм фінансування без змін

Відсутні

Відсутні

Прийняття рішення Київської міської ради «Про затвердження Порядку здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві для дошкільних закладів освіти державної форми власності (відомчі ЗДО) на  основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості»

 

Відсутні

Відсутні

 

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, грн.

Альтернатива 1

92,91

Альтернатива 2

Відсутні

Альтернатива 3

Відсутні

Враховуючи те, що питома вага суб’єктів малого підприємництва (малих та мікропідприємств разом) у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється регулювання, не перевищує 10 відсотків, тому розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва згідно з додатком 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (Тест малого підприємництва) не проводиться.

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Прийняття рішення Київської міської ради «Про затвердження Порядку здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві на  основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості»

 

 

 

 

 

4

Оптимальний варіант для забезпечення прозорого та об’єктивного підходу до процесу фінансування дошкільної освіти

Залишити діючий механізм фінансування без змін

1

Проблема продовжуватиме існувати, що не забезпечить досягнення поставленої мети

Прийняття рішення Київської міської ради «Про затвердження Порядку здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві для дошкільних закладів освіти державної форми власності (відомчі ЗДО) на  основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості»

 

 

1

 

Проблема продовжуватиме існувати, що не забезпечить досягнення поставленої мети

 

Рейтинг результативності

 Вигоди

Витрати

(підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Прийняття рішення Київської міської ради «Про затвердження Порядку здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві на  основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості»

 

Чітка, прозора та об’єктивна система фінансування закладів дошкільної освіти

49,0 млн. грн.

Проблема буде вирішена повністю

Залишити діючий механізм фінансування без змін

Відсутні

Відсутні

Проблема не буде вирішена

Прийняття рішення Київської міської ради «Про затвердження Порядку здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві для дошкільних закладів освіти державної форми власності (відомчі ЗДО) на  основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості»

 

Відсутні

Відсутні

Проблема не буде вирішена

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Прийняття рішення Київської міської ради «Про затвердження Порядку здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві на  основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості»

 

Причини для відмови відсутні. Обрана альтернатива є найбільш раціональним варіантом врахування інтересів всіх основних груп, на яких проблема справляє вплив

 

 

 

x

Залишити діючий механізм фінансування без змін

Аргументи для переваги відсутні. Відмова від цієї альтернативи дозволить реалізувати поставлені цілі

x

Прийняття рішення Київської міської ради «Про затвердження Порядку здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві для дошкільних закладів освіти державної форми власності (відомчі ЗДО) на  основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості»

 

 

Аргументи для переваги відсутні. Відмова від цієї альтернативи дозволить реалізувати поставлені цілі

x

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Досягнення цілей та розв’язання проблем визначених в розділі 1 та 2 можливе шляхом прийняття рішення Київської міської ради «Про затвердження Порядку здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві на  основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості». Прийняття проекту даного рішення дозволить забезпечити прозорий та об’єктивний підхід до процесу фінансування дошкільної освіти у м. Києві шляхом розподіл видатків на дошкільну освіту закладів дошкільної освіти комунальної власності територіальної громади міста Києва за затвердженою формулою основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості однієї дитини дошкільного віку в місяць.

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, в т. числі виконавчий орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація), при введені в дію запропонованого проекту регуляторного акта понесуть додаткові витрати коштів місцевого бюджету, зазначені в розділі III аналізу.

Питома вага суб’єктів малого підприємництва (малих та мікропідприємств разом) у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється регулювання, не перевищує 10 відсотків, тому розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва згідно з додатком 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (Тест малого підприємництва) не проводиться.

VII. Обгрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта 

Строк дії проекту рішення необмежений у часі. При внесенні змін до чинного законодавства, які можуть, впливати на дію регуляторного акту, до нього будуть вноситись відповідні корективи.

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акту

Показниками результативності є зменшення черги до комунальних закладів дошкільної освіти, відсутність потреби у будівництві нових закладів дошкільної освіти, прозорий та об’єктивний підхід до процесу фінансування дошкільної освіти у м. Києві.

IX. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватись відстеження результативності акта

Базове відстеження результативності вищезазначеного регуляторного акта буде здійснюватись до дня набрання чинності цим актом за соціологічним методом шляхом збору пропозицій і зауважень від фізичних та юридичних осіб та проведення  їх аналізу.

Повторне відстеження результативності акта буде здійснюватися через  рік після набрання чинності цим актом шляхом аналізу якісних і кількісних показників.

Періодичні відстеження результативності цього регуляторного акта будуть здійснюватися раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

Якщо у Вас виникли технічні питання або побажання з приводу доопрацювання Єдиного веб-порталу м. Києва, то зверніться, будь ласка, до служби технічної підтримки за номером: (044) 366-80-13 або напишіть на електронну пошту [email protected]