Версія для людей з порушеннями зору
Версія для людей з порушеннями зору

Проєкт рішення Київської міської ради «Про встановлення плати за доступ до елементів інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту, енергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі комунальної власності територіальної громади міста Києва»

Повідомлення

Відповідно до статей 9, 13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», з метою одержання зауважень та пропозицій від юридичних та фізичних осіб, їх об’єднань, Департамент економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) повідомляє про оприлюднення проєкту рішення Київської міської ради «Про встановлення плати за доступ до елементів інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту, енергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі комунальної власності територіальної громади міста Києва»

Головним розробником проєкту регуляторного акта є Департамент економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Проєкт рішення Київської міської ради «Про встановлення плати за доступ до елементів інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту, енергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі комунальної власності територіальної громади міста Києва» 21 грудня 2019 року розміщено в мережі Інтернет за адресою www.kievcity.gov.ua для отримання зауважень та пропозицій.

Зауваження та пропозиції до проєкту регуляторного акта приймаються від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань протягом одного місяця з дня оприлюднення (з 21 грудня 2019  року по 21 січня 2020 року):

  • у письмовому вигляді за адресою: 01044, м. Київ-44, вул. Хрещатик, 36, Департамент економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), тел. 202-60-70 або на електронну адресу cinpolit@kievcity.gov.ua;
  • у письмовому вигляді за адресою: 01011, м. Київ-11, вул. Арсенальна, 9/11 Державна регуляторна служба України, тел. 285-05-55 або на електронну адресу inform@dkrp.gov.ua


Директор департаменту економіки та інвестицій                                                                                                   Наталія МЕЛЬНИК

Проєкт рішення

Відповідно до пункту 57 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж», з метою створення належних умов для розвитку конкуренції на ринку телекомунікаційних послуг шляхом забезпечення ефективного використання існуючих елементів інфраструктури об'єктів будівництва, транспорту, енергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі комунальної власності територіальної громади міста Києва, Київська міська рада вирішила:

1. Встановити, що плата за доступ до елементів інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту, енергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі комунальної власності територіальної громади міста Києва (далі – об’єкт) визначається підприємствами, установами, організаціями територіальної громади міста Києва за якими закріплені такі об’єкти на праві господарського відання чи оперативного управління, в тому числі перебувають на балансі (далі – балансоутримувачі), у розмірі, що не перевищує, граничний розмір, встановлений статтею 17 Закону України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж».

2. Балансоутримувачам:

2.1. Забезпечувати на договірній основі безперешкодний та недискримінаційний доступ операторів та провайдерів телекомунікацій, уповноважених ними осіб, до об’єктів, які закріплені на праві господарського відання або оперативного управління, в тому числі перебувають на балансі.

2.2. Визначати у договорах з доступу розмір плати за доступ до об’єктів згідно з відповідною методикою визначення плати за доступ до елементів інфраструктури об’єкта доступу, затвердженою відповідним державним органом влади.

2.3. Надавати структурному підрозділу виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), у підпорядкуванні якого перебуває балансоутримувачі, або відповідній районній в місті Києві державній адміністрації, до сфери управління якої переданий балансоутримувачі:

звіти щодо дотримання законодавства стосовно безперешкодного та недискримінаційного доступу до об’єктів;

розрахунок плати за доступ до об’єктів, - один раз на півріччя (рік), до 20 числа місяця, наступного за звітним періодом.

3. Структурним підрозділам виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районним в місті Києві державним адміністраціям забезпечувати:

3.1. Організацію недискримінаційного доступу операторів та провайдерів телекомунікацій, уповноважених ними осіб до об’єктів на договірній основі з балансоутримувачами.

3.2. Організацію розвитку інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту територіальної громади міста Києва для розміщення технічних засобів телекомунікацій з метою задоволення потреб населення у телекомунікаційних послугах.

3.3. Контроль за дотриманням балансоутримувачами вимог законодавства щодо забезпечення на договірній основі безперешкодного доступу операторів та провайдерів телекомунікацій, уповноважених ними осіб, до об’єктів.

3.4. Контроль за правильністю обрахування плати за доступ до об’єктів.

4. Це рішення набирає чинності з дня його оприлюднення.

5. Оприлюднити це рішення відповідно до вимог законодавства України.

6. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київської міської ради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку та постійну комісію Київської міської ради з питань власності.


Київський міський голова                                                    Віталій КЛИЧКО

Аналіз регуляторного впливу

Аналіз регуляторного впливу до проєкту рішення Київської міської ради «Про встановлення плати за доступ до елементів інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту, енергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі комунальної власності територіальної громади міста Києва» підготовлений відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» (із змінами від 16.12.2015 № 1151) та на виконання вимог Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань впродовж одного місяця. 

І. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішується питання щодо встановлення плати за доступ до об’єкта будівництва, транспорту, енергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі комунальної власності відповідно до Закону України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж».  

Також відповідно до цього Закону до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать повноваження щодо організації недискримінаційного доступу операторів та провайдерів телекомунікацій, уповноважених ними осіб до інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту, енергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі комунальної власності на договірній основі з підприємствами, на балансі яких перебуває ця інфраструктура, здійснення контролю за дотриманням підприємствами комунальної власності вимог законодавства щодо забезпечення на договірній основі безперешкодного доступу операторів та провайдерів телекомунікацій, уповноважених ними осіб до інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту, енергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі, що перебуває у них на балансі, а також за правильністю обрахування плати за доступ.

З огляду на викладене, на елементи інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту, енергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі комунальної власності територіальної громади міста Києва (далі – об’єкти доступу) питання щодо плати за доступ до цих об’єктів повинно бути врегульоване рішенням сесії Київської міської ради, а також визначено механізм організації безперешкодного та недискримінаційного доступу до об’єктів доступу, контролю за дотриманням вимог законодавства в цій сфері, правильністю обрахування та застосування плати за доступ.

Враховуючи зазначене, Департаментом економіки та інвестицій підготовлено проєкт рішення Київської міської ради «Про встановлення плати за доступ до елементів інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту, енергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі комунальної власності територіальної громади міста Києва» (далі – проєкт рішення).

Цим проєктом рішення Київська міська рада встановлює, що плата за доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу визначається підприємствами, установами, організаціями територіальної громади міста Києва, за якими закріплені такі об’єкти на праві господарського відання чи оперативного управління, в тому числі перебувають на балансі (далі – балансоутримувачі), у розмірі, що не перевищує, граничний розмір, встановлений статтею 17 Закону України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж» (далі – Закон).

Також проєктом рішення передбачено, що балансоутримувачі повинні:

  • забезпечувати на договірній основі безперешкодний та недискримінаційний доступ операторів та провайдерів телекомунікацій, уповноважених ними осіб, до об’єктів, які закріплені на праві господарського відання або оперативного управління, в тому числі перебувають на балансі;
  • визначати у договорах з доступу розмір плати за доступ до об’єктів згідно з відповідною методикою визначення плати за доступ до елементів інфраструктури об’єкта доступу, затвердженою відповідним державним органом влади;
  • надавати структурному підрозділу виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), у підпорядкуванні якого перебуває балансоутримувачі, або відповідній районній в місті Києві державній адміністрації, до сфери управління якої переданий балансоутримувачі:

звіти щодо дотримання законодавства стосовно безперешкодного та недискримінаційного доступу до об’єктів;

розрахунок плати за доступ до об’єктів, - один раз на півріччя (рік), до 20 числа місяця, наступного за звітним періодом .

Структурні підрозділи виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районні в місті Києві державні адміністрації повинні забезпечувати:

  • організацію недискримінаційного доступу операторів та провайдерів телекомунікацій, уповноважених ними осіб до об’єктів доступу на договірній основі з балансоутримувачами;
  • організацію розвитку інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту територіальної громади міста Києва для розміщення технічних засобів телекомунікацій з метою задоволення потреб населення у телекомунікаційних послугах;
  • контроль за дотриманням балансоутримувачами вимог законодавства щодо забезпечення на договірній основі безперешкодного доступу операторів та провайдерів телекомунікацій, уповноважених ними осіб, до об’єктів доступу;
  • контроль за правильністю обрахування плати за доступ до об’єктів.

Плата за доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу та механізм організації безперешкодного та недискримінаційного доступу до об’єктів доступу, контролю за дотриманням вимог законодавства в цій сфері, правильністю обрахування плати за доступ визначені згідно законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж», Методики визначення плати за доступ до елементів інфраструктури кабельної каналізації електрозв’язку, затвердженої наказом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації від 10.04.2018 № 203, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27.04.2018 за № 528/31980, Методики визначення плати за доступ до елементів інфраструктури об’єкта будівництва, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 25.09.2018 № 247, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 28.09.2018 за № 1119/32571, Методики визначення плати за доступ до елементів інфраструктури об’єкта електроенергетики, затвердженої наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 10.12.2018 № 622, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 02.01.2019 за № 1/32972, Методики визначення плати за доступ до елементів інфраструктури будинкової розподільної мережі, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 22.01.2019 № 3, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 08.02.2019 за № 142/33113, Методики визначення плати за доступ до елементів інфраструктури об’єкта транспорту, затвердженої наказом Міністерства інфраструктури України від 25.02.2019 № 124, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 03.04.2019 за № 343/33314, інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини в цій сфері. 

Таким чином, проблема – врегулювання питання щодо встановлення плати за доступ до об’єктів доступу, яка повинна бути застосована підприємствами, установами, організаціями територіальної громади міста Києва при наданні доступу до елементів інфраструктури об’єктів доступу операторам і провайдерам, визначення механізму організації безперешкодного та недискримінаційного доступу до об’єктів доступу, контролю за дотриманням вимог законодавства в цій сфері, правильністю обрахування плати за доступ.

Основні групи (підгрупи), на які справляється вплив при підготовці проєкту рішення:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+

 

Держава

+

 

Суб’єкти господарювання,

+

 

у тому числі суб’єкти малого підприємництва

-

 

Проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів, оскільки не будуть використані повноваження Київської міської ради щодо встановлення плати за доступ.

Проблема не може бути розв’язана за допомогою діючих регуляторних актів у зв’язку з їх відсутністю.

Для вирішення проблеми, пов’язаної із можливістю отримання фізичними та юридичними особами телекомунікаційних послуг, які планують надавати оператори та провайдери використовуючи елементи інфраструктури об’єктів доступу, пропонується врегулювати питання щодо встановлення плати за доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу та визначити механізм організації безперешкодного та недискримінаційного доступу до елементів інфраструктури об’єктів доступу, контролю за дотриманням вимог законодавства в цій сфері, правильністю обрахування плати за доступ.

ІІ. Цілі державного регулювання

Врегулювання питання щодо встановлення плати за доступ стосується тільки елементів інфраструктури об’єктів доступу, закріплених на праві господарського відання чи оперативного управління, в тому числі тих, що перебувають на балансі, за підприємствами, установами, організаціями територіальної громади міста Києва.

Для елементів інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту, енергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі приватної форми власності плата за доступ визначається власником цих об’єктів самостійно відповідно до методик визначення плати за доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу, затверджених відповідними державними органами влади згідно із Законом, і не може перевищувати граничний розмір, встановлений статтею 17 Закону.

Головна ціль даного регуляторного акта – створення передумов для надання якісних телекомунікаційних послуг фізичним та юридичним особам, розширення їх мережі за допомогою використання елементів інфраструктури об’єктів доступу, а також:

  • реалізація владних повноважень, наданих Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні»;
  • врегулювання питання встановлення плати за доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу;
  • визначення механізму організації безперешкодного та недискримінаційного доступу операторів та провайдерів телекомунікацій, уповноважених ними осіб до елементів інфраструктури об’єктів доступу;
  • організація контролю за дотриманням вимог законодавства щодо забезпечення на договірній основі безперешкодного доступу операторів та провайдерів телекомунікацій, уповноважених ними осіб, до елементів інфраструктури об’єктів доступу, правильністю обрахування плати за доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу;
  • сприяння розширенню та розвитку телекомунікаційних мереж для задоволення потреб населення у телекомунікаційних послугах.

ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей

1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Не встановлювати плату за доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу.

Альтернатива 2

Встановити плату за доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу у визначених розмірах.

Альтернатива 3

Встановити, що плата за доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу визначається балансоутримувачами у розмірі, що не перевищує, граничний розмір, встановлений статтею 17 Закону.

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Не передбачаються.

Суперечить вимогам Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», створює передумови для застосування до посадових осіб міської влади відповідальності за невиконання владних повноважень; відсутність контролю за дотриманням вимог законодавства у сфері доступу до елементів інфраструктури об’єктів доступу, можливість запровадження схем надання доступу до елементів інфраструктури об’єктів доступу, що не відповідають Закону.

Альтернатива 2

Реалізація владних повноважень, прозорий механізм розрахунків за доступу до елементів інфраструктури об’єктів доступу.

Довготривала процедура встановлення та корегування встановленого конкретного розміру плати за доступ, яку постійно потрібно проходити у зв’язку із значною кількістю балансоутримувачів, які розраховують плату за доступ, розмір якої не є сталою величиною, а потребує коригування у разі зміни розміру складових додаткових витрат і кількості замовників, які використовують одну й ту саму інфраструктуру об’єкта доступу, недосконалістю Закону та неузгодженістю методологічних підходів у затверджених методиках до формування розміру періодичної плати за доступ.

Альтернатива 3

Реалізація владних повноважень, визначення механізму організації безперешкодного та недискримінаційного доступу до елементів інфраструктури об’єктів доступу, контролю за дотриманням вимог законодавства в цій сфері, правильністю обрахування плати за доступ, прозорий механізм розрахунків за доступу до елементів інфраструктури об’єктів доступу.

Не передбачаються.

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Не передбачаються.

Непрозорий механізм сплати за доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу операторами та провайдерами не сприятиме зниженню собівартості телекомунікаційних послуг та стримуватиме їх розвиток.

Витрати неможливо обчислити, оскільки плата за доступ справлятиметься не відповідно до Закону.

Альтернатива 2

Прозорий механізм сплати за доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу операторами та провайдерами сприятиме зниженню собівартості телекомунікаційних послуг.

Погіршення якості отриманих телекомунікаційних послуг у зв’язку з недосконалістю Закону та неузгодженістю методологічних підходів у затверджених методиках до формування розміру періодичної плати за доступ.

 

 

Альтернатива 3

Прозорий механізм сплати за доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу операторами та провайдерами сприятиме зниженню собівартості телекомунікаційних послуг, підвищенню їх якості, забезпечуватиме їх подальший розвиток.

Оплата за якісні телекомунікаційні послуги.

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць.

8

27

0

Х

 

35

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків.

23

77

0

Х

100

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Для балансоутримувачів - неконтрольоване справляння плати за доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу, для інших суб’єктів господарювання (операторів, провайдерів) – відсутні.

Непрозорий механізм розрахунків за доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу у зв’язку із відсутністю урегульованості питання щодо плати за доступ відповідно до законодавства.

Альтернатива 2

Для  балансоутримувачів – відсутні.

Для інших суб’єктів господарювання (оператори, провайдери): прозорий механізм застосування плати за доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу, оплата за доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу в меншому розмірі.

Зменшення доходів балансоутримувачів та понесення збитків від здійснення діяльності з надання доступу до елементів інфраструктури об’єктів доступу, довготривала процедура встановлення плати за доступ не сприятиме проведенню прозорих розрахунків.

Для інших суб’єктів господарювання - погіршення якості надання телекомунікаційних послуг, стримування їх подальшого розвитку.

Альтернатива 3

Для балансоутримувача: можливість самостійно визначати плату за доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу в межах граничних розмірів відповідно до статті 17 Закону, запровадження механізмів організації безперешкодного та недискримінаційного доступу до елементів інфраструктури об’єктів доступу, контролю за дотриманням вимог законодавства в цій сфері, правильністю обрахування плати за доступ.

Для інших суб’єктів господарювання (операторів, провайдерів) – прозорий механізм застосування плати за доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу, оплата за доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу в меншому розмірі,  підвищення якості надання телекомунікаційних послуг, сприянні їх подальшому розвитку.

Для балансоутримувачів – зменшення доходів та понесення збитків від здійснення діяльності з надання доступу до елементів інфраструктури об’єктів доступу.

Передбачається, що витрати для інших суб’єктів господарювання (операторів, провайдерів) складатимуть  582 175,65 грн.

Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці «Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок регуляторного акта»)

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, гривень

Альтернатива 1

Обчислити неможливо (альтернатива не відповідає вимогам чинного законодавства).

Альтернатива 2

Обчислити неможливо (альтернатива не відповідає вимогам чинного законодавства).

Альтернатива 3

Передбачається, що витрати для суб’єктів великого і середнього підприємництва (отримувачів послуг) складатимуть  582 175,65 грн.

ВИТРАТИ
на одного суб'єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта

Витрати

За перший рік

За п'ять років

1

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання / підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень

Х

Х

2

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень

Х

Х

3

Витрати, пов'язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень

Х

Х

4

Витрати, пов'язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/приписів тощо), гривень

Х

Х

5

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов'язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень

Х

Х

6

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень

Х

Х

7

Витрати, пов'язані із наймом додаткового персоналу, гривень

Х

Х

8

Інше, гривень

Витрати на отримання доступу до елементів інфраструктури об’єктів доступу одного суб’єкта великого та середнього підприємництва (в розрахунку на разове застосування плати по доступу до елементів інфраструктури об’єкта транспорту, будівництва та будинкової розподільної мережі (за одиницю виміру) в граничному розмірі визначеному статтею 17 Закону *.  Див. примітку)

16 633,59

 

58 129,95

 

9

РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), гривень

16 633,59

 

58 129,95

 

10

Кількість суб'єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць:

- в т.ч. суб’єктів великого підприємництва:

1. ПрАТ «ВФ Україна»;

2. ПрАТ «Київстар»;

3. ТОВ «лайфселл»;

4. ПрАТ «Датагруп»;

5. ПрАТ «Телесистеми України»;

6. ТОВ «ПрАТ «Індастріал Медіа Нетворк»;

7. ПАТ «Укртелеком»;

8. ТОВ «Українські новітні телекомунікації»;

- суб’єктів середнього підприємництва:

1. ТОВ «Укртеле-Сервис»;

2. ТОВ «Ланет Телеком»;

3. ТОВ «Універсальна мережева компанія»

4. ТОВ «НВФ «ВОЛЗ»;

5. ТОВ «Мобіком»;

6. ТОВ «Сітел»;

7. ТОВ «Фрінет»;

8. ТОВ «Лекос Тел»;

9. ТОВ «КОНТЕНТ ДЕЛІВЕРІ НЕТВОРК»;

10. ТОВ «ЕМ АЙ АЙ ТІ»;

11. ТОВ «Київлайн»;

12. ТОВ «Мерлін Телеком»;

13. ТОВ «Київські телекомунікаційні мережі»;

14. ТОВ НОБЗ «Ваймакс «України»;

15. ТОВ «Адамант»;

16. ТОВ «Сучасні Телекомунікаційні Мережі»;

17. ТОВ «СІЛЬВЕР ТЕЛЕКОМ»;

18. ТОВ «Пролайн ТМ»;

19. ТОВ «Київлайн»;

20. ТОВ «Бі. Джі. Нет»;

21. ТОВ «Старгруп»;

22. ТОВ «ВАНКОМ»;

23. ТОВ «САННЕТ»;

24. ТОВ «Павутина.Нет»;

25. ТОВ «НВО «Інформаційні технології»;

26. ТОВ «УТЕЛС»;

27. ТОВ «ЛокалНет»;

35

35

11

Сумарні витрати суб'єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень

582 175,65

2 034 548,25

Примітка: Витрати на сплату за доступ до елементів інфраструктури об’єкта доступу балансоутримувача для одного суб’єкта господарювання розраховані шляхом складання розмірів одноразової та періодичної плати по доступу до елементів інфраструктури об’єкта транспорту, будівництва та будинкової розподільної мережі (за одиницю виміру) в граничному розмірі, визначеному статтею 17 Закону України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж».

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Єдиним способом розв’язання вищезазначеної проблеми, що відповідає потребам та забезпечує поступове досягнення встановлених цілей, є видання зазначеного регуляторного акту.

Запропонований спосіб відповідає діючому законодавству, зокрема, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», яким передбачено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішується питання щодо встановлення плати за доступ до об’єкта будівництва, транспорту, енергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі комунальної власності відповідно до Закону України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж».  

Також відповідно до цього Закону, до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать повноваження щодо організації недискримінаційного доступу операторів та провайдерів телекомунікацій, уповноважених ними осіб до інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту, енергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі комунальної власності на договірній основі з підприємствами, на балансі яких перебуває ця інфраструктура, здійснення контролю за дотриманням підприємствами комунальної власності вимог законодавства щодо забезпечення на договірній основі безперешкодного доступу операторів та провайдерів телекомунікацій, уповноважених ними осіб до інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту, енергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі, що перебуває у них на балансі, а також за правильністю обрахування плати за доступ.

Запропонований механізм врегулювання питання щодо плати за доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу відповідає Закону України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж» з урахуванням його недосконалості, неузгодженості методологічних підходів у затверджених методиках до формування розміру періодичної плати за доступ, та значної кількості комунальних підприємств, які розраховують плату за доступ, розмір якої не є сталою величиною, а потребує коригування у разі зміни розміру складових додаткових витрат і кількості замовників, які використовують одну й ту саму інфраструктуру об’єкта доступу.

Отже, для вирішення проблеми приймається механізм встановлення плати за доступ до інфраструктури об’єкта доступу, запропонований проєктом рішення Київської міської ради «Про встановлення плати за доступ до елементів інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту, енергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі комунальної власності територіальної громади міста Києва».

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності

(за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

1

Оскільки питання встановлення плати за доступ до елементів інфраструктури об’єкта доступу вирішується на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради, за допомогою ринкових механізмів проблема не може бути розв’язана.

Альтернатива 2

2

 Враховуючи значну кількість комунальних підприємств, які розраховують плату за доступ, розмір якої не є сталою величиною, а потребує коригування у разі зміни розміру складових додаткових витрат і кількості замовників, які використовують одну й ту саму інфраструктуру об’єкта доступу, беручи до уваги недосконалість Закону та неузгодженість методологічних підходів у затверджених методиках до формування розміру періодичної плати за доступ реалізація цієї альтернативи призведе до затримки та ускладнень при наданні доступу до елементів інфраструктури об’єктів доступу та справляння плати за доступ.

Альтернатива 3

4

Оптимальний варіант збалансування інтересів держави, громадян та суб’єктів господарювання.

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1

Для балансоутримувача - неконтрольоване справляння плати за доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу.

Для інших суб’єктів господарювання (операторів, провайдерів) – відсутні.

Непрозорий механізм розрахунків за доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу у зв’язку із відсутністю урегульованості питання щодо плати за доступ відповідно до законодавства.

Цілі прийняття регуляторного акта не будуть досягнуті, суперечить чинному законодавству, не враховує інтереси жодної із сторін.

Альтернатива 2

Для  балансоутримувачів – відсутні.

Для інших суб’єктів господарювання (оператори, провайдери): прозорий механізм застосування плати за доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу, оплата за доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу в меншому розмірі.

Зменшення доходів балансоутримувачів та понесення збитків від здійснення діяльності з надання доступу, довготривала процедура корегування встановленої плати за доступ.

Погіршення якості надання телекомунікаційних послуг, стримування їх подальшого розвитку.

Цілі прийняття регуляторного акта не будуть досягнуті: не враховує інтереси держави, суб’єктів господарювання в повному обсязі.

Альтернатива 3

Забезпечення досягнення цілей державного регулювання; прозорий механізм застосування плати за доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу,  підвищення якості надання телекомунікаційних послуг, сприянні їх подальшому розвитку;

витрати отримувачів послуг в розмірі 582175,65грн; можливість надання якісних послуг.

Оплата за доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу в межах граничного розміру визначеного статтею 17 Закону

Цілі прийняття регуляторного акта будуть досягнуті: реалізація належним чином владних повноважень, оптимальне врахування інтересів кожної із сторін.

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи /  причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

Аргументи для переваги відсутні. Відмова від цієї альтернативи дозволить реалізувати владні повноваження та запобігти проявам корупції шляхом надання доступу до елементів інфраструктури об’єкта доступу не відповідно до Закону.

Х

Альтернатива 2

Аргументи для переваги відсутні. Не сприяє розв’язанню визначеної проблеми. Причина для відмови від цієї альтернативи є довготривала процедура корегування встановленої плати за доступ.

Х

Альтернатива 3

Причини для відмови відсутні. Обрана альтернатива є найбільш раціональним варіантом врахування інтересів всіх основних груп, на яких проблема справляє вплив. Надання доступу до елементів інфраструктури об’єктів доступу відповідно до законодавства.

. Х

Запропонований спосіб відповідає діючому законодавству. Видання цього регуляторного акта забезпечить досягнення встановлених цілей, починаючи з дня набрання ним чинності.

V. Механізм та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Механізм врегулювання питання щодо плати за доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу, що пропонується проєктом рішення, визначається рядом зовнішніх та внутрішніх факторів.

Одним із зовнішніх факторів є регулююча роль місцевих органів в цьому питанні.

Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішується питання щодо встановлення плати за доступ до об’єкта будівництва, транспорту, енергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі комунальної власності відповідно до Закону України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж».  

Також відповідно до цього Закону, до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать повноваження щодо організації недискримінаційного доступу операторів та провайдерів телекомунікацій, уповноважених ними осіб до інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту, енергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі комунальної власності на договірній основі з підприємствами, на балансі яких перебуває ця інфраструктура, здійснення контролю за дотриманням підприємствами комунальної власності вимог законодавства щодо забезпечення на договірній основі безперешкодного доступу операторів та провайдерів телекомунікацій, уповноважених ними осіб до інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту, енергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі, що перебуває у них на балансі, а також за правильністю обрахування плати за доступ.

Проєктом рішення встановлюється, що плата за доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу визначається балансоутримувачами, у розмірі, що не перевищує, граничний розмір, встановлений статтею 17 Закону.

Розмір плати за доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу визначається відповідно до методик визначення плати за доступ до елементів інфраструктури об'єкта доступу, затверджених відповідними державними органами влади згідно з Законом, з урахуванням податків, зборів та обов’язкових платежів, встановлених законодавством.

Плата за доступ до елементів інфраструктури об'єкта доступу може складатися з одноразової та/або періодичної плати.

До одноразової плати за доступ належить виключно плата за розроблення та видачу технічних умов з доступу.

Розмір одноразової плати за доступ встановлюється на рівні собівартості із застосуванням, при наявності підстав, коефіцієнтів зниження: 0,95 – у селищах і селах або на депресивних територіях; 0,9 – у разі надання виключно загальнодоступних телекомунікаційних послуг.

Одночасно з цим, відповідно до статті 17 Закону розмір одноразової плати за доступ не може перевищувати 50 відсотків мінімальної заробітної плати визначеної законом станом на 1 січня поточного року.

Періодична плата за доступ може встановлюватись виключно за наявності додаткових витрат власника інфраструктури об'єкта доступу на утримання елементів інфраструктури об'єкта доступу, пов'язаних з наданим доступом.

До складу додаткових витрат власника інфраструктури об'єкта доступу на утримання елементів інфраструктури об'єкта доступу, пов'язаних з наданим доступом, включаються прямі витрати за умов документального підтвердження, зокрема:

  • прямі матеріальні витрати, пов'язані з придбанням та використанням матеріалів, запасних частин, комплектувальних виробів та інших матеріалів під час виконання робіт, пов'язаних з наданим доступом до інфраструктури об'єкта;
  • прямі витрати на оплату праці персоналу, безпосередньо задіяного у наданні доступу замовників до інфраструктури об'єктів, зокрема заробітна плата та інші виплати відповідно до законодавства;
  • інші прямі витрати, які можуть бути безпосередньо віднесені до надання доступу замовників до інфраструктури об'єктів, а саме відрахування на соціальні заходи.

Залежно від виду елементів інфраструктури об’єкта доступу, при визначенні розміру періодичної плати за доступ може враховуватись кількість замовників, які використовують одну й ту саму інфраструктуру об’єкта, довжина, площа перетину та кількість кабелів замовника,  інші коефіцієнти тощо.

Розмір плати за доступ не може змінюватися протягом одного року з дня укладення договору з доступу. Підставою для перегляду розміру плати є зміна розміру складових додаткових витрат, мінімального рівня заробітної плати, кількості замовників та інших показників, що використовуються при визначенні плати за доступ.

 Одночасно з цим, відповідно до статті 17 Закону розмір періодичної плати за доступ не може перевищувати:

  • за доступ до елементів інфраструктури об'єктів електроенергетики - 0,3 відсотка мінімальної заробітної плати за одну опору - елемент будь-якої інфраструктури об'єкта доступу, у тому числі опору лінії електропередачі, на місяць;
  • за доступ до інфраструктури об'єкта будівництва, за користування будинковою розподільною мережею (в місяць за будинок) - 2 відсотки розміру мінімальної заробітної плати для будинків до 100 квартир; 3 відсотки розміру мінімальної заробітної плати для будинків від 101 до 160 квартир; 5 відсотків розміру мінімальної заробітної плати для будинків від 161 квартири і вище;
  • за доступ до елементів інфраструктури об'єкта транспорту - 5 відсотків мінімальної заробітної плати за один канало-кілометр кабельної каналізації електрозв'язку на місяць;
  • за доступ до елементів інфраструктури кабельної каналізації електрозв'язку - 5 відсотків мінімальної заробітної плати за один канало-кілометр кабельної каналізації електрозв'язку на місяць.

Розмір мінімальної заробітної плати визначається законом станом на 1 січня поточного року.

 Забезпечення умов для покращення якості надання телекомунікаційних послуг, розширення її мережі можливе лише за умови надання доступу до елементів інфраструктури об’єктів доступу відповідно до Закону.

Відповідно до вимог регуляторної політики повідомлення про оприлюднення проєкту рішення Київської міської ради «Про встановлення плати за доступ до елементів інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту, енергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі комунальної власності територіальної громади міста Києва» та аналіз впливу регуляторного акта для обговорення та отримання зауважень, пропозицій від зацікавлених фізичних та юридичних осіб 21 грудня 2019 року розміщені на офіційному порталі Києва (www.kyevcity.gov.ua) в розділі «Регуляторна діяльність» для отримання пропозицій та зауважень протягом одного місяця.

VІ.  Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Проект рішення не містить дискримінаційних або таких, що обмежують конкуренцію норм.

У разі прийняття регуляторного акту Київською міською радою будуть реалізовані повноваження, надані їй Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», а балансоутримувачі зможуть надавати доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу відповідно до Закону України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж».

Виконання вимог даного рішення не потребує додаткових витрат  Київської міської ради.

Узагальнені результати оцінки очікуваних вигод та витрат, які понесуть зацікавлені сторони при виконанні вимог регуляторного акту, наведені в таблиці.

VІІ. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта 

Строк дії регуляторного акту не обмежено.

Регуляторний акт діє до будь-яких змін на законодавчому рівні.

VІІІ. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Основними показниками результативності даного регуляторного акта визначені такі показники:

  • очікуваний розмір надходжень до бюджетів різного рівня – 128 078,64 грн.;
  • кількість суб’єктів господарювання (операторів та провайдерів), які будуть здійснювати доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу – 35 суб’єктів господарювання;
  • розмір коштів, що витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта – виконання вимог регуляторного акта -   582 175,65 грн.;
  • очікувана сума коштів, яку планується отримати від надання платних послуг – 582 175,65 грн ;
  • рівень поінформованості суб’єктів господарювання та фізичних осіб з положеннями даного регуляторного акту: вище середнього, оскільки всі зацікавлені особи: суб’єкти господарювання та фізичні особи, мали можливість ознайомитись з проектом регуляторного акта та аналізом його регуляторного впливу, які 21 грудня 2019 року оприлюднені на офіційному порталі Києва kyevcity.gov.ua в розділі «Регуляторна діяльність» з метою отримання зауважень та пропозицій на електронну пошту [email protected].

До того ж, після прийняття рішення Київської міської ради «Про встановлення плати за доступ до елементів інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту, енергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі комунальної власності територіальної громади міста Києва» буде оприлюднене на офіційному веб-сайті Київради та газеті «Хрещатик».

ІХ. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися Департаментом економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Базове відстеження результативності буде проведено до дня набрання чинності даного регуляторного акта, повторне відстеження – через рік з дня набрання чинності, але не пізніше двох років з дня набрання чинності даного регуляторного акта, за результатами якого можна здійснювати порівняння показників базового та повторного відстеження.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

Відстеження результативності даного акта буде здійснюватися статистичним методом, буде аналізуватись офіційна статистична інформація про результати фінансово-господарської діяльності балансоутримувачів, а також за соціологічними даними, отриманими шляхом опитування або анкетування балансоутримувачів або отримувачів послуг.


Директор департаменту економіки та інвестицій                                                                                Наталія МЕЛЬНИК

Якщо у Вас виникли технічні питання або побажання з приводу доопрацювання Єдиного веб-порталу м. Києва, то зверніться, будь ласка, до служби технічної підтримки за номером: (044) 366-80-13 або напишіть на електронну пошту [email protected]