Версія для людей з порушеннями зору
Версія для людей з порушеннями зору

Для вирішення проблеми з теплопостачанням у житлових будинках на вул. Тютюнника та у пров. Лабораторному ОСББ мають врегулювати питання заборгованості за спожитий природний газ

29 листопада 2023 року, 14:08

Попри запропоновані містом допомогу та реальні алгоритми вирішення ситуації, окремі житлові будинки столиці досі залишаються без опалення через відсутність договорів на постачання газу. Переважно проблема підключення та постачання тепла в таких будинках виникла через неналежну підготовку до зими з боку приватних власників у частині врегулювання фінансової заборгованості за спожитий природний газ, а також незадовільне технічне обслуговування обладнання у котельнях. Зазначені будинки обслуговуються зазвичай приватними компаніями від забудовника.

Так, проблема існує в житлових будинках на вул. Тютюнника, 28-А та Лабораторному пров., 7. На кожному будинку є окрема індивідуальна котельня, що обслуговувалась приватними компаніями від забудовника. За спожитий природний газ утворилась заборгованість майже 2 млн грн.

Наразі мешканці обрали нову компанію. Однак чинний Закон України «Про теплопостачання» (стаття 22) чітко визначає, що борг за спожитий газ закріплений за обладнанням, тобто котельнями і його власниками. А саме співвласники будинку є власниками котелень. Для стабільного теплопостачання необхідно укласти нові договори на придбання природного газу з НАК «Нафтогаз». Для цього мешканці мають доручити новій компанії, яку обрали для обслуговування котелень, врегулювати питання заборгованості.

Це може бути механізм реструктуризації. Адже подальше накопичення боргів призводить лише до нарахування штрафних санкцій та лише погіршує фінансову ситуацію. Нагадуємо, місто для вирішення цих питань надає будинковим громадам правову, організаційну та методичну допомогу, однак ключове право та рішення залишається за мешканцями як єдиними співвласниками житлових будівель і власників обладнання котелень. Аналогічні ситуації мали інші ЖК, однак окремі з них уже вирішили проблему або у процесі її вирішення.

 

Якщо у Вас виникли технічні питання або побажання з приводу доопрацювання Єдиного веб-порталу м. Києва, то зверніться, будь ласка, до служби технічної підтримки за номером: (044) 366-80-13 або напишіть на електронну пошту [email protected]