Версія для людей із вадами зору

Як мають працювати продуктові?

Рекомендації для керівників закладів продовольчої торгівлі (продуктових магазинів)

Відповідно до Розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 20.03.2020 №488 «Про встановлення режиму надзвичайної ситуації на території міста Києва» на території міста Києва встановлено режим надзвичайної ситуації регіонального рівня, та Протоколів Постійної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) №9 від 11.03.2020, №10 від 16.03.2020 та №16 від 21.03.2020.

З метою недопущення виникнення та поширення випадків захворювання на гостру респіраторну хворобу, спричинену коронавірусом Covid-19, керівникам закладів громадського харчування та продовольчої торгівлі, незалежно від їх підпорядкування і форми власності, необхідно забезпечити наступні профілактичні та протиепідемічні заходи:

- забезпечити наявність споживачів в торгівельному приміщенні із розрахунку 1 особа на 10 м² та заходи щодо дотримання санітарних норм, не допускати до торгівельних приміщень осіб без засобів індивідуального захисту (масок);

-        забезпечити дотримання відстані не менше 1 метра між відвідувачами, які очікують дозволу на вхід до торгівельних приміщень;

-        заборонити продаж незахищених продуктів харчування (дозволяти до продажу лише фасовані продукти та продукти в упаковці виробника);

-        проводити роз’яснювальну роботу з персоналом щодо індивідуальних заходів профілактики та реагування на виявлення симптомів серед працівників;

-        забезпечити працівників, які мають найбільший контакт із відвідувачами, засобами індивідуального захисту (ЗІЗ) (з розрахунку 1 медична маска на 3 години роботи на особу та 1 флакон (100 мл) спиртовмісного антисептика на 1 особу на зміну (до 12 годин), провести відповідне навчання з використання та знешкодження відпрацьованих масок, серветок та встановити відповідний контроль за дотриманням правил;

-        забезпечити дотримання дистанції працівниками, які мають найбільший контакт із відвідувачами, на відстань як мінімум 1 метра, або встановити захисні екрани для захисту працівників;

-        збільшення кратності проведення дезінфекційних заходів (вологі прибирання з використанням дезінфікуючих засобів у приміщеннях, особливо в місцях найбільшого контакту з поверхнями - ручки дверей, барні стійки, місця сидіння, раковини, тощо);

-        дотримання нормативних показників температури повітря та наскрізне провітрювання приміщень;

-        забезпечити проведення щоденної термометрії всіх працівників, результати термометрії вносити до оформлених на кожного працівника листків термометрії, не допускати до роботи осіб з ознаками інфекційного захворювання;

-        виділити приміщення для тимчасової ізоляції осіб з ознаками захворювання на гострі респіраторні інфекційні захворювання;

-        в разі виявлення працівника з ознаками респіраторного інфекційного захворювання вжити заходів для його ізоляції від здорових осіб та негайно повідомити про цей випадок відповідний заклад охорони здоров'я;

-        обмежити масові заходи в закритих приміщеннях;

-        забезпечити необхідні умови для дотримання працівниками правил особистої гігієни (рукомийники, мило, одноразові рушники, серветки, тощо);

-        забезпечити медичні пункти (при наявності) необхідними засобами та обладнанням (термометрами, бактерицидними випромінювачами, дезінфекційними та антисептичними засобами, засобами особистої гігієни та індивідуального захисту тощо).

Профілактичні заходи для відвідувачів

-        забезпечення вхідного санітарного контролю, не допускати до торгових залів більше ніж 1 особу на 10 м² та осіб без засобів індивідуального захисту (масок);

-        забезпечити відстань не менше 1 метра між відвідувачами в чергах до кас та/або терміналів сомообслуговування;

-        забезпечення можливості використання спиртовмісних  антисептиків для відвідувачів;

-        забезпечення відвідувачів достатньою кількістю одноразових серветок на столах обслуговування (та при видачі меню на виніс).

Вхідний санітарний контроль

Вхідний санітарний контроль відповідно до закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» є елементом протиепідемічних заходів та  відноситься до медико-санітарних заходів, що застосовуються для запобігання поширенню особливо небезпечних інфекційних хвороб.

Вхідний санітарний контроль являє собою контроль за станом здоров’я осіб з метою виявлення ризиків передачі захворювання в організованих колективах (трудові колективи підприємств, установ, та організацій) та в місцях великого скупчення людей (розважальні заклади, заклади торгівлі, тощо).

Забезпечення вхідного санітарного контролю здійснюється шляхом:

- візуального огляду (загальний стан, ознаки лихоманки, наявність ознак гострого респіраторного захворювання – кашель, чхання, нежить);

- у разі необхідності, проведення температурного скринінгу (вимірювання температури тіла безконтактним термометром, при наявності);

У разі виявлення особи із ознаками гострого респіраторного захворювання, підвищенням температури тіла, така особа не допускається до відвідування закладів та скеровується до сімейного лікаря за місцем обслуговування.

Використання дезінфікуючих засобів

Для дезінфекції необхідно використовувати стандартні дезінфекційні засоби, зареєстровані в Україні відповідно до законодавства, та мають чинне Свідоцтво про державну реєстрацію. Необхідно дотримуватись інструкції до кожного окремого дезінфекційного засобу, в тому числі щодо дотримання його ефективної концентрації та експозиції (з дотриманням часу перебування на оброблюваній поверхні).

Для дезінфекції можуть використовуватись дезінфекційні засоби та антисептики:

  1. антисептики для обробки шкіри рук – спиртовмісні препарати (діючі речовини – ізопропіловий, етиловий спирт чи їх комбінації тощо);
  2. препарати для дезінфекції поверхонь з мінімальним терміном експозиції (експозиція від 30 сек до 2 хв) - спиртовмісні препарати (діючі речовини – ізопропіловий, етиловий спирт чи їх комбінації тощо) для поверхонь, обладнання тощо – деззасоби на основі четвертинних амонієвих сполук чи хлорвмісні препарати (бажано таблетовані форми для забезпечення чіткого дозування).

Відповідальність

Відповідно до статті 11 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», організація та проведення профілактичних і протиепідемічних заходів покладаються в тому числі і на підприємства, установи та організації незалежно від форм власності, а також на громадян.

Порушення правил щодо карантину людей, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм, передбачених Законом України "Про захист населення від інфекційних хвороб", іншими актами законодавства, а також рішень органів місцевого самоврядування з питань боротьби з інфекційними хворобами, тягне за собою адміністративну відповідальність за статтею 44-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення (накладення штрафу на громадян від однієї до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двох до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян).

Порушення правил та норм, встановлених з метою запобігання епідемічним та іншим інфекційним захворюванням, а також масовим неінфекційним захворюванням (отруєнням) і боротьби з ними, якщо такі дії спричинили або завідомо могли спричинити поширення цих захворювань, тягне за собою відповідальність відповідно до статті 325 Кримінального кодексу України, (штраф до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років).

Якщо у Вас виникли технічні питання або побажання з приводу доопрацювання Єдиного веб-порталу м. Києва, то зверніться, будь ласка, до служби технічної підтримки за номером: (044) 366-80-13 або напишіть на електронну пошту support.web@kyivcity.gov.ua