Версія для людей з порушеннями зору
Версія для людей з порушеннями зору

Як викликати екстрену медичну допомогу?

Телефон екстреної медичної допомоги – 103  (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних)

Для осіб з порушеннями слуху та мови: надіслати смс-повідомлення на номер 100-03 (для абонентів Київстар) або 096-561-39-77 (для всіх інших операторів) чи електронний лист на адресу [email protected], зазначивши причини виклику, вік особи, якій необхідна допомога, та адресу. 

1503 – довідкова служба екстреної медичної допомоги, де зокрема можна отримати інформацію про місцеперебування пацієнтів, яким була надана медична допомога.

1583 – довідково-інформаційна служба «Здоров’я», що надає консультації щодо екстреної допомоги.

Графік чергових лікарень Києва

Як визначити, чи потрібна екстрена медична допомога?

Згідно з Правилами виклику бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги, підставою для виклику або звернення до підрозділу екстреної (швидкої) медичної допомоги можуть бути такі скарги/симптоми пацієнта:

  • непритомність або порушень притомності;
  • судоми;
  • раптові розлади дихання, відсутність дихання, неефективність дихання;
  • раптовий біль в грудній клітці;
  • раптовий головний біль, що супроводжується запамороченням і/або нудотою;
  • раптове порушення зору;
  • порушення мовлення, слабкості у кінцівках, що виникли раптово;
  • гіпо- та гіперглікемічна кома;
  • гострий біль у черевній порожнині чи/та поперековому відділі;
  • значна зовнішня кровотеча, блювання кров’ю, кровохаркання;
  • ознаки внутрішньої кровотечі (різке падіння артеріального тиску, наростання частоти пульсу, різка загальна слабкість та блідість шкіри тощо);
  • порушення перебігу вагітності (передчасні пологи, кровотеча, інше);
  • анафілактична реакція, спричинена різними чинниками;
  • укуси змій та павуків;
  • травми, які загрожують життю;
  • нещасні випадки будь-якого характеру;
  • тепловий удар і переохолодження, які загрожують життю;
  • асфіксії всіх видів (утоплення, потрапляння сторонніх тіл у дихальні шляхи, удушення);
  • надзвичайна ситуація будь-якого характеру;
  • гострі психічні розлади (з поведінкою, небезпечною для життя пацієнта та/або людей поруч);
  • інші стани, які загрожують життю та здоров’ю людини.

Також бригада екстреної (швидкої) медичної допомоги потрібна у випадках, коли необхідна госпіталізація за викликом лікаря (транспортування пацієнтів з інфекційними захворюваннями за показаннями, необхідність у носилковому транспорті тощо). У випадку, коли виклик бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги не потрібен, диспетчер надасть потрібну інформацію та порадить, куди варто звернутись. У разі виникнення одного чи ряду порушень самопочуття, пацієнт може самостійно дістатися відділення екстреної (невідкладної) медичної допомоги та/або зателефонувати за номером «103» та порадитись та/або залишити виклик, залежно від обставин.

Хто може скористатися екстреною медичною допомогою?

Медична допомога бригадами екстреної медичної допомоги Київської станції надає допомогу дорослому та дитячому населенню, без обмежень відповідно до місця реєстрації та проживання, безоплатно та цілодобово, згідно з Правилами виклику бригад екстреної медичної допомоги. Таким чином, незалежно від того, чи здійснює виклик киянин, людина без реєстрації чи іноземець – екстрена медична допомога повинна надати повний обсяг необхідної допомоги, згідно з чинними нормативами. Для звернення за екстреною допомогою не обов’язково бути прописаним або так чи інакше зареєстрованим у місті, а для іноземців передбачене з’єднання з диспетчером, що володіє англійською мовою.

Чи можлива відмова у наданні допомоги бригадою екстреної допомоги?

Якщо диспетчер згідно наданої інформації вивляє невідповідність підстав для виклику екстреної медичної допомоги, має право відмовити в прийомі виклику та надасть рекомендації щодо звернення у відповідні заклади. Згідно з Правилами виклику бригад екстреної медичної допомоги, Станція допомоги не направляє бригаду, але реєструє звернення та може надати інформацію щодо подальших дій у таких випадках:

  • зняття абстинентного синдрому;
  • видача довідок та рецептів;
  • видалення кліщів;
  • надання стоматологічної допомоги;
  • виконання планових призначень;
  • зняття больового синдрому;
  • транспортування трупів тощо.

Також важливим аспектом є фактична можливість надання допомоги. Так, наприклад:

  • у випадках агресивної поведінки пацієнта чи інших осіб, що заважають надавати медичну допомогу, бригада екстреної медичної допомоги буде працювати лише в присутності правоохоронних органів;

  • у випадках, якщо пацієнт недоступний для надання допомоги (в разі, коли людина знаходиться в озері, на будівельному майданчику чи в іншому місці без прямого доступу), спочатку повинна бути проведена робота аварійно-рятувальними службами чи працівниками правоохоронних органів;

  • Станція не несе відповідальності в разі неспроможності надати допомогу у зв’язку з неможливістю потрапити до потерпілого (невірна адреса, відсутній показчик на домі, несправний домофон тощо).

Чи може медична допомога надаватися без згоди пацієнта?

Екстрена медична допомога без згоди пацієнта дозволена тільки у випадках загрози його життю та здоров’ю у разі нездатності його адекватно оцінювати ситуацію.
Пацієнт, який страждає на психічний розлад, може бути госпіталізований у психіатричний заклад без його усвідомленої згоди (або без згоди його законного представника) у випадку, коли є показання для лікування в стаціонарних умовах або при встановленні важкого психічного розладу, внаслідок чого пацієнт:

  • Вчиняє чи виявляє реальні наміри вчинити дії, що загрожують життю і здоров'ю самого пацієнта, оточуючих чи інших осіб;
  • Неспроможний самостійно задовольняти свої основні життєві потреби на рівні, який забезпечує його життєдіяльність;
  • Може завдати значної шкоди своєму здоров'ю у зв'язку з погіршенням психічного стану в разі ненадання йому психіатричної допомоги.

Травмпункти м. Києва

 

Якщо у Вас виникли технічні питання або побажання з приводу доопрацювання Єдиного веб-порталу м. Києва, то зверніться, будь ласка, до служби технічної підтримки за номером: (044) 366-80-13 або напишіть на електронну пошту [email protected]