Версія для людей з порушеннями зору
Версія для людей з порушеннями зору

Проєкт рішення Київської міської ради «Про затвердження Положення про надання грантової допомоги на відкриття власного бізнесу киянам – Захисникам та Захисницям України»

Повідомлення про оприлюднення

Відповідно до статей 9, 13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», з метою одержання зауважень та пропозицій від юридичних та фізичних осіб, їх об’єднань, Департамент промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) повідомляє про оприлюднення проєкту рішення Київської міської ради «Про затвердження Положення про надання грантової допомоги на відкриття власного бізнесу киянам – Захисникам та Захисницям України».

Розробником проєкту регуляторного акта є Департамент промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Проєктом регуляторного акта передбачається затвердження Положення про надання грантової допомоги на відкриття власного бізнесу киянам – Захисникам та Захисницям України.

Проєкт рішення Київської міської ради «Про затвердження Положення про надання грантової допомоги на відкриття власного бізнесу киянам – Захисникам та Захисницям України» розміщено в мережі Інтернет за адресою: www.kyivcity.gov.ua для отримання зауважень та пропозицій.

Зауваження та пропозиції до проєкту регуляторного акта приймаються від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань протягом одного місяця з дня оприлюднення у письмовому вигляді за адресою: вул. Басейна, 1/2-А, м. Київ, 01004, тел. (044) 235-86-93 або на електронну адресу: [email protected].

Проєкт рішення

Відповідно до законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні», «Про державну допомогу суб'єктам господарювання», «Про правовий режим воєнного стану», Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ, з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 09 червня 2021 року № 590 «Про затвердження Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану», відповідно до частини сьомої статті 20 Бюджетного кодексу України, Міської цільової програми «Підтримка киян – Захисників та Захисниць України на 2023 – 2025 роки», затвердженої рішенням Київської міської ради від 23 березня 2023 року № 6254/6295, з метою затвердження прозорого та ефективного механізму надання грантової допомоги киянам – Захисникам та Захисницям України   Київська міська рада:

ВИРІШИЛА:

  1. Затвердити Положення про надання грантової допомоги на відкриття власного бізнесу киянам – Захисникам та Захисницям України, що додається.
  2. Оприлюднити це рішення в установленому порядку.
  3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київської міської ради з питань підприємництва, промисловості та міського благоустрою та на постійну комісію Київської міської ради з питань бюджету, соціально-економічного розвитку та інвестиційної діяльності.


Київський міський голова                                                                                                                   Віталій  КЛИЧКО

Аналіз регуляторного впливу

І. Визначення проблеми

У столиці з 2014 року щорічно зростає кількість киян – учасників бойових дій. Так, станом на 24.02.2022 в місті Києві кількість киян, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції та у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримуванні збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, становила 31137 осіб (з них 1534 особи з інвалідністю внаслідок війни, тобто 5 %). З початком повномасштабного вторгнення Російської Федерації в Україну цей показник суттєво збільшується, та станом на кінець року, за попередніми розрахунками, становитиме орієнтовно 100 тис. осіб. Кількість членів родин військовослужбовців відповідно теж збільшилась в 3-4 рази. В подальшому передбачається збільшення зазначеної категорії громадян ще у 1,5-2 рази.

Нагальною є й проблема безробіття серед киян – учасників бойових дій, які звільнилися з військової служби: статистично, майже половина з них стикались із цією проблемою. Широке розповсюдження безробіття серед киян – учасників бойових дій певною мірою можна пояснити недостатньою кількістю створених можливостей для набуття нових та розвитку існуючих навичок цивільної роботи в певному віці. Вірогідним шляхом вирішення цієї проблеми є розробка спеціальних програм із працевлаштування, стажування, перекваліфікації, надання грантів для відкриття власного бізнесу тощо.

Враховуючи зазначене вище, Міською цільовою програмою «Підтримка киян – Захисників та Захисниць України» на 2023-2025 роки», затвердженою рішенням Київської міської ради від 23.03.2023 № 6254/6295, передбачено захід 2.4. «Надання грантової допомоги на відкриття власного бізнесу киянам – Захисникам та Захисницям України» для реалізації якого передбачається видати рішення Київської міської ради «Про затвердження Положення про надання грантової допомоги на відкриття власного бізнесу киянам – Захисникам та Захисницям України» (далі – проєкт рішення).

Основні групи (підгрупи), на які справляється вплив при підготовці Проєкту розпорядження:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

   

Держава

 

 

Суб’єкти господарювання,

 

 

у тому числі суб’єкти малого підприємництва

 

 

ІІ. Цілі державного регулювання

Затвердження прозорого та ефективного механізму надання грантової допомоги на відкриття власного бізнесу  киянам – Захисникам та Захисницям України.  

Підвищення рівні зайнятості населення та створення нових робочих місць.

Зменшення соціальної напруженості серед учасників бойових дій.

ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей

1. Визначення альтернативних способів:

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Залишити існуючу ситуацію без змін

Альтернатива 2

Регулювання на державному рівні

Альтернатива 3

Прийняти запропонований проєкт рішення

2.Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави:

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутні

Зменшується кількість отримувачів грантів, що тягне за собою зменшення надходжень від сплати податків, зборів та інших обов’язкових платежів до бюджетів різних рівнів

Альтернатива 2

Відсутні

Зменшується кількість отримувачів грантів, що тягне за собою зменшення надходжень від сплати податків, зборів та інших обов’язкових платежів до бюджетів різних рівнів

Альтернатива 3

Додаткові надходження до міського бюджету. Створення нових робочих місць.

Зменшення соціальної напруги.

Витрати на реалізацію регуляторного акта – відповідно до М-Тесту за перший рік регулювання 70238,56 грн.

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян.

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутні

Втрата додаткової кількості робочих місць

Альтернатива 2

Відсутні

Втрата додаткової кількості робочих місць

Альтернатива 3

Збільшення кількості отримувачів грантів.

Збільшення кількості робочих місць.

Соціалізація та зайнятість киян, які повертаються у мирне життя

Відсутні

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання:

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

4

11

8000

0

8000

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

0,05

0,14

99,81

0

100

Кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 8 000 одиниць, (орієнтовно (розрахунково)).

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутні

Зменшення кількості суб’єктів господарювання, які можуть отримати гранти

Альтернатива 2

Відсутні

Зменшення кількості суб’єктів господарювання, які можуть отримати гранти

Альтернатива 3

Збільшується кількість суб’єктів господарювання, які можуть отримати грант.

Витрати на реалізацію регуляторного акта – відповідно до М-Тесту за перший рік регулювання 873936,00 грн.

Витрати великого та середнього підприємництва за перший рік регулювання − 103935,00 грн

ВИТРАТИ на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта

Порядковий номер

Витрати

За перший рік

За п’ять років

1

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень

-

-

2

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень

-

-

3

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень

3198,00 грн

15990,00 грн

4

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), гривень

-

-

5

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень

-

-

6

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень

-

-

7

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, гривень

-

-

8

Інше (гривень):

Аналіз документів отримувача на відповідність вимогам Положення;

Підготовка та надання Департаменту Реєстру погодження отримувачів, які можуть претендувати на грант;

Підготовка та надання Департаменту Реєстру отримувачів на надання гранту;

Перерахування коштів на поточні рахунки отримувачів

3731,00 грн

18655,00 грн

9

РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), гривень

6929,00 грн

34645,00 грн

10

Кількість суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць

15

15

11

Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень

103935,00 грн

519675,00 грн

Розрахунок відповідних витрат на одного суб’єкта господарювання

Вид витрат

У перший рік

Періодичні (за рік)

Витрати за п’ять років

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо

-

-

-

Вид витрат

Витрати на сплату податків та зборів (змінених/нововведених) (за рік)

Витрати за п’ять років

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів)

 

-

 

Вид витрат

Витрати* на ведення обліку, підготовку та подання звітності (за рік)

Витрати на оплату штрафних санкцій за рік

Разом за рік

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам (витрати часу персоналу)

3198,00 грн

-

3198,00 грн

15990,00 грн

_________
* Вартість витрат, пов’язаних із підготовкою та поданням звітності державним органам, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації).

Вид витрат

Витрати* на адміністрування заходів державного нагляду (контролю) (за рік)

Витрати на оплату штрафних санкцій та усунення виявлених порушень (за рік)

Разом за рік

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо)

-

-

-

-

__________
* Вартість витрат, пов’язаних з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю), визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації.

Вид витрат

Витрати на проходження відповідних процедур (витрати часу, витрати на експертизи, тощо)

Витрати безпосередньо на дозволи, ліцензії, сертифікати, страхові поліси (за рік - стартовий)

Разом за рік (стартовий)

Витрати за п’ять років

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних / обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо)

-

-

-

-

Вид витрат

За рік (стартовий)

Періодичні
(за наступний рік)

Витрати за п’ять років

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо)

-

-

-

 

Вид витрат

Витрати на оплату праці додатково найманого персоналу (за рік)

Витрати за
п’ять років

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу

-

-

 

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, гривень

Альтернатива 1. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва  згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці “Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта”)

Обчислити неможливо

Альтернатива 2. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці “Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта”)

Обчислити неможливо

Альтернатива 3. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва  згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці “Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта”)

103935,00 грн

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Єдиним способом розв’язання вищезазначених проблем, що відповідає потребам та забезпечує поступове досягнення встановлених цілей, є видання зазначеного регуляторного акта.

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

2

Визначена проблема продовжує існувати і не може бути розв’язана оскільки збереження чинного регулювання не дає змоги досягнути цілей державного регулювання, визначених у розділі ІІ цього аналізу регуляторного впливу

Альтернатива 2

1

Не досягаються цілі регулювання

Альтернатива 3

4

Затвердження регуляторного акта є найбільш прийнятним та ефективним способом, який дозволить досягти повною мірою цілі державного регулювання, визначеної у розділі ІІ цього аналізу регуляторного впливу

Обраний спосіб відповідає діючому законодавству, зокрема, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ».

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування  відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1

Для держави:

Відсутні

Для держави:

Зменшується кількість отримувачів грантів, що тягне за собою зменшення надходжень від сплати податків, зборів та інших обов’язкових платежів до бюджетів різних рівнів

Визначена проблема продовжує існувати і не може бути розв’язана оскільки збереження чинного регулювання не дає змоги досягнути цілі державного регулювання, визначеної у розділі ІІ цього аналізу регуляторного впливу.

Для громадян:

Відсутні

Для громадян:

Втрата додаткової кількості робочих місць

Для суб’єктів господарювання:

Відсутні  

Для суб’єктів господарювання:

Зменшення кількості суб’єктів господарювання, які можуть отримати гранти

Альтернатива 2

Для держави:

Відсутні

Для держави:

Зменшується кількість отримувачів грантів, що тягне за собою зменшення надходжень від сплати податків, зборів та інших обов’язкових платежів до бюджетів різних рівнів

Визначена проблема продовжить існувати.

Для громадян:

Відсутні

Для громадян:

Втрата додаткової кількості робочих місць

Для суб’єктів господарювання:

Відсутні

Для суб’єктів господарювання:

Зменшення кількості суб’єктів господарювання, які можуть отримати гранти

Альтернатива 3

Для держави:

Додаткові надходження до міського бюджету.

Для держави:

Витрати на реалізацію регуляторного акта – відповідно до М-Тесту за перший рік регулювання 70238,56 грн.

Затвердження регуляторного акта є найбільш прийнятним та ефективним способом, який і дозволить досягти повною мірою цілі державного регулювання, визначеної у розділі ІІ цього аналізу регуляторного впливу.

Оптимальний варіант збалансування інтересів держави, громадян та суб’єктів господарювання

Для громадян:

Збільшення кількості отримувачів грантів.

Збільшення кількості робочих місць.

Соціалізація та зайнятість киян, які повертаються у мирне життя.

Для громадян:

Відсутні

Для суб’єктів господарювання:

Збільшується кількість суб’єктів господарювання, які можуть отримати грант

Для суб’єктів господарювання:

Загальна сума витрат суб’єктів господарювання на виконання регуляторного акта становитиме – відповідно до М-Тесту перший рік регулювання 873936,00 грн.

Витрати великого та середнього підприємництва за перший рік регулювання− 103935,00 грн

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

Причиною відмови є те, що проблема продовжує існувати і не може бути розв’язана оскільки збереження чинного регулювання не дає змоги досягнути цілі державного регулювання, визначеної у розділі ІІ цього аналізу регуляторного впливу.

Відсутні.

Альтернатива 2

Причиною відмови є те, що проблема продовжує існувати і не може бути розв’язана оскільки збереження чинного регулювання не дає змоги досягнути цілі державного регулювання, визначеної у розділі ІІ цього аналізу регуляторного впливу.

Відсутні.

Альтернатива 3

Причини для відмови відсутні. Обрана альтернатива є найбільш раціональним варіантом врахування інтересів всіх груп, на яких проблема справляє вплив. Затвердження регуляторного акта є найбільш прийнятним та ефективним способом, який дозволить досягти повною мірою цілі державного регулювання, визначеної у розділі ІІ цього аналізу регуляторного впливу.

У разі зміни зовнішніх факторів, відповідний регуляторний акт може бути переглянутий

V. Механізм та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Для забезпечення розв’язання проблеми передбачено затвердження Положення про надання грантової допомоги на відкриття власного бізнесу киянам – Захисникам та Захисницям України, який визначає умови, критерії, механізм надання безповоротної допомоги киянам Захисникам та Захисницям України − учасникам бойових дій, учасникам війни, особам з інвалідністю внаслідок війни та членам їх сімей, що зареєстровані у місті Києві у формі гранту за рахунок коштів бюджету міста Києва.

VІ. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Враховуючи те, що питома вага суб’єктів малого підприємництва (малих та мікропідприємств разом) у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється регулювання, становить понад 99,81 %, розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва у відповідності до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, здійснювався за допомогою тестування малого підприємництва (М-Тест), що додається.

VІІ. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Строк дії цього регуляторного акта встановлюється на необмежений строк з моменту набрання чинності, оскільки необхідність виконання положень регуляторного акта є постійною.

При внесенні змін до чинного законодавства, що можуть вплинути на дію регуляторного акта, до нього будуть внесені відповідні корективи в установленому порядку.

VІІІ. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Показники результативності регуляторного акта:

  • Кількість суб’єктів господарювання, які отримали гранти;
  • Сума наданих грантів;
  • Обсяг відрахувань отримувачем податків і зборів до державного бюджету та бюджету міста Києва;
  • Кількість створених отримувачем нових робочих місць;
  • Кількість працевлаштованих найманих працівників (в тому числі: осіб з інвалідністю, чоловіків, жінок);
  • Обсяг виробництва та реалізації товарів, робіт, послуг;
  • Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання та/або фізичними особами, пов'язаними з виконанням вимог акта –1092,42 грн на одного суб’єкта господарювання малого підприємництва та 6929,00 грн для одного суб’єкта великого та середнього підприємництва;
  • Рівень поінформованості суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта − середній.

ІХ. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися Департаментом промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) відповідно до вимог статті 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», та Методики відстеження результативності регуляторного акта, затвердженої постановою  Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» (із змінами від 16.12.2015 № 1151).

Оскільки для визначення значень показників результативності регуляторного акта використовуються виключно статистичні дані, базове відстеження результативності буде здійснене після набрання чинності цим регуляторним актом але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде проведено через рік з дня набрання чинності цим актом.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

Відстеження результативності даного акта буде здійснюватися статистичним методом.

Директор                                                                         Володимир КОСТІКОВ

Якщо у Вас виникли технічні питання або побажання з приводу доопрацювання Єдиного веб-порталу м. Києва, то зверніться, будь ласка, до служби технічної підтримки за номером: (044) 366-80-13 або напишіть на електронну пошту [email protected]