Версія для людей з порушеннями зору
Версія для людей з порушеннями зору

Інформація про підсумки роботи зі зверненнями громадян за 2022 рік

Робота із зверненнями громадян за підсумками 2022 року у Департаменті суспільних комунікацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – Департамент) організована відповідно до Конституції України, Законів України «Про звернення громадян», «Про інформацію», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Закону України від 02.07.2015 № 577-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції», Порядку розгляду звернень громадян у виконавчому органі Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), затвердженого розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 28.10.2013 № 1930, «Інструкції з діловодства зі зверненнями громадян в органах державної влади та місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації», затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 № 348, Положення про Департамент суспільних комунікацій та інших нормативно-правових актів, якими регламентована робота зі зверненнями громадян.

За вказаний період на розгляд до Департаменту надійшло 790 звернень громадян (з яких 112 колективних звернень), з яких надійшло поштою – 787 (електронною поштою – 420), отримані на особистому прийомі – 3. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року загальна кількість звернень зменшилась на 655 звернень (діаграма 1).

Діаграма 1. Кількість звернень громадян, що надійшли до Департаменту суспільних комунікацій за період з 01.01.2022 по 31.12.2022  у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

Найбільша кількість звернень громадян (343) надійшла на розгляд  з питань проведення мирних зібрань (недержавних масових заходів, акцій протесту тощо), а також щодо перейменування/найменування об’єктів міського підпорядкування у місті Києві (проспектів, вулиць, провулків, площ тощо) (212 звернень).

Разом з тим, громадянами були порушені питання:

  • щодо встановлення меморіальних дощок та пам’ятних знаків в місті Києві та роз’яснення щодо їх демонтажу;
  • щодо найменування об’єктів міського підпорядкування, присвоєння юридичним особам та об’єктам міського підпорядкування імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій у місті Києві;
  • щодо створення та діяльності органів самоорганізації населення, організації та проведення зборів (конференцій) жителів за місцем проживання.

Усі звернення розглянуті та опрацьовані в межах повноважень з дотриманням вимог, передбачених нормативними документами, які врегульовують порядок та особливості розгляду звернень громадян. Заявникам надані вичерпні відповіді та обґрунтовані роз’яснення.

Слід відзначити серед позитивних прикладів деякі звернення громадян стосовно перейменування вулиць міста Києва, за результатами розгляду яких рішеннями Київської міської ради були перейменовані вулиці міста Києва, зокрема:

  • рішенням Київської міської ради від 08.09.2022 № 5439/5480 «Про перейменування вулиці Волгоградської у Солом’янському районі міста Києва» вулицю Волгоградську перейменовано на вулицю Романа Ратушного;
  • рішенням Київської міської ради від 08.09.2022 № 5416/5457 «Про перейменування вулиці у Деснянському районі міста Києва» вулицю Мурманську перейменовано на вулицю Валерія Кухаря;
  • рішенням Київської міської ради від 08.09.2022 № 5444/5485 «Про перейменування вулиці Московської у Печерському районі міста Києва» вулицю Московську перейменували на вулицю Князів Острозьких.

Водночас, Департаментом були опрацьовані в межах повноважень ряд звернень громадян стосовно встановлення меморіальних дощок, зокрема:

  • встановлення меморіальної дошки на честь українського музиканта, піаніста, композитора, народного артиста України Альфреда Кухарєва та меморіальної дошки на честь видатного українського вченого в галузі оптики і лазерної фізики Марата Соскіна на фасадах будинків, де вони жили (за результатом розгляду члени комісії підтримали встановлення зазначеної меморіальної дошки);
  • встановлення меморіальної дошки на честь захисників, які загинули в результаті російської збройної агресії проти України, Даніеля Герліані та Сергія Андрєєва на фасаді будівлі Економіко-правового ліцею ІІ-ІІІ ступенів Деснянського району, де вони навчалися (за результатом розгляду члени комісії підтримали встановлення зазначеної меморіальної дошки).

Також порушувались питання в зверненнях громадян щодо надання допомоги у публікації віршів, виданні прозових творів, використання портретів класиків української літератури на фейсбук сторінці, підтримки трудових колективів критичної інфраструктури у період воєнного стану в столиці, безоплатного використання патріотичних плакатів, підготовки укриттів, пропозиції щодо економії електроенергії тощо.

Заявникам з відповідних питань надані вичерпні відповіді та обґрунтовані роз’яснення. Разом з тим, слід відзначити серед позитивних прикладів наступні звернення:

  • пропозиція громадянина та його команди щодо використання серії гравюр в інформаційній політиці з образами класиків української літератури (за результатом опрацювання відповідні роботи передані до комунального підприємства Київської міської ради «Київінформ» для використання у майбутніх інформаційних заходах);
  • звернення громадянина стосовно публікації матеріалів щодо економії електроенергії та виживання під час відключення освітлення (за результатом розгляду комунальними засобами масової інформації були опубліковані матеріали стосовно економії електроенергії мешканцями столиці, у зв’язку з пошкодженнями, які були нанесені країною-агресором у осінньо-зимовий період 2022 року);
  • звернення громадянина про необхідність висвітлення у ЗМІ інформації про самовіддану працю трудових колективів критичної інфраструктури у період воєнного стану (за результатом опрацювання заявнику було повідомлено про створення комунальними засобами інформації спеціальних рубрик та серії інформаційних матеріалів стосовно відважної праці трудових колективів критичної інфраструктури у період воєнного стану в столиці).

Протягом звітного періоду до Департаменту звернень від Героїв України, учасників Другої світової війни, Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної праці, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування не надходило. Разом з тим, було опрацьоване звернення від інваліда Великої Вітчизняної війни, на яке надано ґрунтовне роз’яснення в термін згідно чинного законодавства.

Особистий прийом громадян директором Департаменту проводиться згідно зі статтею 22 Закону України “Про звернення громадян” та затвердженого 24.12.2021 графіка проведення особистого прийому громадян директором Департаменту у 2022 році. Разом з тим, громадяни у 2022 році не звертались щодо особистого прийому у директора Департаменту.

Відповідно до графіків проведення прямих “гарячих” телефонних ліній, затвердженого 24.12.2021 директором Департаменту Лелюком Р.В., у 2022 році директором Департаменту проведено 12 прямих “гарячих” телефонних ліній, під час яких телефонних дзвінків не надходило.

Разом з тим, з метою оптимізації роботи Департаменту із зверненнями громадян та для забезпечення комунікації із громадянами, був визначений та оприлюднений на сайті Департаменту додатковий мобільний номер телефону для оперативного надання кваліфікованих роз'яснень та консультацій. Так, протягом 2022 року були надані роз'яснення та консультації, зокрема з питань:

  • перейменування об’єктів міського підпорядкування у місті Києві (проспектів, вулиць, провулків, площ тощо);
  • встановлення пам’ятних знаків та меморіальних дощок в місті Києві та роз’яснення щодо їх демонтажу;
  • порядку організації та проведення недержавних масових заходів релігійного, культурно-просвітницького, спортивного, видовищного та іншого характеру;
  • діяльності Громадської ради при виконавчому органі Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації);
  • проведення міського конкурсу з визначення проєктів «Громадська перспектива: прозора влада та активна громада», розроблених інститутами громадянського суспільства, для виконання яких надається фінансова підтримка у 2022 році;
  • проведення інформаційно-просвітницької кампанії Громадського бюджету у 2022 році тощо.

Крім того, в Департаменті на нарадах протягом звітного періоду систематично заслуховувались питання щодо організації роботи зі зверненнями громадян та стан виконавської дисципліни щодо вчасного розгляду звернень громадян, а також вживались заходи щодо підвищення рівня організації роботи із зверненнями громадян, в основі якої лежить насамперед уважне ставлення до вирішення проблем, з якими звертаються громадяни.

Всі звернення громадян, що надійшли у 2022 році до Департаменту, були опрацьовані в межах компетенції та за результатом розгляду заявникам надані вичерпні відповіді та роз’яснення.

3 метою упередження повторних звернень працівниками постійно вживаються відповідні заходи реагування, із заявниками проводиться роз'яснювальна робота та надаються консультації, що належать до компетенції Департаменту.

Департамент і надалі буде продовжувати роботу із забезпечення всебічного розгляду звернень громадян в межах компетенції, посилення персональної відповідальності фахівців усіх рівнів за вирішення питань, що порушуються у зверненнях громадян, об’єктивної, неупередженої та вчасної перевірки фактів, викладених у зверненнях.

Якщо у Вас виникли технічні питання або побажання з приводу доопрацювання Єдиного веб-порталу м. Києва, то зверніться, будь ласка, до служби технічної підтримки за номером: (044) 366-80-13 або напишіть на електронну пошту [email protected]