Прес-брифінг Віталія Кличка щодо ситуації в Києві в умовах запроваджених протиепідемічних заходів та обмежень (+повний текст, відео)
Онлайн прес-брифінг Київського міського голови Віталія Кличка щодо ситуації в Києві в умовах запроваджених протиепідемічних заходів та обмежень, спрямованих на запобігання поширенню коронавірусної інфекції (COVID-19).
Вітаю всіх, хто нас дивиться!
Кількість мешканців міста, в яких за минулу добу підтвердили захворювання на коронавірус, збільшилася ще на 56 людей. Серед них – 9 медиків.
За минулу добу в Києві від коронавірусу померла одна людина. Усього за цей час – 43 летальних випадки. На сьогодні в столиці вже 2068 підтверджених випадків захворювання на COVID-19.
Серед тих, що захворіли:
27 жінок віком від 21-го до 78-ми років. Та 2 дiвчинки, яким 9 та 13 років. 19 чоловікiв від 30-ти до 80-ти років. І 8 хлопчиків, від одного місяця до 17 рокiв.
До лікарень столиці госпіталізували 12 пацієнтів. Інші лікуються на самоізоляції, під контролем лікарів. Одужали за минулу добу 11 людей. Усього коронавірус подолали 200 мешканців столиці.
Судячи з такої кількості хворих, – ми маємо результати «відпочинку» киян на травневі свята. Компаніями на природі, компаніями в місті. Недотримання дистанції і правил безпеки.
А 10 хворих дітей за добу – це і дитячі майданчики, і повне недбальство батьків! Нагадаю: хоч ми і почали перший етап послаблення обмежень, відвідувати дитячі майданчики в місті заборонено! І я вже звертався: не відпускайте більш старших дітей самих гуляти, проводити час у великих компаніях ровесників. Ви відповідальні за здоров’я та безпеку своєї дитини!
Наступне. Оскільки в місті складна транспортна ситуація, ми посилюємо контроль за в’їздом у столицю вантажного транспорту. Із понеділка, 18 травня, в’їзд великогабаритного та великовантажного транспорту в місто буде обмежений.
Нагадаю, ми запроваджували такі заходи, але контроль за ними недостатній. Я звернувся до поліції: посилити цю роботу.
Отже, з 18 травня обмеження діятимуть із 07:00 до 10:00 години ранку. Та ввечері – із 17:00 до 20:00. Це необхідно для стабілізації трафіку в місті під час пікового навантаження на дороги столиці.
Суворе обмеження діятиме до повного відновлення роботи громадського транспорту, коли на дорогах міста стане менше приватного транспорту.
Зазначу, що ми поступово збільшуємо кількість наземного громадського транспорту. Щоб після 22 травня він вже працював у звичайному режимі.
Але, хочу підкреслили: дотримання правил безпеки в ньому ніхто не відміняв! Бо, за словами медиків, понад 30 відсотків заражень відбуваються саме в громадському транспорті. Коли люди не тримають дистанцію, не одягають маску та рукавички.
Що стосується метро. Ми готові будемо відновити його роботу, як тільки уряд дозволить це зробити.
Поки метрополітен не перевозив пасажирів, у ньому тривали всі необхідні роботи з утримання інфраструктури: заміна рейок, шпал, ремонти ескалаторів, вагонів, оновлення вентиляційного обладнання та інші.
Також розпочали роботи за програмою доступності на станціях «Лук’янівська» та «Сирець». Зокрема, там передбачене облаштування тактильних смуг, навігації. Та заміна вхідних груп для вільного доступу маломобільних громадян.
Регулярно відбувалась і дезінфекція метрополітену: потягів, вестибюлів, кас та платформ на станціях. Після відновлення роботи підземки ці заходи посилять.
Я вчора був на двох станціях метро. І покажу, як виглядає сьогодні столична підземка. Відео, будь ласка.
ВІДЕО
Отже, ми готуємося, як ви бачите. А тепер я відповім на запитання від ЗМІ.
Питання від 1+1. Міні-революцію у розвитку інфраструктури, що відбувається у Європі під впливом пандемії, експерти називають «поворотом мобільності». Все більше людей пересідають на велосипеди. У Парижі, наприклад, побудують 650 км велодоріжок. У Києві, за висновками експертів, також відбувається справжній велобум. Під час карантину кількість велосипедистів збільшилась у 2, 5 рази. Чи є у планах столичної влади відібрати в автомобілістів трохи простору чи розробити маршрути та розмітку для велотранспорту на автошляхах як тимчасовий варіант?
Так, я читав, що Франція виплатить по 50 євро кожному, хто після завершення карантину пересяде на велосипед. Таким чином французька влада пропагує пересування на велосипедах замість використання авто. Загалом на програму підтримки велосипедистів країна виділить 20 мільйонів євро. Це у Франції – я наголошу – ДЕРЖАВНА програма.
У Києві місто самостійно розвиває цей вид транспорту. І він стає все більш популярними. Під час карантину кількість велосипедистів у столиці збільшилась у 2, 5 рази.
Зазначу, що сьогодні сумарна довжина велодоріжок і велосмуг у Києві – майже 100 км. Ще 17 км – загальна довжина смуг громадського транспорту, де в рамках експерименту дозволений рух на велосипеді.
Цього року ми продовжимо облаштування велосмуг та велопарковок. У центрі вони вже є на вулицях Ярославів Вал та Рейтарська.
На вулицях, що капітально ремонтують, там, де дозволяють будівельні норми, обов’язково облаштовують велоінфраструктуру. Будують сьогодні веломережу на проспектах Степана Бандери та Любомира Гузара, вулицях Довбуша, Золотоворітській, Пушкінській. Також розширилась мережа прокату велосипедів Некстбайк.
Сьогодні в місті вже 305 локацій для прокату велосипедів. Цього літа обіцяють збільшити кількість велосипедів у пунктах прокату до 2 тисяч!
І ми продовжимо робити Київ комфортним для велопедистів. Я сам – велосипедист, тому розумію, наскільки це важливо.
Питання від видання – Місто Київ: Київські Новини. Чи буде подовжено пільговий період на сплату комунальних послуг без штрафних нарахувань, незважаючи на те, що в столиці вже послабили обмеження?
Пільговий період оплати за комунальні послуги триватиме до кінця обмежувальних заходів. Ми почали тільки перший етап послаблень.
І якщо до пандемії знижка 10 відсотків діяла для тих, хто заплатить до 20 числа поточного місяця, то тепер ця знижка діє для всіх, хто сплатить до кінця місяця.
До речі, сплачувати за комунальні послуги в столиці стає простіше і швидше. Ми запустили одразу кілька онлайн-сервісів. Кияни можуть платити за допомогою особистих кабінетів на сайтах муніципальних підприємств: «Центр комунального сервісу» та «Головний інформаційно-обчислювальний центр» (ГІОЦ).
І ще. Хочу нагадати, що від рівня проплат за комунальні послуги залежить робота інфраструктури столиці. Місто має сплачувати за газ, воду, пальне. Готуватися до наступного опалювального сезону. 20 тисяч працівників комунальних підприємств повинні отримувати зарплатню, щоб забезпечувати функціонування комунальних мереж.
Дякую вам за увагу! Гарного вам дня! І бережіть себе!
Якщо у Вас виникли технічні питання або побажання з приводу доопрацювання Єдиного веб-порталу м. Києва, то зверніться, будь ласка, до служби технічної підтримки за номером: (044) 366-80-13 або напишіть на електронну пошту [email protected]