Версія для людей з порушеннями зору
Версія для людей з порушеннями зору

Звіт щодо результатів роботи дорожньо-транспортної галузі м. Києва: лютий 2020-березень 2021

Дорожньо-транспортна галузь Києва – складний багатогранний механізм, від злагодженої роботи якого залежить повноцінне функціонування міста.

Це 2230 вулиць, 172 мости та шляхопроводи, 684 світлофори, 453 автобуси, 328 тролейбусів, 223 трамваї та 131 потяг метро, які щоденно виходять на маршрути. Більше 138 тисяч вуличних світильників та 44 тисячі світлоточок ілюмінації, які щовечора вмикають комунальники.

І головне – люди – двадцятитисячний колектив комунальних підприємств дорожньо-транспортного комплексу.

Всі комунальні підприємства дорожньо-транспортної галузі працювали над тим, щоб Київ ставав комфортнішим і безпечнішим. Чиясь робота, на перший погляд, можливо помітна більше, чиясь - менше. Проте, зупинись хоч одна шестерня у цьому механізмі - зупиниться все місто.

Громадський транспорт

Карантинні обмеження наклали відбиток на роботу громадського транспорту. Спецперепустки, санобробка громадського транспорту стали реаліями часу.

 

В умовах карантинних обмежень вкрай важливим було збільшення кількості рухомого складу. 200 нових автобусів, 23 тролейбуси і 3 трамваї, які були закуплені протягом року міською владою, справно працюють на маршрутах. А у лютому 2021 року підписано кредитну угоду з ЄБРР щодо закупівлі 50 нових вагонів метро.

 

Минулого року для комфорту та безпеки пасажирів відкрили реконструйовану станцію швидкісного трамваю «Бульвар Кольцова». На черзі - зупинка «Вулиця Зодчих» та інші станції. Також цьогоріч буде завершено реконструкцію трамвайної лінії на вул. Алматинській та розпочнеться ремонт трамвайної лінії на вул. Милославській.

 

До речі, для розвантаження автомобільного сполучення між правим та лівим берегами Києва, ДТІ будуть організовані влітку цього року регулярні пасажирькі перевезення річковим транспортом за двома маршрутами Поштова площа - Березняки та поштова площа - Русанівка. Питання вже узгоджене профільною комісією Київради.

Упорядкування вуличного простору та підвищення безпеки руху

Незважаючи на карантинні обмеження, ми працювали на перспективу з пріоритетом на безпеку дорожнього руху.

Стратегічно важливим стало зосередження уваги на перерозподілі вуличного простору. У нових схемах організації дорожнього руху, які розробляються фахівцями Департаменту, учасникам надається перевага відповідно до пріоритетності: пішохідна зона – велодоріжки/велосмуги – паркувальні зони/кишені – проїжджа частина.

 

У минулому році для безпеки пішоходів на дорогах та вулицях Києва влаштовано 63 острівці безпеки та 5 підвищених пішохідних переходів на вулицях Бастіонній, Кошового, Білецького, Федорова та Покровській.

Загалом за останні 3 роки влаштовано 90 острівців безпеки, 67 підвищених пішохідних переходів та 1008 понижень з тактильними смугами. 

 

Також для безпеки руху по всьому місту нанесли 1169 км поздовжньої та 55,5 тис. м2 поперечної дорожньої розмітки. На 57 вулицях, 5 проспектах, біля 18 навчальних закладів влаштоване сучасне енергозберігаюче освітлення. 

 

З метою удосконалення паркувального простору міста Києва спільно з ізраїльською компанією «Municipality Parking System» досягнуто домовленості щодо впровадження пілотного проєкту інноваційної системи на вул. Басейній поблизу Бессарабської площі.

Проєкт передбачає встановлення на площі технічних пристроїв для контролю за оплатою паркування, пристроїв фотофіксації порушень правил паркування, а також терміналів для прийому оплати за послуги.

Цей проект був «заморожений» з 2017 року і тільки у 2020 отримав друге життя. На сьогодні всі системи змонтовано, розпочато навчання операторів і протягом тижня пілот розпочне роботу.

 

У 2020 році вперше в історії столиці запрацювали перехоплюючі паркінги біля станцій метро «Видубичі», «Академмістечко» та «Героїв Дніпра». Робота в цьому напрямку продовжується. Зокрема, у 2021 мають запрацювати ще 5 майданчиків. Одночасно, розроблено Стратегію щодо розміщення 50-ти підземних та надземних паркінгів і підготовлено пропозиції та включено в план фінансування на 2021 рік проєктування будівництва 6-ти багаторівневих паркінгів.

 

Розвиток велоінфраструктури 

Активно працювали над розширенням веломережі столиці.

Так, протягом 2020 року влаштовано 25,3 км велоінфраструктури. Паралельно з будівництвом велодоріжок почали розширювати веломережу шляхом зміни організації дорожнього руху.

Велосмуги та велодоріжки з'явилися на вулицях Пушкінській, Рейтарській, Золотоворітській, Ярославів Вал, Івана Франка, Академіка Білецького, Стрілецькій, Бастіонній, Ольгинській, Заньковецької, Олеся Гончара, Туполєва, В. Липинського, пров. Володимирському, просп. Любомира Гузара, бульв. Л. Бикова, Володимирському узвозі та ін.

На сьогодні фахівцями Департаменту вже розроблені схеми організації дорожнього руху ще 48 вулиць, на яких буде влаштована велоінфраструктура загальною протяжністю понад 66 км, та смуги для руху громадського транспорту. Робота триває і до кінця року планується спроєктувати ще близько 32 км велоінфраструктури. Тобто, 100 км у 2021 році. 

До речі, для зручності велостпедистів, у 2020 році встановлено 973 велосипедні стійки паркування біля закладів культури, освіти, охорони здоров’я, об’єктів транспортної інфраструктури, у парках та скверах.

 

Також нагадаю, що у минулому році Кабінет Міністрів України вніс зміни до Правил дорожнього руху, дозволивши велосипедистам рух смугами громадського транспорту. Ініціатором та рушійною силою цих змін була саме міська влада, започаткувавши ще у 2018 році, за погодженням з поліцією, такий експеримент на бульварі Дружби народів.  

На сьогодні велосипедисти Києва користуються 28 смугами для руху громадського транспорту на проспектах Перемоги та Миру, бульварах Лесі Українки, Перова та Тараса Шевченка, вулицях Будівельників, Визволителів, Шота Руставелі, Народного ополчення та багатьох інших.

 

Крім того, для більш ефективної роботи та врахування думки громадськості і велоспільноти при Департаменті створена постійнодіюча робоча група «Київська майстерня міста», до завдань якої належить напрацювання матеріалів проєктування та оптимізації об'єктів вулично-дорожньої мережі.

 

Будівництво, реконструкція, ремонт дорожньо-транспортної інфраструктури

Минулий 2020 рік став знаковим у плані масштабного будівництва. Запущено роботу тунелепрохідницького комплексу «Галина», яким вже пройдено понад 800 метрів тунелю метро на Виноградар.

 

На завершальному етапі будівництво Подільського мостового переходу. Наразі триває робота на ділянці від заїзду з вул. Набережно-Хрещатицької до розв'язки на вул. Оноре де Бальзака.

 

Вперше за майже 70 років з моменту введення в експлуатацію у далекому 1953 році, розпочато підготовку до реставрації із пристосуванням мосту ім. Патона

 

Нарешті зрушили болюче питання добудови дорожніх довгобудів і завершили реконструкцію розв’язки на перетині Дніпровської набережної та просп. Соборності. 

 

Вперше за майже 8 років розроблена нова схема організації дорожнього руху по вул. Конєва, якою вже на практиці користуються місцяни.

Також із 2016 року столична влада неодноразово зверталась з проханням передати важливий для Києва об'єкт - Дарницький міст, який стоїть недобудованим з 2004 року, від «Укрзалізниці» на баланс міста. І дати таким чином Києву можливість його добудувати і ввести в експлуатацію.

І лише у 2020 році між Міністерством інфраструктури, «Укрзалізницею», Регіональною філією «Південно-Західної залізниці» та КМДА був підписаний меморандум і дорожня карта щодо передачі складових об’єкту незавершеного будівництва Дарницького залізнично-автомобільного мостового переходу громаді Києва. 

 

Протягом дорожньо-будівельного сезону 2020 року було відремонтовано 131 об’єкт, зокрема в рамках робіт з реконструкції та капітального ремонту – 16, середнього ремонту - 115. Проведено ремонт 27 шляхопроводів.

Крім того, на 35 об'єктах дорожньої інфраструктури були проведені гарантійні ремонти за рахунок підрядних організацій, тобто, безкоштовно для міського бюджету.

 

До речі, на баланс міста прийнято ділянки доріг на вул. Урлівській, Єлизавети Чавдар, Григорія Ващенка, Софії Русової, частину вулиці Михайла Драгоманова (від вул. Здолбунівської до вул. Анни Ахматової) та інші. Завдяки цьому КК «Київавтодор» зможе ремонтувати та утримувати вулиці, які роками були вулицями-привидами.

Габаритно-ваговий контроль

Інший важливий аспект – збереження покриття відремонтованих доріг. У 2020 році на основних в’їздах до Києва спільно з Державною службою України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпекою) та Міністерством інфраструктури України у режимі 24/7 запущено роботу 5 пунктів габаритно-вагового контролю, які придбали ще у 2017 році.

Як наслідок, протягом лише перших 3-х місяців 2020 року на габаритно-вагових комплексах зважили у 10 разів більше вантажівок, ніж за попередні 3 роки.

 

Закупівля та ремонт техніки

Декілька слів варто сказати і про технічну модернізацію підприємств транспортної галузі столиці.

Минулого року закуплено 71 одиницю сучасної багатофункціональної техніки. Це і всесезонна спецтехніка для утримання вулиць і доріг, автовишки для висотних робіт, спецавто для очищення каналізаційних систем тощо.

 

Також у 2020 році Київ встановив 5 найсучасніших автоматичних дорожніх метеостанцій. Завдяки ним комунальні служби можуть завчасно отримувати дані про зміни атмосферних фронтів, наближення потужних циклонів та оперативно реагувати на виклики погоди.

Станції збирають інформацію за 14 показниками й оперативно передають її на монітори диспетчерського центру, що працює на базі КК «Київавтодор» та підприємствах, що входять до її складу.

 

Одночасно із закупівлею нової техніки всі комунальні підприємства здійснювали ремонт «бувалої». Тож, замість списання та забуття, нове життя отримали 43 одиниці техніки КК «Київавтодор», 110 одиниць КП «Київпастранс» та 46 вагонів метро КП «Київський метрополітен».

Також вперше силами Вагоноремонтного заводу КП «Київський метрополітен» провели модернізацію потягу метро. 

 

Нормативно-правова діяльність

Працювали і на над удосконаленням нормативно-правових документів, що регулюють діяльність тих чи інших напрямків дорожньо-транспортної галузі.

Зокрема розроблено:

  • законопроєкт, яким пропонується закріпити на законодавчому рівні поняття безхазяйних та покинутих транспортних засобів і механізм їх евакуації;
  • законопроєкт, яким передбачається обовязкове погодження КМДА паспортів міжміських та приміських автобусних маршрутів загального користування, шлях слідування яких проходить через м. Київ;
  • проєкт постанови Кабінету Міністрів України щодо розширення повноважень місцевих органів влади у частині паркування та евакуації транспортних засобів;
  • зміни до постанови Кабінету Міністрів України з метою удосконалення проведення конкурсів на перевезення пасажирів з пріорітетом автобусів великої місткості (замість вже морально застарілих маршруток) та електробусів;

Це далеко не повний перелік всього, що було зроблено за 14 місяців роботи.

Головне, що за складних умов пандемії дорожньо-транспортна галузь столиці розвивається, будуються нові важливі для міста інфраструктурні об’єкти, завдяки яким Київ стає зручнішим та комфортнішим для всіх.

 

Якщо у Вас виникли технічні питання або побажання з приводу доопрацювання Єдиного веб-порталу м. Києва, то зверніться, будь ласка, до служби технічної підтримки за номером: (044) 366-80-13 або напишіть на електронну пошту [email protected]