Версія для людей з порушеннями зору
Версія для людей з порушеннями зору

Київрада закликає парламент усунути диспропорцію для столичного кошторису в держбюджеті

26 вересня 2017 року

Київрада закликає парламент усунути диспропорцію для столичного кошторису в держбюджеті

Сьогодні на пленарному засіданні Київської міської ради депутати прийняли рішення звернутися до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо справедливого розподілу податку на доходи фізичних осіб між державним бюджетом та бюджетом міста Києва.

Відповідне звернення пропонує усунути диспропорцію для бюджету міста Києва в Державному бюджеті України на 2018 рік. Така необхідність виникла, адже держава в рамках децентралізації передає більше управління на місця. Разом із тим, коштів на здійснення органами місцевого самоврядування своїх повноважень, а також коштів на розвиток громад, держава залишає все менше.

“До прикладу, цьогоріч місцеві бюджети самостійно фінансували освітню галузь. Проте, передача повноважень відбулася без передачі фінансових ресурсів. Освітня субвенція була передбачена тільки на заробітну плату педагогічного персоналу. Ситуація ускладнюється передачею на утримання бюджету міста Києва 29-ти державних вищих навчальних закладів I-II рівня акредитації. На це місту додатково потрібно виділити майже 300 млн грн. Тут прослідковується чітка дискримінація, адже на аналогічні цілі іншим регіонам передбачено 16,5 млрд грн”, - зазначив голова бюджетної комісії Київради Андрій Странніков.

Дорожня інфраструктура міста Києва також залишається поза увагою. У 2017 році Бюджетним кодексом України передбачено експеримент зі спрямування понадпланових надходжень митних платежів на утримання і розвиток дорожньої інфраструктури.

«З 1 січня наступного року в структурі державного бюджету повинен діяти цільовий дорожній фонд. Але в поданому проекті Держбюджету для бюджету столиці кошти дорожнього фонду не передбачені взагалі! Знову ж таки, на відміну від інших регіонів, куди сумарно заплановано 11,4 млрд грн», – зазначив мер столиці Віталій Кличко.

Також через скасування окремих норм Бюджетного Кодексу України, здійснюється відмова від фінансування пільг на проїзд та житлово-комунальні послуги з державного бюджету. Відповідно ці витрати перекладаються на місцеві бюджети. Це не тільки розбалансовує фінанси місцевих громад, але й приводить до нерівності громадян України. Так, тільки для бюджету Києва таке додаткове навантаження складало понад 1,5 млрд грн.

Міські обранці наголошують — місцеве самоврядування не може функціонувати без належного фінансового забезпечення. Проте насправді у громад часто відбираються фінансові ресурси. Яскравим прикладом є також ситуація, яка склалася із відверто несправедливим та непропорційним розподілом надходжень ПДФО між Державним бюджетом України та бюджетом міста Києва. Аби виправити цю ситуацію, Київрада і звернулася до парламенту та Кабміну. Відповідне рішення пропонує усунути диспропорції для столичного бюджету в держбюджеті на 2018 рік та внести зміни до Бюджетного Кодексу України щодо зарахування до доходів загального фонду бюджету міста Києва 100 відсотків податку на доходи фізичних осіб.

Відповідне звернення підтримали 95 депутатів.

Якщо у Вас виникли технічні питання або побажання з приводу доопрацювання Єдиного веб-порталу м. Києва, то зверніться, будь ласка, до служби технічної підтримки за номером: (044) 366-80-13 або напишіть на електронну пошту [email protected]