Версія для людей з порушеннями зору
Версія для людей з порушеннями зору

За 2021 рік

Аналітична довідка
про підсумки проведеної роботи зі зверненнями громадян
в Управлінні туризму та промоцій за період з 01.01.2021 по 31.12.2021

Управління туризму та промоцій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – Управління)  на виконання Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» надає інформацію щодо проведеної роботи зі зверненнями громадян за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року.

Графік проведення особистого прийому громадян та прямих (гарячих) телефонних ліній з начальником розміщено на офіційному порталі Києва за посиланням.

Начальник Управління регулярно проводить наради з питання дотримання вимог чинного законодавства при роботі із зверненнями громадян.

Налагоджено роботу з електронними зверненнями громадян.

Відповідно до вимог Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» від 02 липня 2015 року № 577 - VIII щодо електронного звернення та електронної петиції, на web - сторінці Управління розміщена електронна адреса [email protected]  для надсилання електронних звернень громадян.

В основу організації роботи зі зверненнями громадян в Управлінні покладено завдання, визначені Законом України «Про звернення громадян», Указом Президента України від 07.02.2008 №109, Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, установах та організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 № 348 (зі змінами) (далі – Інструкція), та іншими нормативно - правовими документами.

В Управлінні реєстрація звернень громадян здійснюється в інформаційно-телекомунікаційній системі «Єдиний інформаційний простір територіальної громади міста Києва» (далі – система електронного документообігу АСКОД). Відповідно до системи електронного документообігу АСКОД за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 до Управління з Київської міської державної адміністрації надійшло 18 звернень від громадян, безпосередньо до Управління надійшло 3 звернення.

У разі надходження звернень з Київської міської державної адміністрації до Управління на виконання, які повторно не реєструються, працівники Управління опрацьовують та здійснюють контроль за їх розглядом у системі електронного документообігу АСКОД.

У випадку надходжень звернень безпосередньо до Управління,  відповідно до Порядку розгляду звернень громадян у виконавчому органі Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації), затвердженого розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 23.06.2011 № 1044 (в редакції розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 28.10.2013 № 1930, із змінами, внесеними розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 30.10.2015 № 1066 (далі – Порядок), наноситься реєстраційний штрих-код з датою отримання та номером звернення.

Термін розгляду та виконання звернень визначається від дня їх реєстрації у Київській міській державній адміністрації або від дня надходження, якщо звернення надійшло безпосередньо до Управління.

В Управлінні існує система попередніх нагадувань виконавцям по зверненням громадян, яка включає усні та письмові попередження по своєчасному та якісному розгляду звернень. Щотижня проводяться апаратні наради, на яких серед інших поточних питань розглядаються питання по зверненням громадян.  Працівником, відповідальним за роботу зі зверненнями громадян, готується інформація про надходження термінів розгляду звернень громадян, відбуваються щоденні усні нагадування.

Пропозиції, заяви та скарги громадян після їх опрацювання з усіма документами формуються у справи, які зберігаються у особи, відповідальної за роботу зі зверненнями громадян. На титульній сторінці справи вказується повна інформація про заявника, а саме: прізвище, ім'я, по батькові, адреса,  соціальний стан, індекс справи, короткий перелік порушених питань, що відповідає вимогам Інструкції.

Наголошено на особливій увазі під час розгляду звернень  осіб, які мають статус Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв України, інвалідів війни, жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня». За період з 01.01.2021 по 31.12.2021 до Управління звернень зазначених пільгових категорій не надходило.

Особистий прийом громадян в Управлінні проводиться відповідно до статті 22 Закону України «Про звернення громадян» та графіка проведення особистого прийому громадян, який затверджено начальником Управління Радовою М.С. Здійснюється особистий прийом громадян в приміщенні Управління за адресою: вул. Басейна, ½ а , 4 поверх.

За період з 01.01.2021 по 31.12.2021 громадяни з проханням про особистий прийом до керівництва Управління не звертались та дзвінків на пряму («гарячу») телефонну лінію до керівництва  Управління не надходило.

Форма журналів особистого прийому громадян та проведення прямих («гарячих») телефонних ліній відповідає вимогам Інструкції з діловодства за зверненнями громадян.

На сайті Київської міської державної адміністрації на офіційній сторінці Управління розміщено графік проведення особистого прийому громадян керівництвом Управління та інша інформація, яка стосується специфіки роботи.

В Управлінні в доступному для відвідувачів місці розташовано стенд, на якому розміщено витяги із Закону України «Про звернення громадян», графік особистого прийому громадян начальником Управління, зразок оформлення звернення та інша інформація відповідно до специфіки роботи Управління, як того вимагає Методика оцінювання рівня організації роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 24.06.2009 № 630.

Всього до Управління з початку року надійшло 18 звернень громадян.

Питання, зазначені у зверненнях громадян стосувалися:

- надання роз’яснень щодо правомірності розміщення та функціонування хостелів у м. Києві;

- використання персональних даних заявників;

- порушення законодавства про захист економічної конкуренції при здійсненні публічних закупівель;

- повернення коштів за невикористані проїзні документи (квитки).

На усі звернення вчасно надані ґрунтовні відповіді.

Так, відділом організації туристичної діяльності Управління було опрацьовано, в межах компетенції, звернення гр. Тарасюка С. М. та інших (вх. № КО-4257 від 26.03.2021) щодо розміщення та функціонування хостелу у квартирі № 9 на вулиці Володимирській, 79-А у місті Києві.

Статтею 11 Закону України «Про туризм» визначено повноваження місцевих державних адміністрацій та виконавчих органів місцевого самоврядування, до яких не належить здійснення перевірок законності функціонування закладів розміщення.

Так, порушені питання у колективному зверненні виходять за межі наявної компетенції Управління, а питання перевірки законності  функціонування закладів розміщення віднесено до компетенції правоохоронних органів, Державної податкової служби України і Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

В  межах  наявної  компетенції, Управління  повідомило,  що  в  Україні діяльність закладів розміщення регулюється наступними нормами:

- Закон України «Про туризм»;

- Постанова  Кабінету  Міністрів  України  від  29.07.2009  № 803  «Про затвердження Порядку встановлення категорій готелям та іншим об’єктам, що призначаються для надання послуг з тимчасового розміщення (проживання)»;

- Постанова  Кабінету  Міністрів  України  від  15.03.2006  № 297  «Про затвердження  Порядку надання  послуг  з  тимчасового    розміщення (проживання)»;

- ДБН В.2.2-20:2008 «Будинки і споруди. Готелі»;

- ДБН В.2.2-15:2019 «Житлові будинки. Основні положення».

- ДСТУ  4527:2006  «Послуги  туристичні.  Засоби  розміщення.  Терміни  та визначення»;

- ДСТУ 4268:2003 «Послуги туристичні. Засоби розміщення. Загальні вимоги»;

- ДСТУ  4269:2003  «Послуги  туристичні.  Засоби  розміщення.  Класифікація готелів».

Слід зазначити, що на сьогодні в нормативно-правових актах України відсутні вимоги щодо приміщень, в яких можливе влаштування хостелів, вимоги до їх оснащення  тощо,  а  згідно  зі  статтею  19  Закону  України  «Про  туризм» забороняється  надавати  послуги  з  розміщення  без  наявності  свідоцтва  про встановлення відповідної категорії. Крім того, пунктом 5.40 ДБН В.2.2-15:2019 «Житлові будинки. Основні положення» визначено, що не допускається розміщення готелів та хостелів у житлових будинках.      

Відділом організації туристичної діяльності Управління було опрацьовано, в межах компетенції, звернення гр. Юнацької М.В.  щодо діяльності ТОВ «Орбіта», а саме, стосовно повернення коштів за невикористані проїзні документи (авіаквитки).

Враховуючи, що контроль за діяльністю туристичних операторів та інших суб’єктів туристичної діяльності не відноситься до повноважень Управління, заявнику було запропоновано звернутися до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (далі – Держпродспоживслужба), до повноважень якої відноситься питання державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів в Україні.

Зокрема, Держпродспоживслужба перевіряє додержання суб’єктами господарювання, що провадять діяльність у сфері послуг, вимог законодавства про захист прав споживачів, а також правил надання послуг.

Одночасно з цим, заявника поінформували, що на сьогодні органом ліцензування туроператорської діяльності є Державне агентство розвитку туризму України.

Відділом організації туристичної діяльності Управління було опрацьовано, в межах компетенції, звернення гр. Дем’янчук Н.С. щодо розвитку туристичної сфери міста Києва та стосовно питань земельних ділянок.

Враховуючи, що міська влада визнає всю важливість туристичної галузі для економіки та соціальної сфери міста, виконавчим органом Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією) розроблено Стратегію розвитку м. Києва до 2025 року, в якій туризм визначений окремим сектором та Міську цільову програму розвитку туризму у місті Києві на 2019 – 2021 роки, в рамках якої реалізовувались наступні основні заходи:

- забезпечувалась промоція Києва в Україні та на міжнародній арені шляхом представлення туристичного потенціалу міста на міжнародних виставкових заходах та Днях Києва за кордоном, проводилась реклама туристичного потенціалу м. Києва в Україні та за кордоном;

- розвивалась туристична інфраструктура, забезпечувалася робота туристично-інформаційних центрів, створювалася туристична навігація, розвивався туристичний інтернет-портал тощо;

- створювалися нові туристичні маршрути містом, в тому числі і з врахуванням потреб людей з обмеженими можливостями.

Крім того, вже затверджено Міську цільову програму розвитку туризму в місті Києві на 2022 – 2024 роки, якою передбачено подальшу реалізацію заходів щодо розвитку туристичної сфери міста, безпосередньо із врахуванням сучасних тенденцій та факторів розвитку.          

Всі запити, що надходили до Управління туризму та промоцій вчасно розглянуті та заявникам надані ґрунтовні відповіді.

Станом на 31.12.2021 в Управлінні розроблено та затверджено наступні документи:

  • план заходів щодо виконання Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» на 2021 рік, затверджений начальником Управління 24.12.2021 .
  • посадова інструкція головного спеціаліста відділу організації туристичної діяльності Управління, на якого покладено обов’язки щодо організації роботи зі зверненнями громадян, затверджена начальником Управління 01.04.2021;
  • план роботи зі зверненнями громадян в Управлінні на 2022 рік, затверджений начальником Управління 24.12.2021;
  • план проведення нарад з працівниками, відповідальними за роботу зі зверненнями громадян в підрозділах Управління на 2022 рік, затверджений начальником Управління 24.12.2021;
  • графік перевірок роботи зі зверненнями громадян в Управлінні на 2022 рік, затверджений начальником Управління 24.12.2021; довідка про проведення перевірок з відповідним дорученнями керівництва Управління;
  • графік звітування структурних підрозділів про роботу зі зверненнями громадян в Управлінні на 2022 рік, затверджений начальником Управління 24.12.2020;
  • графік проведення особистого прийому громадян та прямих («гарячих») телефонних ліній з начальником Управління на І півріччя 2022 року затверджений начальником Управління 24.12.2021.

Наразі Управлінням вживаються всі необхідні заходи для належного та своєчасного розгляду звернень громадян, здійснюється постійний моніторинг за організацією роботи зі зверненнями громадян. З метою недопущення повторних звернень з порушеного питання, проводиться аналіз опрацювання зазначеного питання.  Всі звернення розглядаються у встановлені терміни.

Якщо у Вас виникли технічні питання або побажання з приводу доопрацювання Єдиного веб-порталу м. Києва, то зверніться, будь ласка, до служби технічної підтримки за номером: (044) 366-80-13 або напишіть на електронну пошту [email protected]