Звіт про опрацювання запитів на отримання публічної інформації у 2023 році
15 лютого 2024 року
Запит на інформацію – один з дієвих інструментів реалізації політики прозорості і відкритості діяльності влади.
Київська міська державна адміністрація та районні в місті Києві державні адміністрації заохочують його застосування для підвищення доступності інформації та рівня обізнаності громадян.
У 2023 році загалом до КМДА та РДА надійшов 6951 запит, що були подані відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Основна частина запитів на інформацію надходить, попередньо розглядається та реєструється в управлінні інформаційної політики та доступу до публічної інформації апарату виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – Управління), яке визначене спеціальним структурним підрозділом, відповідальним за організацію доступу до публічної інформації у КМДА.
За 2023 рік до Управління надійшли 3404 запити, що становить 49% від загальної кількості запитів, опрацьованих органами влади Києва. Також запити надходили безпосередньо до структурних підрозділів КМДА – 1976 запитів, та до РДА – 1571 запит.
Динаміка надходження запитів до Управління
Аналізуючи динаміку надходження до Управління запитів, протягом 2023 року спостерігаємо збільшення середньої кількості запитів за місяць у порівнянні з 2022 роком. Проте до кінця 2023 року середньомісячна кількість запитів нижча рівня попередніх років (до 2022 року).
Кількість запитів, що надходили до Управління щомісяця у 2023 році:
- січень – 324;
- лютий – 227;
- березень – 338;
- квітень – 218;
- травень – 275;
- червень – 330;
- липень – 277;
- серпень – 322;
- вересень – 256;
- жовтень – 266;
- листопад – 289;
- грудень – 260.
Середньомісячна кількість запитів, що надходили до Управління у період з 2019 р. до 2023 р.:
- 2019 – 481;
- 2020 – 600;
- 2021 – 595;
- 2022 – 199;
- 2023 – 359.
Загалом з моменту набуття чинності у 2011 році Закону України «Про доступ до публічної інформації» в Управлінні опрацьовано 58 442 запити запитів на публічну інформацію (запити на доступ до інформації, що надійшли від фізичних, юридичних осіб, об'єднань громадян без статусу юридичної особи).
Запити та звернення від представників медіа (запити-ЗМІ) у КМДА обліковуються окремо, відповідно до Закону України «Про інформацію». Так, крім запитів на публічну інформацію, у 2023 році до Управління надійшло 1845 запитів від представників медіа.
У порівнянні з попередніми періодами постійного зростання, кількість запитів на інформацію у 2023 році значно знизилась, хоча і є майже вдвічі більшою, ніж у 2022 році.
Нижче наведена щорічна динаміка кількості запитів на публічну інформацію, що надходили до Управління від фізичних, юридичних осіб, об'єднань громадян без статусу юридичної особи, з початку дії Закону України «Про доступ до публічної інформації», з 09.05.2011 до 31.12.2023:
- 2011 – 1470;
- 2012 – 3074;
- 2013 – 2864;
- 2014 – 2385;
- 2015 – 3872;
- 2016 – 5147;
- 2017 – 4773;
- 2018 – 5395;
- 2019 – 5776;
- 2020 – 7207;
- 2021 – 7145;
- 2022 – 2388;
- 2023 – 4304.
Із загальної кількості запитів на інформацію, що надійшли у 2023 році, 833 запитів (24, 5%) стосувалися компетенції апарату виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) і були опрацьовані в Управлінні – підрозділі, що виконує функції розпорядника інформації – апарату КМДА.
У запитах, що надійшли до Управління у 2023 році, запитувачів цікавила така інформація:
- Департаменту земельних ресурсів (перелік вільних земельних ділянок, оренда земельних ділянок, земля для учасників АТО, витяги із земельного кадастру, копії розпоряджень/рішень про виділення земельних ділянок) – 418 запитів;
- Департаменту транспортної інфраструктури (інформація щодо евакуації транспорту, робота громадського транспорту, розміщення реклами у транспорті, утримання доріг у належному стані, встановлення дорожніх знаків) − 302 запити;
- Департаменту житлово-комунальної інфраструктури (інформація щодо балансоутримувачів житлових будинків, щодо чинних норм та вимог до надання послуг з утримання багатоквартирних будинків та прибудинкових територій, проведення конкурсу на управителя багатоквартирним будинком, щодо бюветних комплексів) – 262 запити;
- Департаменту містобудування та архітектури (розміщення ТС, майданчиків для харчування, витяги із містобудівного кадастру, дозволи на виконання будівельних робіт, копії розпоряджень про перейменування вулиць, присвоєння поштової адреси, пайові внески) – 258 запитів.
Розподіл запитів на інформацію у 2023 році за структурними підрозділами КМДА:
Структурні підрозділи КМДА | Кількість запитів, опрацьованих у структурному підрозділі КМДА | З них: | |
надійшло через Управління | направлених безпосередньо запитувачами | ||
Апарат КМДА | 833 | 833 | 0 |
Департамент земельних ресурсів | 636 | 418 | 218 |
Департамент транспортної інфраструктури | 398 | 302 | 96 |
Департамент житлово-комунальної інфраструктури | 307 | 262 | 45 |
Департамент містобудування та архітектури | 739 | 258 | 481 |
Департамент захисту довкілля та адаптації до змін клімату | 192 | 155 | 37 |
Департамент комунальної власності міста Києва | 183 | 146 | 37 |
Департамент інформаційно-комунікаційних технологій | 149 | 132 | 17 |
Департамент соціальної та ветеранської політики | 165 | 122 | 43 |
Департамент з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва | 321 | 111 | 210 |
Департамент будівництва та житлового забезпечення | 131 | 110 | 21 |
Державний архів м. Києва | 116 | 108 | 8 |
Департамент охорони здоров’я | 339 | 107 | 232 |
Департамент освіти і науки | 154 | 95 | 59 |
Департамент культури | 103 | 94 | 9 |
Департамент молоді та спорту | 99 | 86 | 13 |
Департамент територіального контролю | 231 | 83 | 148 |
Департамент суспільних комунікацій | 88 | 79 | 9 |
Департамент охорони культурної спадщини | 228 | 76 | 152 |
Департамент економіки та інвестицій | 90 | 76 | 14 |
Департамент промисловості та розвитку підприємництва | 72 | 67 | 5 |
Департамент фінансів | 65 | 54 | 11 |
Департамент з питань реєстрації | 72 | 50 | 22 |
Департамент муніципальної безпеки | 113 | 47 | 66 |
Управління з питань реклами | 51 | 43 | 8 |
Департамент внутрішнього фінансового контролю та аудиту | 43 | 42 | 1 |
Департамент (Центр) надання адміністративних послуг | 37 | 35 | 2 |
Управління (інспекція) самоврядного контролю | 29 | 29 | 0 |
Управління туризму та промоцій | 29 | 29 | 0 |
Служба у справах дітей та сім'ї | 42 | 28 | 14 |
Розподіл запитів на інформацію у 2023 році, які надійшли до Управління та були опрацьовані районними в місті Києві державними адміністраціями:
Голосіївська РДА – 157;
Дарницька РДА – 146;
Деснянська РДА – 136;
Дніпровська РДА – 135;
Оболонська РДА – 146;
Печерська РДА – 136;
Подільська РДА – 137;
Святошинська РДА – 111;
Солом’янська РДА –172;
Шевченківська РДА – 215.
Шляхи надходження запитів на інформацію до Управління у 2023 році розподілилися так:
- електронною поштою – 1819;
- через онлайн-форму, розміщену на порталі КМДА – 742;
- через органи влади – 495;
- особисто – 93;
- усно – 28;
- поштою – 197;
- від інших органів, установ і організацій – 30.
Категорії запитувачів, що подавали запити до Управління у 2023 році:
- від фізичних осіб – 2823;
- від юридичних осіб – 581.
Із запитів, що надійшли до Управління у 2023 році, 148 містили скарги, заяви, пропозиції чи клопотання про надання роз’яснень, відтак були розглянуті відповідно до Закону України «Про звернення громадян».
Звіти за попередні роки доступні за посиланнями:
Якщо у Вас виникли технічні питання або побажання з приводу доопрацювання Єдиного веб-порталу м. Києва, то зверніться, будь ласка, до служби технічної підтримки за номером: (044) 366-80-13 або напишіть на електронну пошту [email protected]